Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NGT utvider ADSL-tilbudet

Anbefalte innlegg

Er glad jeg har lyse  :D  20000/20000 = 2.5MB/sec opp og nedlasting all the time :) Fiber is the future  :thumbup:

Betaler bare 499 per måneden for den farten  :!:

8106742[/snapback]

Hvordan får du så billig?

Er det verdt 100kroner mer for høyere opplastinghastighet?

8106780[/snapback]

Bor i et borettslag, der har borettslaget gått i avtale med Lyse med kunder som ønsker alt av Lyse og får rabatt på bredbånd. Det vil si jeg har tv, ip-telefon, strøm, bredbånd alt av Lyse.

Det er verdt 100kr mer ja hvis du virkelig trenger det. Jeg kjører server og har ingen begrensninger på linja i det hele tatt. Fiber er nesten det samme som SDSL, Altså samme nedlastings- som opplastingshastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid betalt kr 398,- for NGT-bredbåndet.

Er det ADSL Mega 4000 jeg kommer til å få nå da, eller hvordan fungerer det for eldre kunder. Mener det var Charlie jeg startet opp med.

Lenke til kommentar

Ligg unna NGT,fikk nettopp regning selv om alt utstyr er sendt tilbake og abonnement utgått.IP telefonen er bare møkk,desuten har du trøbbel med linja så er du ikke verdt en dritt.Fikk beksjed om at linjen min fungerte fint på 1200Kbps når jeg skulle ha 6500.Fikk ikke ingenting uten et enormt mas selv om jeg klarer alt oppsett og konfigurasjon selv.Det eneste du kan vente deg hvis du ikke er en av de heldige er en faktura fordi fordi du det hele tatt har vært borti NGT.Har Lyse nå,seriøse folk med kongelinje.

Lenke til kommentar
Ligg unna NGT,fikk nettopp regning selv om alt utstyr er sendt tilbake og abonnement utgått.IP telefonen er bare møkk,desuten har du trøbbel med linja så er du ikke verdt en dritt.Fikk beksjed om at linjen min fungerte fint på 1200Kbps når jeg skulle ha 6500.Fikk ikke ingenting uten et enormt mas selv om jeg klarer alt oppsett og konfigurasjon selv.Det eneste du kan vente deg hvis du ikke er en av de heldige er en faktura fordi fordi du  det hele tatt har vært borti NGT.Har Lyse nå,seriøse folk med kongelinje.

8106936[/snapback]

Lyse er dyrt, hvis ikke mindre man har bredbåndstelefoni i tillegg, og da kan man jo bare snakke 1time i strekk, ellers er det overdrevet bruk eller noe :hrm:

Er ikke lyse bare i Oslo? Bor i Nittedal, rett utenfor

Lenke til kommentar
Lyse er dyrt, hvis ikke mindre man har bredbåndstelefoni i tillegg, og da kan man jo bare snakke 1time i strekk, ellers er det overdrevet bruk eller noe 

Er ikke lyse bare i Oslo? Bor i Nittedal, rett utenfor

Jeg får linje fra Lyse gjennom Lier fibernett i Buskerud.De holder opprinnelig til i Stavanger.Velg heller en mer seriøs levrandør en NGT.Jeg var fornøyd med linja i 9 mndr bortsett fra telefonen men så gikk linja ned og siden det så har jeg bare opplevd trøbbel.Nei Lyse sin pakke er ikke så dyr den inkluderer IPtv,tlf og Interenet i en pakke gjennom borettslagordning.De bygger ut mye i Norge for tiden så vidt jeg vet.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Denna telefongreia deres, der du kan sjekk om du kan få ADSL, er den egentlig lovlig?

Der ser jeg at jeg kan få opp til 6,5Mbit. men når jeg tar en telefon, så sier de at jeg ikke kan få. Så da blir det jo en veldig feil reklame...

8106192[/snapback]

Siterer fra sidene til NGT:

I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg.

Lenke til kommentar
QUOTE(tu30r6 @ 08/03-2007 : 13:08)

Denna telefongreia deres, der du kan sjekk om du kan få ADSL, er den egentlig lovlig?

Der ser jeg at jeg kan få opp til 6,5Mbit. men når jeg tar en telefon, så sier de at jeg ikke kan få. Så da blir det jo en veldig feil reklame...

Siterer fra sidene til NGT:

I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg.

IPtlf adapteren skulle inneholde en QOS(quality of service) som prioriterer linjen til tlf samtaler.Min erfaring var at den ikke fungerte.Det kunne hakke selv om jeg ikke lastet ned noe.Og tlf linjen gikk plutselig ned uten spesiell grunn.

