Knopfix Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er jo pga filter og lengde mellom bruker og sentral som har noe å si for hastigheten. Dette er noe NGT egentlig ikke kan gjøre så mye med. Er det langt fra sentralen, vil jo linjen automatisk blir trengere det lengre vekk man kommer + det settes på støyfilter for at linjen skal være stabil og ikke dette ned. OG stabile linjer er noe NGT virkelig kan skryte av. Har hatt NGT i 4-5 år nå, ALDRI vært nede!! Jeg fikk en hastighet på 5600 Kbps med en linjeavstand på ca 3300 m før,da jeg prøvde 6000 Kbps ble den litt ustabil. Uploaden var på 750 Kbps. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Bare for å skyte inn et spm, lenge siden jeg har tenkt på å bytte selskap nå. Er det slik som når du bytter mobilselskap at det firmaet du bestiller hos ordner alt, eller må du først si opp avtalen jeg har hos nåværende selskap. (Som er Tele2).8131801[/snapback] Regner med du må si opp. Men det er sikkert ikke vanskelig å finne ut av (ring det selskapet du har nå, og spør. er de vedlig interessert i å beholde deg som kunde, så kanskje de slår av litt på prisen?) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Akkurat det hadde jeg faktisk problemer med da jeg gikk fra Telenor til NGT is sin tid. Jeg fikk et skjema jeg skulle fylle ut i forbindelse med overgangen. Der sto det sort på hvitt at jeg selv måtte si opp det gamle abonnementet. Så jeg bestemte meg for å beholde det til det andre var i hus, og så kjøre dobbelt på epostadresser i en overgangsperiode. Men det viste seg at NGT brukte skjemaet til å si opp Telenor for meg. Hvorpå det viste seg at NGT ikke klarte å lever linjen som lovet, og dermed satt jeg plutselig uten abonnement hos noen av dem. Resten er historie. Idag er jeg en relativt fornøyd NextGenTel-kunde, men det var nære på at jeg ba dem ryke og reise den gangen. (Jeg hadde antagelig gjort det hvis jeg hadde hatt noe reelt alternativ. Men Telenor hadde ikke kjappe nok linjer, og andre leverandører i mitt område fantes ikke.) Så pass på at du ikke får problemer med det. Geir Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Sendte mail til nextgentel og spurte hva maks de kunne levere til min adresse, fikk et stort sjokk da svaret var 10-12000Kbps Selv telenor kan ikke gi meg mer enn 6000 og ventelo var vel 4500 eller no Plutselig ble nextgentel VELDIG fristende da det bare blir 70,- mer enn det jeg betaler nå for 3200/640 edit: Oooops der ble det visst bestilt gitt Endret 12. mars 2007 av Goodall Lenke til kommentar
G Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvordan er det med VDSL -teknologien. Er den aktuell? Lenke til kommentar
S-A-F Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 "Storebroren ADSL Mega 20000 med hastigheter på 20000/1000 kbit/s har blitt satt ned fra 499 kroner til 469 kroner." Hmm...har hatt Mega 20000 helt siden det kom og har aldri betalt mere enn 469,- i måneden. De (NGT) har heller aldri fått med seg at jeg ikke har fasttelefon og fakturerer ikke de 70,- ekstra (eller hva det nå er). <{POST_SNAPBACK}> Hmm, dette var rart. NGT skrev i sin pressemelding at tidligere pris var 499. Post- og Teletilsynets Telepriser.no opererer med en enda høyere pris - 549 hvis jeg husker rett. Før noen bestiller ADSL Mega 20000 hos Nextgentel pass på at nettet kan levere hastigheten. Jeg bestilte av dem og fikk beskjed om at linjene til meg var helt topp. Men de glemte å si at først måtte jeg vente i 5 måneder for at Telenor hadde en ekstra ledig linje til meg (hadde 3mb linje i fra før). Når jeg endelig fikk ADSL Mega 20000 hadde de (NGT) glemt å gi meg beskjed over E-post, så måten jeg fant ut at linjene var oppe var på regningen/fakturaen 3 uker senere. Testet hastigheten og fant ut at de kun fikk levert 8 til 9.5 mb linje + at når jeg ringte supporten fikk jeg beskjed om at det var en veldig bra hastighet jeg hadde fått, får på sidene deres som han sa "står det opp til 20 mb". Er ikke helt enig i markedsføringen til NGT på det punktet. Så Når dere bestiller ADSL Mega 20000, får bare noen av dere heldige riktig hastighet. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Fikk endelig tvunget meg selv til å ta steget med å bytte hastighet. :!: Er veldig takknemlig for at vi har Nextgentel som bredbåndsalternativ. Veldig lite nedetid å se der i gården. Det er ihvertfall min erfaring her på Vestlandet. UPC har ringt meg for å selge sine bredbåndsprodukter. Men er skeptisk når de ikke klarer å holde rede på sine egne Info-sider på TV-delen av driften sin. Det er ikke få helger jeg har sett at noen har køddet til ett eller annet, og så har det tatt til uti uken på hverdagene før de har rettet opp bagatellen. Nå har de gått over til digitalt kabel-TV der hvor jeg bor også, så nå har jeg ikke sett at de har køddet til Info-sidene. Så kan hende en slipper å leve med sånt for framtiden. Når TV-signalene av og til har hatt kroniske kortvarige utfall så er ikke det så betryggende heller. I tillegg dersom det blåser fælt her, så kan du gjøre regning med at parabolene de drifter ikke står så helt stødig. Det vil si at en enkelte sjeldne ganger kan oppleve det samme som en parabol-TV bruker opplever på vindfulle dager. Det er sjeldent da, men likevel. I tillegg har de på Nrk 2 kanalen en sånn irriterende halvgjennomsiktig svart strek omtrent mitt på bildet (litt høyere enn midten og plassert en tanke til venstre). Makan til tøys en skal leve med som kabel-TV bruker. Get har nevnt at de kommer med en HDMI kontakt på en av sine framtidige tunere. Når kan en forvente å se denne tuneren i salg da? Endret 13. november 2007 av G Lenke til kommentar
Dingsebjøtten Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg bor i Oslo,og er tilknyttet Get i mitt borettslag.På grunn av elendige signaler,ville jeg prøve Get Digital sin STB (Set Top Box).Da ekstrautlegget for denne var lav,ble kvaliteten på signalet noenlunde akseptabelt,men at de skulle levere en STB som bare hadde scart og ikke HDMI kontakt i tillegg,er utelukkende en avgjørelse om å få tak i en slik boks for svært lav selvkost.I tillegg fungerer ikke favorittmenyen slik den er påtenkt og andre bugs i software som heller ikke er utbedret.Da jeg fikk min STB i begynnelsen av året,fikk jeg vite at en ny boks skulle være klar innen sommeren,og da den var over (hvis vi hadde noen ?) skulle den nye være klar i løpet av høsten.Høst er i ferd med å bli vinter,og Get har ikke noe fornuftig svar å komme med.Canal Digital (eller var det Digitull?),har en STB med HDMI kontakt (versjon 1.1),men synes ikke at forskjellen er noe større vis-avis Get.Har prøvet ut flere plasma og LCD tv-er i størrelse 40-50". Så konklusjonen er at vi må nok smøre oss med tålmodighet hvis vi skal se tv programmer i full HD.Da må også opptak og avspillingsutstyr byttes ut,og DET kan ta laaaang tid ! Satser på å kose meg med filmer og konserter i Blu-ray spilleren,der blir det særdeles gromt bilde og lyd. Dingser er for oss med hår på brøstet ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå