pleiadene Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så at cdon selger dette kameraet for 8100kroner for k10d+18-55.Det er vel billig? http://www.cdon.com/main.phtml?prod=679341...04&page=product Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe k10d,men lurer på om jeg bør gjøre det nå eller vente til andre objektiver kommer! Hvilke objektiver anbefaler dere å kjøpe?jeg skal ha en (vanlig)og en zoom. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe k10d,men lurer på om jeg bør gjøre det nå eller vente til andre objektiver kommer!Hvilke objektiver anbefaler dere å kjøpe?jeg skal ha en (vanlig)og en zoom. Det kommer jo an på hvor mye du kan bruke, men jeg ville veldig seriøst vurdert K10D med 18-55 nå, og 16-50 f/2.8 når den kommer (nokså snart, i følge Pentax). Som tele-objektiv ville jeg vurdert 50-200 f/4-5.6 dersom du ikke skal fotografere mye, men vil ha et rimelig og bra alternativ på tele-siden, eller ventet på 50-135 f/2.8 hvis du skal fotografere mye. 16-50 f/2.8 ventes vel å koste omlag 7000 kr, men du kan regne med et objektiv i toppklasse, også med værtetning. 50-135 blir antakelig litt dyrere, rundt 8500 kr i følge rykler... Hvis du ikke vil bruke så mye penger på en normal-zoom, er 16-45 f/4 et svært bra alternativ. Jeg ville dog ventet med å kjøpe den til 16-50 f/2.8 har kommet, da kan du nok vente at det blir bra utvalg på bruktmarkedet av den, og antakelig til en ganske hyggelig pris. Uansett - jeg ville nok kjøpt med 18-55 i dag, det er et bra objektiv, selv om 16-45 er og 16-50 ganske sikkert vil bli bedre... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så at cdon selger dette kameraet for 8100kroner for k10d+18-55.Det er vel billig? http://www.cdon.com/main.phtml?prod=679341...04&page=product Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe k10d,men lurer på om jeg bør gjøre det nå eller vente til andre objektiver kommer! Hvilke objektiver anbefaler dere å kjøpe?jeg skal ha en (vanlig)og en zoom. 8105156[/snapback] Ut fra profilen din ser det ut som om du kommer fra kompaktkamera. Da er nok 18-55 et klokt valg, inntil du har lært kamera litt og kjenne, og vet litt om vilke behov du virkelig har. Dette er absolutt et brukbart objektiv, kvaliteten er ikke til å kimse av. Sammen med en DA 50-200 så har du dekket mye. Når du så har gjort deg kjent med utsyret, da vet du mye mer, og de valgene du tar videre vil være bedre fundert. Uansett hva du finner ut at du trenger seinere vil nok en slik kombinasjon komme til nytte. Det har en stor fordel, nemlig at det er kompakt og lett, og dermed greit å ta med seg. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå