OnetroM Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Den engelske banken HSBC benytter en løsning med både Linux og Windows. - Noen vil bli overrasket over å vite at vårt Windows-miljø har en lavere totalkostnad enn Linux systemet vi bruker nå, skriver Matthew O'Neill i HSBC i pressemeldingen. Jeg har forsøkt å få gehør for dette i en del innlegg tidligere, men det faller stort sett dødt til jorden. Det er altså mulig å få fullverdige løsninger i Windowsmiljø også, selv til en totalkostnad som er tilsvarende eller lavere enn linux. Sikkert veldig situasjonsbetinget, men allikevel. Den tekniske løsningen er ikke beskrevet så jeg skal ikke prøve å påstå hverken det ene eller andre. Historien forteller heller ikke om dette inkluderer Vista, men denne tråden har vel egentlig sporet litt av og blitt en mer tradisjonell MS vs Linux tråd Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Mozze : Det tok deg litt tid å finne den. Skjønner du er glad i Windowsen din og ønsker at alle andre også skal være det, men er det én ting det ikke er for vanlige folk, så er det billigere enn GNU/Linux. "enn Linux systemet vi bruker nå" står det også, altså ser han muligheter til å gjøre noe med det... Har du en link til artikkelen forresten? Prøvde å google den setningen, men fant ingenting. Endret 15. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Den engelske banken HSBC benytter en løsning med både Linux og Windows. - Noen vil bli overrasket over å vite at vårt Windows-miljø har en lavere totalkostnad enn Linux systemet vi bruker nå, skriver Matthew O'Neill i HSBC i pressemeldingen. Jeg har forsøkt å få gehør for dette i en del innlegg tidligere, men det faller stort sett dødt til jorden. Det er altså mulig å få fullverdige løsninger i Windowsmiljø også, selv til en totalkostnad som er tilsvarende eller lavere enn linux. Sikkert veldig situasjonsbetinget, men allikevel. Den tekniske løsningen er ikke beskrevet så jeg skal ikke prøve å påstå hverken det ene eller andre. Historien forteller heller ikke om dette inkluderer Vista, men denne tråden har vel egentlig sporet litt av og blitt en mer tradisjonell MS vs Linux tråd 8159671[/snapback] Sporet av for lenge siden og det brenner jo like mye i begge leire fortsatt. Det er kanskje en god grunn til at Windows miljøer totalt sett er billigere å drifte, siden kompetansen og rammeverket til MS er viden kjent og bredt. Man må skreddersy løsninger langt mer på en Linux/UNIX plattform, hvilket tar tid og koster penger. Men det å ha løsninger fra begge plattformene er jo en fordel, da man kan utnytte det beste fra flere verdener. Det er jo hva man ønsker å gjøre. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Den engelske banken HSBC benytter en løsning med både Linux og Windows. - Noen vil bli overrasket over å vite at vårt Windows-miljø har en lavere totalkostnad enn Linux systemet vi bruker nå, skriver Matthew O'Neill i HSBC i pressemeldingen. At Windows-miljøet i den gitte bank har lavest totalkostnad av de to, kan jo tenkes står og faller på beløp investert i overgangen til Linux (ekstraordinære utgifter). Jeg kan vanskelig forestille meg, såfremt nødvendige programmer og kompetanse ligger til grunn, at totalkostnaden blir høyere for Linux-plattformen mtp. x antall år med Windows-lisenser. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Tilbake til denne "Ingen grunn til å oppgradere" , jeg angrer iallefall ikke på at jeg kjøpte Vista,etter noen ukers bruk er det rart å prøve XP igjen,blir nesten som å bruke win 98 etter at XP var kommet Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Tilbake til denne "Ingen grunn til å oppgradere" , jeg angrer iallefall ikke på at jeg kjøpte Vista,etter noen ukers bruk er det rart å prøve XP igjen,blir nesten som å bruke win 98 etter at XP var kommet 8170114[/snapback] Hehe, jeg har samme feeling. Men nå har jeg XP på min IBM, og det er en lisens jobben har betalt, så da kan jeg ikke bytte over til Vista på den. Men hjemme maskina har nå dualboot med Vista og Fedora Core 6. Blir nok å sjekke ut Linux og lære meg mer om det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kundene er ikke klar for å gå over til Vista og trygler Dell om å få tilbake XP: Dell To Offer Win XP On Consumer PCs Again Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har vista og xp i dual boot og kjører fortsatt vista med godt mot. Er særlig fornøyd med media center funksjonaliteten. Det største problemet er skjermdriverne til Nvidia der det er mye ufrivillig betatesting. Er nå på GeForce 165.01 som gir bra videogjengivelse og stabilt kloneoppsett på TVen, men som kræsjer med enkelte gamle spill. Nå er jo driverne på XP-siden ikke så veldig mye bedre, så nvidia har lovet mye de ikke klarer å innfri enda. Når jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å savne XP igjen, er det mulig jeg vil bruke den partisjonen til å eksperimentere med Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå