Gå til innhold

Villmark vs. Fritt Vilt

Sigmundo

Hvilken film mener du er best av:  

128 stemmer

1. 1. Hvilken film mener du er best av:

• Fritt Vilt
      34
    • Villmark
      65
    • Ingen mening, jeg vil bare stemme.
      28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt klart Villmark. Frittvildt var som Scream eller hvilken som helst annen film der det er en ukjent seriemorder om dreper fok en etter en.

ingenting skummelt med den.

Vilmark var mystisk, og det var ingen som egentlig viste hvem som var morderen.

Lenke til kommentar

Liker begge filmene veldig godt, men villmark var nokk hakket bedre. Mye fordi man selv måtte tenke endel. Fritt Vilt ble litt mye klisje for min del, men alikevel en film jeg koste meg med. Synes den spiller litt mye på "skremme taktikken", som ikke gjør filmen noe spessielt skummel, men at du bare skvetter. Men alikevel var det noe spessielt med filmen som fanget min interesse, har ihvertfall fått meg den på DvD. :)

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli lenge siden jeg så Villmark, så jeg tror jeg må se den en gang til før jeg gjør meg opp noen mening her.

Filmene er jo veldig forskjellige egentlig. Fritt Vilt er den typiske splatterfilmen vi har sett masse av fra hollywood tidligere, men jeg likte den veldig godt. Den var imidlertid ikke veldig skummel, bare litt skvetten-der-og-da-opplevelse. Følte ikke den gjorde noe mer med meg på den måten at jeg ble litt smånervøs av å f.eks. være ute alene i mørket etter å ha sett den.

Villmark på sin side, skremte meg nok mer på den måten. Den er vel skremmende på en mer mystisk måte.

Begge er som sagt skremmende filmer, men på vidt forskjellige måter.

Men en ting til jeg vil kommentere til slutt er at lyden er mye bedre på Fritt Vilt. Husker jeg ikke helt feil så var det til tider vanskelig å få tak i hva som ble sagt i Villmark (dårlig lyd+litt mumlende norsk = ikke alltid like heldig), og dette er noe som ofte går igjen i norske filmer og serier. Fritt Vilt følte jeg ikke hadde det problemet.

Lenke til kommentar

Jeg likte Villmark best! Der må du som sagt tenke mer selv. En annen grunn til at jeg likte Fritt Villt dårlig var at konseptet var helt likt Motorsagmassakeren som er en mye bedre film. Rekkefølgen folk døde på, hvordan de døde og hva som skjedde var nesten helt likt som i Motorsagmasakeren.

Lenke til kommentar
Jeg likte Fritt Vlt klart best. Syns det var en over middels bra skrekkfilm, med forholdsvis orginal og bra story.

Hva var orginalt i i Fritt Vilt??

Ukjent morder som dreper hovedpersonene en etter en, og på slutten for vi vite at det var en vi hadde sett tidligere i filmen... som i Scream eller "I know what you did last summer" ? :hmm:

Fanget på et øde sted der ingen kan redde dem, og de er alene med mordener... The Shining, Friday the 13th, The Texas Chainsaw Massacre??

Bare hovedpersonen igjen, han/hun dreper morderen og fimen slutter... I flere av filmene jeg nettopp nevnte.

Ikke særlig orginalt. Kanskje i forhold til norske fimer, men tatt rett ut fra vanlige amerikanske skrekkfilmer.

Vilmark var orginal :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...