BlastyTrasty Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 hei folkens! Har installert Ubuntu 6.10 på ein dell maskin, med eit onboard skjermkort av typen Intel 945 Express - og eg slit med å finne ein driver til det. Såvidt eg kan sjå er kortet installert, men, eg får berre valt: 640*480 800*600 1024*768 Maskina skal køyrast på ein HD prosjektor, og eg vil derfor ha 1280*720 evt 1366*768 - slik som eg køyrde på den samme maskina når den brukte Vista. Nokon tips? Tek og imot tips kor eg kan finne VIDEO codecs og Mplayer. Første gong eg brynar meg på noko ikkje windows basert forresten Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 1) Bærbar eller stasjonær? Hvilken? 2) Hvis bærbar, test f.eks. Linux Laptops 3) Generelt om Ubuntu: Ubuntu Help Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Les stickyposten min i dette forumet, "Les dette før du ber om hjelp" Hvis du skroller ned til seksjonen om problemer med skjermkort, vil du finne hjelp med akkurat dette. Du har forresten riktig driver inne. Grunnen er at den oppløsningen du vil bruke ikke ligger i cmos til skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå