Gå til innhold

Hvordan lage en speilskjerm

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette blir rett kategori men...

Jeg så nettopp en kul demo via channel9.msdn.com av en skjerm bak et speil. Man så ikke selve skjermen i det heletatt, bare bildene den viste. Jeg regner med at dette er en grei kombinasjon av et halvspesiellt speil og en lcd-skjerm som er helt sort bortsett fra grafikken den viser.

Jeg lurte på hvor vanskelig det ville vært å lage noe slik hjemme? Med en billig LCDskjerm og et "halvspesiellt" speil. Hvilken sort speil trenger man liksom.

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig skeptisk til om det der funker bra på store skjermer som for eksempel TV-er. Du får jo et enormt område som speiler alt mulig av lyskilder. Man må vel også ha et helt mørkt rom for å kunne se skjermen optimalt gjennom speilet.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette blir rett kategori men...

Jeg så nettopp en kul demo via channel9.msdn.com av en skjerm bak et speil. Man så ikke selve skjermen i det heletatt, bare bildene den viste. Jeg regner med at dette er en grei kombinasjon av et halvspesiellt speil og en lcd-skjerm som er helt sort bortsett fra grafikken den viser.

Jeg lurte på hvor vanskelig det ville vært å lage noe slik hjemme? Med en billig LCDskjerm og et "halvspesiellt" speil. Hvilken sort speil trenger man liksom.

-C-

8105255[/snapback]

Tror "speilet" kan bestå av enveis glass (tenk 80-talls solbriller), hvilkensomhelst lcd skjerm og en treplate (eller hva som helst slags matriale) rundt skjermen opp mot glasset(for å blokkere lys bakfra).

På denne måten fungerer glasset som et speil, men når du slår på skjermen vil den skinne gjennom glasset. Tror det også kan hjelpe å sette opp lysstyrken på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...