ATWindsor Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Men uansett om vista skulle være årsaken, så tviler jeg på at vista har skylda. AtW Hva er nyansene i dette? 8122901[/snapback] La oss si kortet aldri ble kjørt på 100% i XP, men i VIsta ble det kjørte kortet på 100% (dette er et hpotetisk eksempel). Om kortet ikke tålte å bli kjørt på 100%, så kan det sies at Vista var årsaken, men det er ikke Vistas skyld da det er kortprdusenten/pc-produsenten stt ansvar å sørge for at kortet tåler å kjøre på 100% load. Håper det eksemplet var oppklarende for hva jeg mente. Jeg burde kanskje skrevet "ansvar" istedet for "skyld" AtW Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det er nok dessverre mange som vil gå over til Vista fordi de kommende spillene krever DX10 hvis man ønsker alle bells and whistles. Dette er et litt sleipt triks fra MS for det er ingenting i veien for at en full DX10 implementasjon kunne vært gjort for WinXP også. Men det er jo logisk også at de ønsker å selge Vista nå og fase ut XP. Dessverre betyr det ofte at hw produsenter også ikke vil gidde å legge så mye i XP drivere som de gjerne gjør på Vista drivere for deres nye produkter. Uansett ville jeg ventet minst til SP1 er ute før man vurderer Vista. Det har i hvertfall jeg tenkt - evt blir det aktuelt hvis jeg bygger en ny PC i løpet av året. Men å oppgradere mine XP burker til Vista er ikke aktuelt nå - de funker bra nok slik det er. 8105709[/snapback] hvis gamere løper til vista for og spille med dx10 blir jeg virklig overaska.. de har bevist gang på gang at vista ikke klarer å holde følge med xp i spill! blir helt garantert en wii eller ps3 på meg om jeg skal ha noe nytt å spille på.. ikke no mere gamer-pc'er. det er ikke tvil om at dx 10 kunne blitt lagd til xp .. i linux har de jo fått til og bruke dx9 for og emulere spill. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Det er nok dessverre mange som vil gå over til Vista fordi de kommende spillene krever DX10 hvis man ønsker alle bells and whistles. Dette er et litt sleipt triks fra MS for det er ingenting i veien for at en full DX10 implementasjon kunne vært gjort for WinXP også. Det er en del i veien for det, ihvertfall for en full implentasjon. DX10 er ganske knyttet til Vista og den nye driver modellen, bl.a med henhold til deling av ressurser, small batches, state changes, CPU uavhengighet (færre CPU calls) og minne styring. Det er ikke uten grunn til at DX9 støtten i Vista er separert fra DX10. Endret 10. mars 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det er nok dessverre mange som vil gå over til Vista fordi de kommende spillene krever DX10 hvis man ønsker alle bells and whistles. Dette er et litt sleipt triks fra MS for det er ingenting i veien for at en full DX10 implementasjon kunne vært gjort for WinXP også. Men det er jo logisk også at de ønsker å selge Vista nå og fase ut XP. Dessverre betyr det ofte at hw produsenter også ikke vil gidde å legge så mye i XP drivere som de gjerne gjør på Vista drivere for deres nye produkter. Uansett ville jeg ventet minst til SP1 er ute før man vurderer Vista. Det har i hvertfall jeg tenkt - evt blir det aktuelt hvis jeg bygger en ny PC i løpet av året. Men å oppgradere mine XP burker til Vista er ikke aktuelt nå - de funker bra nok slik det er. 8105709[/snapback] hvis gamere løper til vista for og spille med dx10 blir jeg virklig overaska.. de har bevist gang på gang at vista ikke klarer å holde følge med xp i spill! blir helt garantert en wii eller ps3 på meg om jeg skal ha noe nytt å spille på.. ikke no mere gamer-pc'er. det er ikke tvil om at dx 10 kunne blitt lagd til xp .. i linux har de jo fått til og bruke dx9 for og emulere spill. 8123158[/snapback] Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det største trekkplasteret blir nok Alan Wake. Men det er ingen hast for gamere å oppgradere nei. Ytelseaviket kan nok i stor grad skyldes på tidlige drivere. Halo2 vil forresten ikke ha noe DX10 funksjonalitet så vidt jeg vet (men likevel Vista eksklusivt). Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Men uansett om vista skulle være årsaken, så tviler jeg på at vista har skylda. AtW Hva er nyansene i dette? 8122901[/snapback] La oss si kortet aldri ble kjørt på 100% i XP, men i VIsta ble det kjørte kortet på 100% (dette er et hpotetisk eksempel). Om kortet ikke tålte å bli kjørt på 100%, så kan det sies at Vista var årsaken, men det er ikke Vistas skyld da det er kortprdusenten/pc-produsenten stt ansvar å sørge for at kortet tåler å kjøre på 100% load. Håper det eksemplet var oppklarende for hva jeg mente. Jeg burde kanskje skrevet "ansvar" istedet for "skyld" AtW 8123009[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Det var en gang en windows mann som installerte ubuntu på en laptop Så installerte han trådløse drivere Desverre installerte han feil trådløse drivere Nettverkskortet ble ødelagt Så installerte Ubuntu mannen windows igjen og kjøpte nytt kort ..Og de levde lykkelig i alle sine dager Fikk så lyst å skrive et eventyr..lenge siden videregående gitt Endret 10. mars 2007 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW 8123176[/snapback] Jeg har ennå til gode å prøve noe som ikke virker i Vista, det meste får bedre ytelse. Jeg savner hjemmemaskinen med vista når jeg bruker XP på jobben. Når det kommer flere drivere og som er perfeksjonerte for Vista, tror jeg det er brukeropplevelsen som kommer til å trekke folk fra XP mot Vista, særlig når det gjelder avanserte brukere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW 8123176[/snapback] Jeg har ennå til gode å prøve noe som ikke virker i Vista, det meste får bedre ytelse. Jeg savner hjemmemaskinen med vista når jeg bruker XP på jobben. Når det kommer flere drivere og som er perfeksjonerte for Vista, tror jeg det er brukeropplevelsen som kommer til å trekke folk fra XP mot Vista, særlig når det gjelder avanserte brukere. 8125175[/snapback] Du får bedre ytelse i spill med vista? Det tror jeg ikke er det normale tilfellet, ihvertfall ikke på de benchmarkene jeg har sett. Jeg hadde problemer med kjøre doomsday på Vista, og en kamerat har ikke fått trackmania united til å virke (dog virker det med beta/rc-versjoner, jeg som trodde rc og retail var det samme(?)), og vi har ikek så mange spill, så lista er garantert større. AtW Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW 8123176[/snapback] Jeg har ennå til gode å prøve noe som ikke virker i Vista, det meste får bedre ytelse. Jeg savner hjemmemaskinen med vista når jeg bruker XP på jobben. Når det kommer flere drivere og som er perfeksjonerte for Vista, tror jeg det er brukeropplevelsen som kommer til å trekke folk fra XP mot Vista, særlig når det gjelder avanserte brukere. 8125175[/snapback] Du får bedre ytelse i spill med vista? Det tror jeg ikke er det normale tilfellet, ihvertfall ikke på de benchmarkene jeg har sett. Jeg hadde problemer med kjøre doomsday på Vista, og en kamerat har ikke fått trackmania united til å virke (dog virker det med beta/rc-versjoner, jeg som trodde rc og retail var det samme(?)), og vi har ikek så mange spill, så lista er garantert større. AtW 8125326[/snapback] Nå synes jeg du har påstått mye rart her, herr.moderator. For det første, Halo 1 ble temmelig godt motatt som et knallspill til sin tid. Så hva du måtte mene, er jo greit å understreke som din mening, eller? For det andre, tester som er gjort på nyere spill viser at Vista yter bedre enn XP. Dette kan jo ha en sammenheng med hvordan Vista håndterer minnet bedre enn XP. For det tredje, mens vi er igang, så er lista over spill som støttes i Vista, de gamle altså, vokst seg større og større siden i fjor høst. du kan jo ta en titt her.... Bare for å nevne det, liksom... Endret 10. mars 2007 av andylove Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW 8123176[/snapback] Jeg har ennå til gode å prøve noe som ikke virker i Vista, det meste får bedre ytelse. Jeg savner hjemmemaskinen med vista når jeg bruker XP på jobben. Når det kommer flere drivere og som er perfeksjonerte for Vista, tror jeg det er brukeropplevelsen som kommer til å trekke folk fra XP mot Vista, særlig når det gjelder avanserte brukere. 8125175[/snapback] Du får bedre ytelse i spill med vista? Det tror jeg ikke er det normale tilfellet, ihvertfall ikke på de benchmarkene jeg har sett. Jeg hadde problemer med kjøre doomsday på Vista, og en kamerat har ikke fått trackmania united til å virke (dog virker det med beta/rc-versjoner, jeg som trodde rc og retail var det samme(?)), og vi har ikek så mange spill, så lista er garantert større. AtW 8125326[/snapback] Nå synes jeg du har påstått mye rart her, herr.moderator. For det første, Halo 1 ble temmelig godt motatt som et knallspill til sin tid. Så hva du måtte mene, er jo greit å understreke som din mening, eller? For det andre, tester som er gjort på nyere spill viser at Vista yter bedre enn XP. Dette kan jo ha en sammenheng med hvordan Vista håndterer minnet bedre enn XP. For det tredje, mens vi er igang, så er lista over spill som støttes i Vista, de gamle altså, vokst seg større og større siden i fjor høst. du kan jo ta en titt her.... Bare for å nevne det, liksom... 8125374[/snapback] Jeg regner det som underfortått at det er snakk om min mening når jeg snakker om kvaliteten til et spill, om ikke så ser jeg gjerne at du peker på hvor jeg kan finne den objektive kvaliteten til spill. Ellers tar jeg gjerne imot noen benchmarks på disse spillene, har ikke snublet over det mens jeg har kikket rundt, så det er interessant. En liste som vokser seg større er sikkert fint, det er bare det at den ikke er like stor som på XP. AtW Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ja, hva er det som trekke folk mot dx10 nå? Halo 2? Som nesten garantert blir like middelmådig som Halo 1. For det betaler man med dårligere ytelse, og spill som ikke virker på Vista, men funker fint på XP. AtW 8123176[/snapback] Jeg har ennå til gode å prøve noe som ikke virker i Vista, det meste får bedre ytelse. Jeg savner hjemmemaskinen med vista når jeg bruker XP på jobben. Når det kommer flere drivere og som er perfeksjonerte for Vista, tror jeg det er brukeropplevelsen som kommer til å trekke folk fra XP mot Vista, særlig når det gjelder avanserte brukere. 8125175[/snapback] Du får bedre ytelse i spill med vista? Det tror jeg ikke er det normale tilfellet, ihvertfall ikke på de benchmarkene jeg har sett. Jeg hadde problemer med kjøre doomsday på Vista, og en kamerat har ikke fått trackmania united til å virke (dog virker det med beta/rc-versjoner, jeg som trodde rc og retail var det samme(?)), og vi har ikek så mange spill, så lista er garantert større. AtW 8125326[/snapback] Nå synes jeg du har påstått mye rart her, herr.moderator. For det første, Halo 1 ble temmelig godt motatt som et knallspill til sin tid. Så hva du måtte mene, er jo greit å understreke som din mening, eller? For det andre, tester som er gjort på nyere spill viser at Vista yter bedre enn XP. Dette kan jo ha en sammenheng med hvordan Vista håndterer minnet bedre enn XP. For det tredje, mens vi er igang, så er lista over spill som støttes i Vista, de gamle altså, vokst seg større og større siden i fjor høst. du kan jo ta en titt her.... Bare for å nevne det, liksom... 8125374[/snapback] Jeg regner det som underfortått at det er snakk om min mening når jeg snakker om kvaliteten til et spill, om ikke så ser jeg gjerne at du peker på hvor jeg kan finne den objektive kvaliteten til spill. Ellers tar jeg gjerne imot noen benchmarks på disse spillene, har ikke snublet over det mens jeg har kikket rundt, så det er interessant. En liste som vokser seg større er sikkert fint, det er bare det at den ikke er like stor som på XP. AtW 8125421[/snapback] I'll eat my shit, er det ikke det man sier? Greit, trekker tilbake påstanden om at Vista yter bedre i enkelte spill enn XP, mente jeg hadde lest noe om dette, men det viser seg å dreie seg om Supreme Commander, og det kan vel ikke være særlig representativt for alle spill.. (nevner at testen som der var gjort kanskje ikke er like objektiv som den burde ha vært). Øvrige tester av populære spill, kan leses i denne testen. (ups, ganske lang tekst). Må jo si at de fleste spillene kom ganske godt ut kontra XP. Noe avvik er det å regne. Det konkluderes i allefall (dato 07.02.07) at drivere trenger en modningstid. Hvilket også var tilfellet til XP engang i tiden. Og når det kommer til dine uttalelser som at Halo er et dårlig spill, så kom det svært dårlig frem at dette var din mening. Det virket som allmenn ment. Men dette er jo ærlig talt ikke noe særlig å kverulere over. Hvor mange her er det som spiller opptill 10 spill av gangen? Og hvor mange holder fortsatt på med de gamle spillene? Det er sikkert noen, men den listen som er tilgjengelig over spill som er klare for Vista er temmelig dekkende for de fleste behov. Endret 10. mars 2007 av andylove Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) folk vill sikkert snart oppdage (som meg) at MS har alt for mye makt. eneste måten og stoppe dette på er og slutte og kjøpe produktene dems. (minner veldig om den røyke-reklamen) hehe .. jeg skal ivertfall ikke kjøpe no vista eller senere versjoner av windows. min mening om folk/bedrifter som har formye makt er, at de ofte tar seg "friheter" til å gjøre hva de vill og folk bare gotar det. For de er jo "store" eller så kan de jo bare betale en bitteliten bot eller no sånt ( liten for de, men det er snakk om store summer ) Endret 11. mars 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er for lett å komme med uforpliktende nedsettende kommentarer om Microsoft produkter. Microsoft har en markedsrolle man bør være kritisk til, og gjør fra tid til annen noen katastrofale tabber (men de er jo også involvert i veldig mange ting). Det betyr ikke at man bare kan slenge ut påstander om Microsoft som helt eller delvis ikke stemmer. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) (...) Det betyr ikke at man bare kan slenge ut påstander om Microsoft som helt eller delvis ikke stemmer.8126750[/snapback] Som hvilke? Edit: folk vill sikkert snart oppdage (som meg) at MS har alt for mye makt. eneste måten og stoppe dette på er og slutte og kjøpe produktene dems. (minner veldig om den røyke-reklamen) hehe .. jeg skal ivertfall ikke kjøpe no vista eller senere versjoner av windows. (...) 8125692[/snapback] Det holder ikke bare å slutte å kjøpe. Man må slutte å piratkopiere også, så må man begynne å bruke alternativene, slik at alternativene får litt mer markedsmakt. Endret 11. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Samme her. Vi bruker også Firefox som standard nettleser og dessverre Windows (XP) på grunn av at en av de viktigste programvarene vi bruker ikke kan kjøre under Linux. Ellers er alle ansatte meget positiv og åpen for Linux. Vi har fått Vista gjennom lisensavtalen med Microsoft, men kommer ikke til å bytte til det ennå på grunn av barnesykdommer, manglende driverstøtte og kompatibilitetsproblemer med programmene våre. 8106431[/snapback] Virker som om det er mange som sier det samme, Simen1, "...og dessverre Windows..." osv. Siden det trolig er mange bedrifter som motvillig er bundet til MS pga noen få applikasjoner, tror jeg at MS etterhvert vil begynne å miste markedsandeler hvis de opprettholder den linjen de har gjort i det siste. De fremmedgjør sin egen kundebase for oppgraderte produkter og TCO øker. Boeing har sterke interesser i utviklingen av åpen kildekode og har involvert seg i Oasis. Flere av "hjørnesteinene" i næringslivet i USA har vist sterkere støtte for åpen kildekode, og det tolker jeg som at de er i ferd med å vende MS ryggen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ser mange buker argumentet spill for å ikke gå for Vista,har vi hørt den før,ja mener å huske det samme da Xp kom,da burde man ikke det og det fordi xp var for dårlig. Poenget er at spill og alt annet som kommer vil bli tilpasset Vista akkurat som det ble tilpasset XP , det tok jo da et par år før det meste var på plass,hvorfor forvente at alt er på plass nå Endret 11. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ser mange buker argumentet spill for å ikke gå for Vista,har vi hørt den før,ja mener å huske det samme da Xp kom,da burde man ikke det og det fordi xp var for dårlig.Poenget er at spill og alt annet som kommer vil bli tilpasset Vista akkurat som det ble tilpasset XP , det tok jo da et par år før det meste var på plass,hvorfor forvente at alt er på plass nå 8129312[/snapback] Man trenger ikke å forvente det, men det er like fullt et argument imot å gå over til vista på det nåværende tidspunktet. AtW Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ser mange buker argumentet spill for å ikke gå for Vista,har vi hørt den før,ja mener å huske det samme da Xp kom,da burde man ikke det og det fordi xp var for dårlig.Poenget er at spill og alt annet som kommer vil bli tilpasset Vista akkurat som det ble tilpasset XP , det tok jo da et par år før det meste var på plass,hvorfor forvente at alt er på plass nå 8129312[/snapback] Mener du virkelig at f.eks. spill ble mer tilpasset XP enn det ble tilpasset 2000? Argumentene minner ikke overhodet med argumentene mot XP i 2001. Den gang var det stort sett: "Jeg trenger ikke XP, det er bare eyecandy som er forskjellen". Nå er det langt flere argumenter enn det mot å oppgradere til vista. XP har ikke den samme DRM infeksjonen som vista. Det er jo overhodet ikke noe nytt som er nyttig for brukeren i vista, det er bare suget etter å kontrollere piratkopiering gjennom DRM (og at folk må kjøpe ny oem lisens etter nok hardware-oppgradering) som er forskjellen. Samtidig som at de ønsker å tvinge folk til å oppgradere med å tilby funksjoner til vista som de helt bevisst ikke legger til XP, selv om det ikke er noen tekniske årsaker til at det ikke kan gjøres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Er det kun meg her som velger OS basert på noe annet grunnlag enn hvem jeg _ikke_ vil gi penger til ? Jeg ønsker ikke å legge meg på den ene eller andre siden av hva som er best her. Jeg velger stort sett utfra mine behov og hva jeg mener er enklest og mest effektivt for meg å bruke, og ikke et eller annet sært behov for ikke å gi Microsoft mer penger. Har MS laget et produkt jeg har mer nytte av, så betaler jeg gjerne for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå