Olanru Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Ja. Har nå testet Vista, OS'et som MS mener skal være fremtiden osv. For noe tull! Det første problemet som oppstod var da jeg skulle aktivere. Hadde nøkkel osv og første som skjer er at Windows Installer has crashed, you must reboot the computer. Jaja...så da prøvde jeg uten nøkkel da. DA gikk det. Jeg må si meg DYPT skuffet over Aero og "Glassthemet" alstå. Det er noe jeg brukte og bruker fortsatt i Linux det. Halvparten av skjermkortminnet forsvinner kun til Aero og Glass...for noe tull. Hva er vitsen i det hele tatt å ha Vista hvis man skal spille Oblivion feks? dårligere ytelse. De har testet Ultimate og fant ut at du rett å slett gikk glipp av 25FPS..noen andre versjoner av Vista skjedde det samme i. Gjennomsiktige menyer osv. Nytt? Neppe. Så MS har ikke kommet med stort nye ting bortsett fra Aero som man kun kan rotere frem og tilbake,....ikke noe "3D" at man snur den 360 grader rundt eller no. Kun frem og tilbake. Og alt+tab har heller ikke blitt noe "anderledes" kun nytt utseende. Så alt i alt er jeg svært misførnøyd med Vista.! Endret 8. mars 2007 av Skruff Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det er vel ikke bare utseende som er nytt da. Har de ikke kommet med noen nye funksjoner? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 De nye "funksjonene" er gamle greier fra XP som er pusset opp. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Herregud, windows kan bare legge hatten på hylla... De skuffer gang på gang. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Tror dere har misforstått hva Vista er jeg. Vista er ikke XP med nytt utseende. Vista er en helt ny versjon windows. 6.0 (XP er 5.1). XP og Vista er to helt forskjellige OS'er. Må le av trådstarter. Halvparten av minne forsvinner til Aero? Hvor i all verden har du det fra? Drømmeland eller? spillytelsen vil gå opp når nvidia og ati leverer skikkelig drivere. Ja for Vista har helt nytt driver system (oi enda en nyhet om vista) som er litt mere omfattende. Tipper ytelsen slår XP om noen måneder. Bærer preg på at dere absolutt ikke har peil på hva microsoft driver med. Foreslår at dere leser litt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752 Endret 8. mars 2007 av nero78 Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Herregud, windows kan bare legge hatten på hylla... De skuffer gang på gang. 8105021[/snapback] hehehe. ja legg hatten på hylla for en som absolutt ikke har peil på vista. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) hvis dere ikke har lest testene til diverse hw sider så kanskje dere fikk med dere at Vista faktisk kommer til å senke ytelsen drastisk . du må eventuelt vente opp til ett år før skikkelige drivere kommer!. Ellers er ikke Vista noe nytt. Glass(gjennomsiktige menyer osv) kom Linux med ut for 20 år siden så det var ikke nytt. Aero er ikke no fint heller, lite å gjøre på den siden. Switch between Windows, altså bytting av skjermbildet kom også Linux med først. MS har bare gjort det litt finere. Shift+Alt er også gammelt og i Vista har dem bare "pusset" det opp så alt i alt er Vista Windows XP med ekstra "eyecandy" Men altså, hvis det ikke er lov til å komme med sine egne meninger her så blir det for galt. Ekke min feil at dere er Windows Slaver heller da. Er lov til å prøve litt andre OS'er uten om Windows Xp og vista å. Endret 8. mars 2007 av Skruff Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Om du ikke greier å se andre forskjeller enn bakgrunnen og aero-themen som følger med vista så er jeg skremt. Jeg er bare gla for at det ikke har blitt lagt stor vekt på at utseendet skal bli så radikalt nytt og spesielt. De har lagt fokus på å utvikle en nytt OS fra scratch, og jeg mener de har fått det bra til. At drivere og sånn er på etterslep er jeg enig i er for dårlig. Og når jeg til og med får bluescreen om jeg er så "dum" og installerer vista-driverene til microsofts eget keyboard så er det grunn til å rynke litt på nesen. Om du skal klage på at vista er et oppstasa xp-plagiat så får du jammen meg komme med andre ønsker enn eye-candy selv. Alt-tab meny, original theme og sånt er jo egentlig klekkelig likegyldig for hvordan systemet funker. Av drivergrunnene og andre småbugs så går jeg heller ikke rundt og sier at folk burde oppgradere, men det blir det vel forhåpentligvis ordning på snart. Dette er jo da også grunnen til den "forferdelig" dårlige ytselsen folk får. Men da kunne jo kanskje heller nvidia/ati/andre prøvd å ha driverene klare til launch? Eller er det MS sin feil at skjermkortet ditt ikke helt trives i sitt nye miljø? Endret 8. mars 2007 av JimL Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) jeg sier bare at det gjennomsiktige themet har Linux hatt i mange tiår allerede. Og Nei, jeg tviler på at MS har lagt et OS fra scratch, mange funksjoner fra XP er tatt med det er ikke akkurat fta "scratch". Og de som virkelig kjøper Vista idag må faktisk regne med å få et helvettes problem med drivere pga krypteringa til Vista osv. MS har i alle år stjelt ideer fra både Apple og Linux. Uten linux sitt commandolinje system hadde vi ikke hatt CMD idag. Uten Apple sitt GUI hadde vi ikke hatt noe GUI i Windows. Der har du det, MS har aldri klart å lage OS fra scratch, ikke uten å stjele ideer fra Linux Og Apple Endret 8. mars 2007 av Skruff Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Herregud, windows kan bare legge hatten på hylla... De skuffer gang på gang. 8105021[/snapback] hehehe. ja legg hatten på hylla for en som absolutt ikke har peil på vista. 8105153[/snapback] Ja, jeg kan vel inrømme at det var en usaklig og lite gjennom tenkt kommentar. Har bare ikke så mye til overs for Windows med tanke på alt det de kunne gjort bedre. Det fins jo så mange tredjeparts programmer så fungerer så mye bedre enn mediaplayer, internet explorer og diverse andre microsoft utviklet software. Har heller ikke tatt meg så mye tid til å lese på hva som er nytt i Vista. Det har vel syne nyttige sider. Skal studere mine facts litt, og så heller komme tilbake og skrive en ny mening Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så du ville sett et OS uten noen av funksjonene som var i XP og uten noen funksjoner som er i OSX eller noe som helst sted i linux? Da sitter man vel igjen med en sort skjerm :\ Skal vi angripe bestselgeren Toyota i Norge også da? De har jo ingenting nytt i forhold til andre bilfabrikanter som har hatt ting lengre. VVTi har de stjålet fra Honda, utseendet ligner på noe annet. Get my drift? ^^ Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Jeg har bare hatt en dårlig dag og en dårlig opplevelse med Vista. DE kunne gjort det mye bedre enn som så. De har jo kunnskapen inne så hvorfor ikke bare lage et OS som krever lite systemresurser og ikke ser så jævla harry og eyecandy ut. Hadde dem bare fjernet Aero, glass, den teite Live Onecare driten sin, kryptering av disker osv så kunne Vista blitt bedre. Men som jeg sa, det er lite gjennomtenkt og passer til brukere som ikke skal gjøre noe annet enn å lese mailen sin.! Endret 8. mars 2007 av Skruff Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Uten Apple sitt GUI hadde vi ikke hatt noe GUI i Windows. 8105590[/snapback] Apple oppfant ikke GUIet, det "lånte" de fra Xerox. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 der har du det Smirnoff. Ingen av dem klarer å finne på noe selv. de må "låne" det fra alle andre idag. Finn på no sjøl! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Om Linux fant det opp først bryr få seg om. Det handler om hva som er lettest å sette opp, lettest å finne og installere drivere til. Windows er best på det. Jada, det hadde vært bedre om alle/10% hadde brukt Linux men det er ikke virkeligheten. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Microsoft lager det jo vanskelig for alle andre som utvikler OS med den monopol virksomheten sin. Det er jo derfor de aller fleste bruker windows. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har bare hatt en dårlig dag og en dårlig opplevelse med Vista. DE kunne gjort det mye bedre enn som så. De har jo kunnskapen inne så hvorfor ikke bare lage et OS som krever lite systemresurser og ikke ser så jævla harry og eyecandy ut. Hadde dem bare fjernet Aero, glass, den teite Live Onecare driten sin, kryptering av disker osv så kunne Vista blitt bedre. Men som jeg sa, det er lite gjennomtenkt og passer til brukere som ikke skal gjøre noe annet enn å lese mailen sin.! 8105640[/snapback] Tror du må slappe av litt nå. Gå over til Mac du hvis du er så sinna på MS. Skikkelig barnslig å skrive sånne innlegg. Tipper du er rimelig ung som tenker så kort. Aero kan du fjerne enkelt Onecare følger IKKE med vista (Må kjøpes i tillegg) Kryptering følger bare med ultimate og business, så unngå å kjøp de da vel. Vi andre enn deg bruker pc'en sin til mere enn bare mail og det funker Kjøp deg vista for dummies ellernoe du. Så kanskje du lærer noe. Og neste gang så tell til 10 eller vent en dag med å komme med usakelige poster. Nytter ikke skrive innlegg når man er sinna. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 It shall not be repeated. Får vel snakke om de hyggelige sidene ved Vista da. kan inrømme at jeg er hakket imponert da. Men de snakket dog om Longhorn. er det server versjon av Vista eller er det et "clean" OS. altså nytt? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ingen server verisjon enda, men Windows Home Server eller noe er i beta nå. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 men altså som MS sa: "Gamere, Vent Med Vista". Jeg ville anbefalt dere gamere kameraden å vente en god stund. Og en ting til. Vista ble aldri rettet mot gamere, men kontor og mer proffbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå