Gå til innhold

- Ingen grunn til å oppgradere

Anbefalte innlegg

Hvis man dropper PC gaming helt og kjøper seg en XBox360 for pengene man kunne kjøpt seg et heftig skjermkort for så kan man også droppe hele Windows verden på PCen sin også faktisk!

8113161[/snapback]

Huff... Det finnes jo ikke mye moro man kan spille på en X360 spør du meg, med mindere du liker bilspill eller orker FPS med konsollkontroller. Alle som kommer med påstanden "vil man spille kan man kjøpe seg konsoll" har tydeligvis lite greie på spilling og spiller sansynligvis nesten ikke noe selv.

8115204[/snapback]

Neivel? Jeg har en xbox360, og koste meg gløgg ihjel med Gears of War, hvilket jeg mener er noe av det bedre spillet som har kommet på lenge. Konsollspilling er morsomt, og kan bidra til at flere deltar aktivt.

Så hvorfor kan ikke en som spiller på konsoll ha peiling på spill? Jeg vil vel heller påstå at det er du som ikke har det filla peiling på hva du snakker om, siden du kan påstå konsollspilling er å ha lite peiling. Dette er akkurat de type påstander som gjør at dette forumet gang på gang får dårlig rykte på seg for å være useriøst. Ikke det at man kan finne gode tråder her og bra hjelp, men sånne håpløse kommentarer om at man ikke har peiling hvis man ikke gjør sånn og sånn, er jo helt bak mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man dropper PC gaming helt og kjøper seg en XBox360 for pengene man kunne kjøpt seg et heftig skjermkort for så kan man også droppe hele Windows verden på PCen sin også faktisk!

8113161[/snapback]

Huff... Det finnes jo ikke mye moro man kan spille på en X360 spør du meg, med mindere du liker bilspill eller orker FPS med konsollkontroller. Alle som kommer med påstanden "vil man spille kan man kjøpe seg konsoll" har tydeligvis lite greie på spilling og spiller sansynligvis nesten ikke noe selv.

8115204[/snapback]

Neivel? Jeg har en xbox360, og koste meg gløgg ihjel med Gears of War, hvilket jeg mener er noe av det bedre spillet som har kommet på lenge. Konsollspilling er morsomt, og kan bidra til at flere deltar aktivt.

Så hvorfor kan ikke en som spiller på konsoll ha peiling på spill? Jeg vil vel heller påstå at det er du som ikke har det filla peiling på hva du snakker om, siden du kan påstå konsollspilling er å ha lite peiling. Dette er akkurat de type påstander som gjør at dette forumet gang på gang får dårlig rykte på seg for å være useriøst. Ikke det at man kan finne gode tråder her og bra hjelp, men sånne håpløse kommentarer om at man ikke har peiling hvis man ikke gjør sånn og sånn, er jo helt bak mål.

8115400[/snapback]

Nå føler jeg det ikke er noe mål i seg selv å "ha peiling på spill", men jeg synes PC i snitt er en bedre plattform til spil, og selv om jeg ikke hadde syntes det, så er konsoll og PC langt å foretrekke over bare konsoll (eller bare PC).

AtW

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Det er lite jeg spiller på PC, men spill som Supreme Commander gjør seg neppe på en xbox360 (eller en annen konsoll). Mens bilspill og andre sportspill har stor verdig f.eks på en konsoll fremfor en PC. Det avhenger jo selvfølgelig hva man er ute etter selv da.

Litt offtopic ;)

Lenke til kommentar
Linux hadde vært helt topp det hadde World of Warcraft kjørt der! :) Faktisk finnes det jo en Macintosh klient for WoW så der er man reddet!

(...)

8113161[/snapback]

Det går jo rykter om at Blizzard har en GNU/Linux utgave av klienten liggende, men som de ikke har gitt ut. Det spekuleres i at det er av frykt for legale årsaker. - Eller så er de bare ikke interessert i det fordi sammarbeidet med Transgaming fungerer så godt, slik at WoW kjører faktisk veldig bra i cedega. Den gangen jeg spilte WoW, for et par år siden fungerte det faktisk helt utmerket i linux med cedega på en Dell Inspiron 8600.

Mulig jeg svartmaler, men jeg er litt lei av den høyreektreme fundamentalistmisjoneringen linuxleiren til enhver tid skal smøre inn i enhver diskusjon som MS-produkter. Jeg vil vel si linuxpatrioter svartmaler Windows i minst like stor grad ;) Ikke ta dette som et personlig angrep, det er min generelle oppfatning.

8113299[/snapback]

Vet du egenlig hva høyre-ekstrem fundamentalisme er?

Jeg har en PC hjemme med Ubuntu på, utrolig nok. Skal ikke påstå jeg har brukt mye tid på den. Finner ikke helt behovet heller da jeg ikke gidder å ha et OS for 'jobb og surfing' og et for 'spill og underholdning'. Det er vel hevet over enhver tvil om at Windows per idag er en plattform som leder med flere hesterancher foran Linux når det gjelder utvalg av spill.

I jobbsammenheng bruker vi mye Solidworks, det krever så vidt meg bekjent W2000/XP osv. Lisenskostnadene er uansett ikke større en service/supportavtalene, skal vi bytte til Linux kommer opplæring av samtlige i tillegg.

8113299[/snapback]

Hvis du klamrer deg til windows-spillene, trenger du ett OS, dvs GNU/Linux for jobb, surfing, underholdning, litt spilling, og hva annet du kunne finne på, - og ett OS, windows til å spille windows-spill. At spillutvalget på windows er mye større er det ikke noe å si på, men hvis du er en moderat gamer så har du ikke behov for det enorme utvalget for å få tilfredsstilt spillebehovet ditt.

Ser iallefall ut som om noen har fått solidworks til å kjøre i gnu/linux: screens

Det finnes dessuten sikkert andre programmer som kan erstatte solidworks.

Ingen tvil om at Linux har mye bra. Det kan helt sikkert dekke behovet til langt flere enn man vil tro. Problemet er at det finnes per idag et virvar av distroer, det selges knapt pc'r med Linux og det er ikke noe supportsystem for privatpersoner som funker. Man kan lete i forumer osv, men da er man allerede godt over middles avansert bruker. Linux har et smalt nedslagsfelt, det til tross for at det faktisk har bredde hvis man kikker litt nøyere på det.

Mye vondt kan sies om MS forretningsmodell og metoder, men Linux blir 'underdogen' så lenge de ikke klarer å samle seg om en strategi. MS har i alle fall en strategi som har vist seg å funke. Så lenge det ikke er finansielle motiver og en sterk aktør bak, vil Linux måtte finne seg i å være lillebror i lang tid fremover. Det er ikke komersielt nok til at massene vil ta i det.

Jeg skal i alle fall ta imot Linux med åpne armer den dagen en velfungerende distro med 'mediasenter' slippes til PS3, så jeg er ikke helt avvisende. Hvert sitt bruk.

8113299[/snapback]

Noen har den egenskapen at de stort sett ser problemer (til og med problemer som ikke er noe problem), andre bare ser over disse og ser hvordan de enklest mulig kommer rundt de.

Hvorfor skulle det ha noe å si at det finnes et utallig antall distroer? De fleste fungerer bra. Dessuten hvis du vil vite hvilken du skal velge kan du spørre noen som har prøvd en del forskjellige distroer.

Når det gjelder kundesupport til privatpersoner så kan man jo bare se til en distributør som retter seg mot nettopp dette. F.eks. Linspire eller Xandros. - Men da må du også regne med å betale noen hundrelapper for kundestøtten (ikke operativsystemet).

Dessuten begynner for eksempel ubuntu, linspire og suse å bli så gode at behovet for kundestøtte blir bare mindre og mindre. Til en bedrift eller organisasjon ville jeg anbefalt SLED framfor noen windows versjon uansett. Bare se hva som skjedde med DNB NOR nå nettopp. Hadde de benyttet gnu/linux så ville de aldri måttet stenge flere filialer bare for å rette opp datasystemene sine. Tenk hva de ville spart på det!

Det finnes forresten flere kommersielle distroer, SLED, Linspire, Xandros, RHEL.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nettopp installert Vista Business på min berbare maskin. Er vel strålende fornøyd så langt. har en 4 år gammel laptop, og med aero slått av fungerer det helt glimrende. precaching av programmer og søkefunksjonen fungerer også glimrende.

Mulig departementene har gamle pcer, men Vista var ihvertfall ikke så ressurskrevende som jeg først hadde trodd. Kanskje de har en enda eldre pc park enn meg, men da går det ann å vente en stund til støtten er bedre, og evt all programmvare er uttestet.

Kan ikke helt se hvordan en migrering til Linux skal kunne redusere kostnadene noe særlig. Lisenskostnader blir vel fort tatt igjen på opplæring, kompetanse for ikke snakke om alle programmene de allerede bruker og sikkert nødig ønsker å bytte ut

Lenke til kommentar
(...)

Kan ikke helt se hvordan en migrering til Linux skal kunne redusere kostnadene noe særlig. Lisenskostnader blir vel fort tatt igjen på opplæring, kompetanse for ikke snakke om alle programmene de allerede bruker og sikkert nødig ønsker å bytte ut

8118605[/snapback]

vel og sikkert er vel nøkkelordene dine her.

Erfaringene til bedriftene, skolene og organisasjonene som har migrert viser seg som regel å være at de slipper å betale opplæring. Man hører ofte om at ansatte benytter linux, openoffice o.l. et par måneder før de engang oppfatter at de ikke sitter på windows lengre. Det viser seg ofte at en oppgradering til vista og ms office 2007 kan være langt vanskeligere, innføre større forskjeller og være mer kostbart i opplæring enn å migrere til linux og openoffice.

Hvilke ekstra programmer som også må byttes ut blir selvsagt en tilleggsvurdering.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare driverne som er et stort problem med Vista. Selv om du installerer Vista på en bærbarpc som skulle vært Vista-ready, så kan du oppleve at Vista vil overopphete og i værste fall ødelegge hardwaren din.
Skjer virkelig dette, eller er det bare skremselspropaganda fra en Unix-fan? Må jo bli en del søksmål mot MS hvis dette skjer i hytt og pine.

8105596[/snapback]

Nå får du gi deg. Jeg farer ikke med skremselspropaganda. Jeg opplevde selv dette da jeg var betatester for Microsoft i 2 uker. Jeg måtte faktisk benytte meg av garrantien fra Dell for å få nytt skjermkort i min bærbare xps maskin. Dell har helt fantastisk kundesupport og reklamasjonstjenester da, så det gikk greit. Kom en fyr hjem til meg og installerte nytt skjermkort for meg dagen etter at jeg hadde snakket med Dells kundesupport. :)

Ellers:

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=369092

Neste gang kan du bruke google å sjekke selv før du anklager folk for å fare med usannheter.

8105633[/snapback]

Skal prøve å ikke høres sur ut nå,

Men hva faen er det for noe jævla bullshit av noe pisspreik, Klarer ikke laptop-produsenter å designe maskinene sine bra nok skal ikke ms lastes for dette. Når du kjøper fudrittsu-siemens kan du skylde deg selv. Og om du legger laptopen oppå strykejernet får du også skylde deg selv. Jeg vedder mye på at de samme maskinene hadde blitt overopphetet av en grei runde med oblivion og.

(Måtte bare få ut litt frustrasjon på alle som skal skylde alt på ms)

(Jeg synes også openoffice er det dårligste tekstredigeringsprogrammet jeg har brukt noen gang (har bare prøvd det i gnome, det tryner konstant, det mangler også et hav av muligheter som ms office 2003 har))

Lenke til kommentar
(...)

8118605[/snapback]

vel og sikkert er vel nøkkelordene dine her.

Erfaringene til bedriftene, skolene og organisasjonene som har migrert viser seg som regel å være at de slipper å betale opplæring. Man hører ofte om at ansatte benytter linux, openoffice o.l. et par måneder før de engang oppfatter at de ikke sitter på windows lengre. Det viser seg ofte at en oppgradering til vista og ms office 2007 kan være langt vanskeligere, innføre større forskjeller og være mer kostbart i opplæring enn å migrere til linux og openoffice.

Hvilke ekstra programmer som også må byttes ut blir selvsagt en tilleggsvurdering.

8118686[/snapback]

På skolen vår skryter de over hvor perfekt denne migreringen har gått for oss, helt til noen skal bruke maskinene, og alt tryner hvert tredje minutt p.g.a dårlig oppsett p.g.a at det er satt opp av folk som ikke kan sakene sine, som burde hatt opplæring.

Lenke til kommentar

Men hva faen er det for noe jævla bullshit av noe pisspreik, Klarer ikke laptop-produsenter å designe maskinene sine bra nok skal ikke ms lastes for dette. Når du kjøper fudrittsu-siemens kan du skylde deg selv. Og om du legger laptopen oppå strykejernet får du også skylde deg selv. Jeg vedder mye på at de samme maskinene hadde blitt overopphetet av en grei runde med oblivion og.

8118860[/snapback]

Så en Dell XPS er ikke bygget for å tåle dette? Da skal det mye til for å lage en laptop som støtter vista... Har aldri hatt noe problem med temperaturen på denne pc'n i spill.

(Måtte bare få ut litt frustrasjon på alle som skal skylde alt på ms)

(Jeg synes også openoffice er det dårligste tekstredigeringsprogrammet jeg har brukt noen gang (har bare prøvd det i gnome, det tryner konstant, det mangler også et hav av muligheter som ms office 2003 har))

8118860[/snapback]

Må si at jeg ikke skjønner hvor de sterke følelsene dine for MS kommer fra... Dette er et selskap som tyner deg mellom 100-500 ganger hva det koster å produsere windows i tillegg til at de legger mye arbeid ned i å ødelegge for konkurrentene.

Openoffice krasjer absolutt ikke ofte og det har ingen sammenheng med om du bruker gnome eller ikke.

Du har kanskje brukt det på en skole hvor sys.adm. benytter seg av skolelinux og bruker "unstable" pakker for å få tilgang til openoffice2 og firefox2 o.l. Det er en veldig dårlig idé, og du kan skylde på sys.adm. for det. I stort sett alle andre distribusjoner enn debian unstable så skal det vanligvis utrolig mye til for å krasje openoffice. - Jeg har faktisk aldri opplevd det.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mozze,09/03-2007 : Mulig jeg svartmaler, men jeg er litt lei av den høyreektreme fundamentalistmisjoneringen linuxleiren til enhver tid skal smøre inn i enhver diskusjon som MS-produkter. Jeg vil vel si linuxpatrioter svartmaler Windows i minst like stor grad ;) Ikke ta dette som et personlig angrep, det er min generelle oppfatning.
Vet du egenlig hva høyre-ekstrem fundamentalisme er?
Jeg vet det utmerket, og det var ikke ment bokstavelig, men som en billedgjøring av hvordan man tidvis kan oppfatte linux-leiren. Det virker som de søker bevisst i forumtråder etter muligheter for å fremme sin sak helt ukritisk.

Mozze,09/03-2007: Jeg har en PC hjemme med Ubuntu på, utrolig nok. Skal ikke påstå jeg har brukt mye tid på den. Finner ikke helt behovet heller da jeg ikke gidder å ha et OS for 'jobb og surfing' og et for 'spill og underholdning'. Det er vel hevet over enhver tvil om at Windows per idag er en plattform som leder med flere hesterancher foran Linux når det gjelder utvalg av spill.

I jobbsammenheng bruker vi mye Solidworks, det krever så vidt meg bekjent W2000/XP osv. Lisenskostnadene er uansett ikke større en service/supportavtalene, skal vi bytte til Linux kommer opplæring av samtlige i tillegg.

Hvis du klamrer deg til windows-spillene, trenger du ett OS, dvs GNU/Linux for jobb, surfing, underholdning, litt spilling, og hva annet du kunne finne på, - og ett OS, windows til å spille windows-spill. At spillutvalget på windows er mye større er det ikke noe å si på, men hvis du er en moderat gamer så har du ikke behov for det enorme utvalget for å få tilfredsstilt spillebehovet ditt.
Spillebehovet mitt er i alle fall såpass at jeg må ha windows. Hvor mange store titler slippes ved lansering til Linux hvor det bare er å stappe plata i maskinen og sette igang? Det er jo knapt skikkelig drivere til hardwaren. Det er ikke snakk om å klamre seg til windows-spill, men i så fall å klamre seg til den eneste fullgode spillplattformen per idag (kommer linux til på den arenaen snakker vi nok et nytt forsøk på hjemmebane). Hvor mye tidsbesparelse får jeg ved å måtte boote opp et sekundært OS for å surfe og redigere bilder hvis jeg allerede har XP/Vista som funker til alt jeg trenger? For mitt bruk dekker ikke Linux alle mine behov, så hvorfor bruke det til kun enkelte ting?

Ser iallefall ut som om noen har fått solidworks til å kjøre i gnu/linux: screens

Det finnes dessuten sikkert andre programmer som kan erstatte solidworks.

Her underbygger du faktisk min skepsis. NOEN har fått solidworks til å kjøre.. Det er ikke akkurat betryggende. Kan jeg putte inn DVD'n med solidworks i en standard Ubuntu uten noe mikk? Hva med serviceavtale og oppdateringer? Her er det store hindre i veien og da er også poenget borte. Det er heller ikke bare å bytte til et program som tilsynelatende erstatter solidworks. Hvordan er kompatibiliteten med våre kunder og leverandører?

Mozze,09/03-2007 : Ingen tvil om at Linux har mye bra. Det kan helt sikkert dekke behovet til langt flere enn man vil tro. Problemet er at det finnes per idag et virvar av distroer, det selges knapt pc'r med Linux og det er ikke noe supportsystem for privatpersoner som funker. Man kan lete i forumer osv, men da er man allerede godt over middles avansert bruker. Linux har et smalt nedslagsfelt, det til tross for at det faktisk har bredde hvis man kikker litt nøyere på det.

Mye vondt kan sies om MS forretningsmodell og metoder, men Linux blir 'underdogen' så lenge de ikke klarer å samle seg om en strategi. MS har i alle fall en strategi som har vist seg å funke. Så lenge det ikke er finansielle motiver og en sterk aktør bak, vil Linux måtte finne seg i å være lillebror i lang tid fremover. Det er ikke komersielt nok til at massene vil ta i det.

Jeg skal i alle fall ta imot Linux med åpne armer den dagen en velfungerende distro med 'mediasenter' slippes til PS3, så jeg er ikke helt avvisende. Hvert sitt bruk.

Noen har den egenskapen at de stort sett ser problemer (til og med problemer som ikke er noe problem), andre bare ser over disse og ser hvordan de enklest mulig kommer rundt de.

Hvorfor skulle det ha noe å si at det finnes et utallig antall distroer? De fleste fungerer bra. Dessuten hvis du vil vite hvilken du skal velge kan du spørre noen som har prøvd en del forskjellige distroer.

Min egenskap er ikke udelt positiv når det gjelder migrering til Linux, det skal jeg gjerne innrømme. Vrir vi imidlertid situasjonen over til deg så ser vel du mer problemer med windows enn muligheter..? Vi er like sånn sett. Windows dekker tross alt behovet til majoriteten av verdens pc-brukere, så bare drit kan det umulig være.

Det er ikke bare å spørre en entusiast som valg av distro. "De fleste fungerer bra", hva slags garanti er det? Og hvis det er så mange versjoner må det være noen som er misfornøyd siden de hele tiden kommer opp med nye, eller er det andre grunner til utvalget?

Det du sier er at jeg må lete opp tilsvarende firmaer som driver på samme måte som oss. De må selvsagt benytte Linux og fortrinnsvis ha testet flere distroer for at sammenligningen skal bli reell. Linux er ikke så utbredt at jeg har et stort kontaktnett å benytte. Det blir selvsagt mitt problem, men til syvende og sist Linux's, for min situasjon er på ingen måte unik.

Dessuten begynner for eksempel ubuntu, linspire og suse å bli så gode at behovet for kundestøtte blir bare mindre og mindre. Til en bedrift eller organisasjon ville jeg anbefalt SLED framfor noen windows versjon uansett. Bare se hva som skjedde med DNB NOR nå nettopp. Hadde de benyttet gnu/linux så ville de aldri måttet stenge flere filialer bare for å rette opp datasystemene sine. Tenk hva de ville spart på det!
Er linux et ufeilbart system hvor det ikke kan oppstå feil eller problemer? I så fall send meg en CD/DVD så jeg får lagt det inn snarest! PM for min privatadresse.

Det jeg savner er bittelitt ydmykhet fra linuxgjengen hvor dere kan innrømme at linux ikke nødvendigvis passer for alle. Man kan sikker finne et eller annet som kan dekke de fleste behov, men hvor mye skal man lete og tilpasse for å få til noe? Kom gjerne med forslag, men slutt å døm MS og Windows nedenom og hjem. De har sine styrker og svakheter i samme grad som andre OS. Ingen er perfekte, selv ikke linux.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Må si det ble litt av en post, så jeg svarer på det jeg ser må svares på:

(...)

Det er jo knapt skikkelig drivere til hardwaren.

8119246[/snapback]

Klart det er skikkelige drivere til maskinvaren. Og de som er frie og åpne (og har vært det en liten stund, slik at du har kunnet dra nytte av FOSS-miljøet) er langt bedre enn de du finner på andre systemer.

(...)

(kommer linux til på den arenaen snakker vi nok et nytt forsøk på hjemmebane).

8119246[/snapback]

Jeg tror at hvis du vil at linux skal bli en spill-platform på linje med windows så må du gjøre din innstats selv. Dvs, du må være med å benytte det før spillene kommer. Dette er bare mulig gjennom markedsandeler. Hvis veldig få bruker det så blir det ikke så interessant for spillprodusentene å lage spill til det. Heldigvis så finnes det et vanvittig antall pc'er her i verden og hvis bare 10% av de privateide kjørte GNU/Linux ville det florert med spill.

(...)

For mitt bruk dekker ikke Linux alle mine behov, så hvorfor bruke det til kun enkelte ting?

8119246[/snapback]

Nettsikkerhet, datasikkerhet, stabilitet, lærerikt, bedre ressursutnyttelse (cpu/minne), gpl, du fremmer en god sak, m.m.fl. Take your pick.

(...)

Kan jeg putte inn DVD'n med solidworks i en standard Ubuntu uten noe mikk? Hva med serviceavtale og oppdateringer?

8119246[/snapback]

Jeg tviler på at du kan sette inn solidworks-cd'n i en standard ubuntu uten noe mikk. Mest fordi wine ikke kommer som standard på ubuntu. Hvis du har wine eller crossover inne så er det bare å prøve... Jeg har ikke peiling på solidworks, men et raskt google-søk fortalte meg at det var et CAD-program, så kompatibiliteten med andre CAD-programmer burde vel være til stede.

(...)

Min egenskap er ikke udelt positiv når det gjelder migrering til Linux, det skal jeg gjerne innrømme. Vrir vi imidlertid situasjonen over til deg så ser vel du mer problemer med windows enn muligheter..? Vi er like sånn sett. Windows dekker tross alt behovet til majoriteten av verdens pc-brukere, så bare drit kan det umulig være.

8119246[/snapback]

Nei, det er jeg ikke enig i. Jeg ser godt hva windows kan brukes til, - og det er ikke like lett å finne løsninger i windows, ettersom alt som skjer bak overflata er skjult for deg. Jeg har mange behov til pc'n som windows absolutt ikke dekker. Bl.a. at den skal være responsiv, stabil og ikke få virus eller malware.

(...)

Det er ikke bare å spørre en entusiast som valg av distro. "De fleste fungerer bra", hva slags garanti er det? Og hvis det er så mange versjoner må det være noen som er misfornøyd siden de hele tiden kommer opp med nye, eller er det andre grunner til utvalget?

8119246[/snapback]

Jeg må kanskje reformulere meg. Alle fungerer bra, men noen er mer avanserte å bruke enn andre. Så for en nybegynner er det ikke så mange distro valg som du vil ha det til. Det er stort sett ubuntu og opensuse det anbefales for tiden. Årsakene til utvalget er bl.a. å støtte nesten all slags hardware, gamle og nye maskiner, håndholdte dingser og spillkonsoller. Dessuten hvis folk ønsker at noe skulle vært gjort anderledes kan de finne på å opprette sin egen distro. Det skjer hele tiden. Noen oppretter en distro bare for morro skyld eller for å lære...

(...)

Er linux et ufeilbart system hvor det ikke kan oppstå feil eller problemer? I så fall send meg en CD/DVD så jeg får lagt det inn snarest! PM for min privatadresse.

8119246[/snapback]

Ufeilbare systemer finnes ikke, men det er langt mer stabilt enn mye annet. Alt som lages av mennesket kan feile. Hvis du vil prøve det, se link i signaturen min så finner du en iso du kan laste ned og brenne ut selv.

(...)

Det jeg savner er bittelitt ydmykhet fra linuxgjengen hvor dere kan innrømme at linux ikke nødvendigvis passer for alle. Man kan sikker finne et eller annet som kan dekke de fleste behov, men hvor mye skal man lete og tilpasse for å få til noe?

8119246[/snapback]

Det er vel ingen i "linux-gjengen" som sier at Linux passer for alle? Jeg har jo sagt utalllige ganger både i denne tråden og andre at hvis du vil kunne spille alle Windows-spill må du holde deg til Windows.

(...)

Kom gjerne med forslag, men slutt å døm MS og Windows nedenom og hjem.

8119246[/snapback]

"Med på leken, må tåle steken." Man får vanligvis den kritikken man fortjener.
Lenke til kommentar
Jeg skjønner det departementet godt når det gjelder Vista og Office, men å forby IE7 er jeg ikke ubetinget enig i og det er flere grunner til det. (Jeg bruker selv ikke IE, bare så det er sagt).

For det første er det vanskelig å la være å oppgradere fra IE6 til IE7 fordi det skjer automatisk gjennom Windows Update. Det var en periode man kunne utsette dette, men så vidt jeg vet har Microsoft sagt at nå må alle oppgradere. For det andre er det vel liten tvil om at IE7 er mye bedre enn sin forgjenger, bl.a. på kompatibilitet med nettstandarder.

Det blir et problem for en ansatt som får oppgradert PCen sin til IE7 automatisk, når arbeidsgiveren forbyr det. Da kan han/hun få advarsel og kanskje miste jobben.

Det er slett ikke noen tvang når det gjelder IE7. Selv om man har Windows Update aktivert er det bare å fjerne krysset på IE7 når man skal innstallerer oppdateringene, da slipper du også å få spøsrmål om det flere ganger. Og hvis man uforvarende kommer til å installere IE7 er det en enkel sak å fjerne den og gå tilbake til IE6.

Personlig mener jeg at IE7 er en stor forbedring i forhold til IE6. IE6 er et gammelt makkverk som viser hvordan det går når et selskap ikke lenger har konkurrenter.

Grunnen til at mange bedrifter holder fast på IE6 er at de har egenutviklede applikasjoner som ikke virker i IE7.

Lenke til kommentar

Jeg føler en viss déjà vu(eller åssen det skrives) når jeg hører eller leser om at folk ikke burde gå for vista enda og klaginga over vista osv.. Er vell akkurat det samme nå som når xp kom ut, fleste tviholdte på 2000 om jeg husker rett, men det går vell over nå også. Det med at bedrifter, skoler osv burde gå over til linux har jeg også hørt i alle år men blir det noe av?

Lenke til kommentar

8118860[/snapback]

Så en Dell XPS er ikke bygget for å tåle dette? Da skal det mye til for å lage en laptop som støtter vista... Har aldri hatt noe problem med temperaturen på denne pc'n i spill.

Korrekt, en PC skal tåle å kjøe på full load, ellers er det i mine øyne dårlig konstruert. Dell har i dette tilfelle gjort en dårlig jobb.

AtW

Lenke til kommentar

8118860[/snapback]

Korrekt, en PC skal tåle å kjøe på full load, ellers er det i mine øyne dårlig konstruert. Dell har i dette tilfelle gjort en dårlig jobb.

AtW

8119746[/snapback]

Sorry, men dette er bullshit. Maskinen tåler absolutt å kjøre et hvert spill på full load i XP, med maksimale effekter så lenge du vil uten at den blir overopphetet. - Har aldri hatt et eneste problem med maskinen før jeg installerte Vista. Dell har gjort en god jobb med maskinen. MS sitt vistareadycheck-program sa maskinen var klar til å kjøre vista med alle effekter. Jeg gjorde det og skjermkortet ble ødelagt. Og hverken skjermkortet eller cpu hadde noen særlig load med å kjøre vista og aero. Allikevel ble skjermkortet overopphetet og jeg måtte få nytt. Så det er ikke noe poeng i å prøve å vri det rundt på Dell.
Lenke til kommentar

8118860[/snapback]

AtW

8119746[/snapback]

Sorry, men dette er bullshit. Maskinen tåler absolutt å kjøre et hvert spill på full load i XP, med maksimale effekter så lenge du vil uten at den blir overopphetet. - Har aldri hatt et eneste problem med maskinen før jeg installerte Vista. Dell har gjort en god jobb med maskinen. MS sitt vistareadycheck-program sa maskinen var klar til å kjøre vista med alle effekter. Jeg gjorde det og skjermkortet ble ødelagt. Og hverken skjermkortet eller cpu hadde noen særlig load med å kjøre vista og aero. Allikevel ble skjermkortet overopphetet og jeg måtte få nytt. Så det er ikke noe poeng i å prøve å vri det rundt på Dell.

8120224[/snapback]

Vista kan ikke kjøre noe nettkort på noe mer enn full load, om PCen din ikke har kjørt på maks kapaistet får så være, men tåle det skal den, å lage en PC som ikke tåler å kjøre på maksimal load (og sågar blir ødelagt), er dårlig. Om den har kjørt på full load før, så er det kun en tilfeldighet med vista, man kan ikke kjøre på mer enn full load.

AtW

Lenke til kommentar
Vista kan ikke kjøre noe nettkort på noe mer enn full load, om PCen din ikke har kjørt på maks kapaistet får så være, men tåle det skal den, å lage en PC som ikke tåler å kjøre på maksimal load (og sågar blir ødelagt), er dårlig. Om den har kjørt på full load før, så er det kun en tilfeldighet med vista, man kan ikke kjøre på mer enn full load.

AtW

8120243[/snapback]

De fleste tror at det skyldes en eller annen bug i vista, siden det er mange som opplever det og på forskjellige PC'er.

Kanskje har det noe med WDDM / VXD drivere å gjøre? Hvem vet?

Skjønner ikke hvorfor du snakker om at en maskin ikke kan kjøre på mer enn full load. Det er helt opplagt for meg at det ikke er noen som helst sammenheng med load og at skjermkortet ble ødelagt. Det var heller ikke nettkortet, men skjermkortet.

Lenke til kommentar

8120224[/snapback]

Hardware som konsekvent kan ødelegges med software er vel strengt tatt ikke godt nok dimensjonert, men dette kan jo også ha vært et tilfeldig sammentreff. Hardware har alltid en viss risiko for å feile og den er selvfølgelig noe høyere under stress som for eksempel forårsaket av høye, men innenfor spec, temperaturer.

Å skylde på Vista eller noe som helst annet program blir skivebom. Selv et powervirus skal ikke ha mulighet til å ødelegge korrekt implementert hardware. En annen plassering av ansvarsforholdet blir helt urimelig.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Hardware som konsekvent kan ødelegges med software er vel strengt tatt ikke godt nok dimensjonert, men dette kan jo også ha vært et tilfeldig sammentreff. Hardware har alltid en viss risiko for å feile og den er selvfølgelig noe høyere under stress som for eksempel forårsaket av høye, men innenfor spec, temperaturer.

Å skylde på Vista eller noe som helst annet program blir skivebom. Selv et powervirus skal ikke ha mulighet til å ødelegge korrekt implementert hardware. En annen plassering av ansvarsforholdet blir helt urimelig.

8120296[/snapback]

Har du aldri sett programmer som du kan stille på alt fra kjernespenning til frekvenser på cpu, fsb, minne, gpu, gpu-minne eller justere viftefrekvenser, m.m. du?

Har man tilgang til å kjøre kommandoer gjennom HAL så kan man gjøre hva som helst via software...

Det er klart man kan ødelegge det meste via software. Dvs ihvertfall viss du kjører windows med administrator-rettigheter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...