Lenke til kommentar

Vanlige programvarebaserte VOIP-løsninger har jeg mest tro på. Dessuten tror jeg at WLAN på mobiltelefoner kan gi disse programvareløsningene en ny brukeropplevelse. (forutsetter at du enten har en WiFi router bak bredbåndsruteren, eller en bredbåndsruter med intergrert WiFi) Dessuten vil en nok i framtiden kunne leie seg inn, eller låne gratis WiFi tilgang når en er på reisefot.

Lenke til kommentar
Nå blei jeg fort veldig usikker på om jeg skal ha NGT allikevel 

Har nå Telenor Online ADSL Pluss (3500/500) til 399kr..

Burde jeg ikke bytte til NGT 20mb/1.2mb for 398kr?

Du kan jo selfølgelig teste.Du kan jo være heldig.Jeg var villig til å ta sjansen med NGT selv men her har du erafringen min.Har du sjekket alle levrandører som kan gi deg rask linje?

Lenke til kommentar
Hm får håpe Telenor følger opp også.

Men si meg er det teoretisk umulig å få mer enn 1000kbit opp til og med på ADSL2, eller er det bare teleselskapene som absolutt ikke prioriterer det ?

8104951[/snapback]

1 mbit opp er maks ADSL-standarden greier. ;)

Frister dette ja, men jeg går ikke på denne... husk hvor mange klager NGT har!

8104978[/snapback]

ADSL er et sugent konsept, synkrone linjer er uendelig mye bedre, det fornuftige hadde vært om de sluttet å ta blodpris for sdsl-linjer.

AtW

Lenke til kommentar
1 mbit opp er maks ADSL-standarden greier.

8104978[/snapback]

Stemmer ikke. Det er ingenting i veien for å kjøre 20mbit opphastighet - kobberkabelen er den samme uavhenging om om data går til eller fra huset ditt. Men nå har det seg slik at folk flest laster ned mye mer enn de laster opp. Derfor tilbys linjer med bedre ned enn opphastighet. (Bedre opphastigheter vil også gå på bekostning av nedhastighet.)
Er det ikkje sånn at avstand frå sentral har mye å sei på denne hastigheten?? Tenker på sånn som 20mb/1mb.

8105085[/snapback]

Jo, dette er helt riktig. Har selv bestilt 20/1-linje, men vi får ikke noe med en 7.2mbit ned nå. Opphastigheten ligge tett opptil 1mbit. Se tabell
Hastighetene og sånt er jo greit med NGT, men det aller latterligste med NGT er at du selv må betale for frakt av router om den må byttes.

Altså - om din router går i stykker og du er helt uten skyld, så må DU betale for å få tilsendt en ny router. Dette er en router som man MÅ ha. Uten den så er hele tjenesten ubrukelig.

8105234[/snapback]

Hmm, merkelig. Jeg betalte ingenting da jeg fikk ny router.. Må ha vært en glipp fra NGT's side, kanskje? :p

EDIT:

ADSL er et sugent konsept, synkrone linjer er uendelig mye bedre, det fornuftige hadde vært om de sluttet å ta blodpris for sdsl-linjer.

8108435[/snapback]

Joda, men andre ting som er vel så idiotisk: At leverandørene skal lansere X ulike produkter. Det koster ikke bredbåndselskapene noe mer å tilby de beste linjene som de dårligste. Det er ikke noe mer slitasje heller. Eneste problemet hvis alle sitter på de beste linjene må være litt mer trafikk på sentrlene..

Så hvorfor skal selskapene operere med et titalls ulike produkter? Jo, for på den måten synes vi det er helt greit å betale mer for bedre linje :nei: (Jeg hadde sikkert fulgt samme model om jeg solgte bredbånd, men det finnes så vidt jeg vet ingen god (annen) grunn til å operere med fler enn ett bredbåndsalternativ)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

8104978[/snapback]

Stemmer ikke. Det er ingenting i veien for å kjøre 20mbit opphastighet - kobberkabelen er den samme uavhenging om om data går til eller fra huset ditt. Men nå har det seg slik at folk flest laster ned mye mer enn de laster opp. Derfor tilbys linjer med bedre ned enn opphastighet. (Bedre opphastigheter vil også gå på bekostning av nedhastighet.)

8108513[/snapback]

Ikke korrekt. Jeg må minne deg på hva ADSL står for: Asymmetric Digital Subscriber Line. Illustrasjonen under viser en frekvensplan for ADSL. Rødt er forbeholdt VoIP, grønt opplasting og blått nedlasting.

500px-ADSL_frequency_plan.svg.png

Lenke til kommentar

8104978[/snapback]

8108513[/snapback]

Ikke korrekt. Jeg må minne deg på hva ADSL står for: Asymmetric Digital Subscriber Line. Illustrasjonen under viser en frekvensplan for ADSL. Rødt er forbeholdt VoIP, grønt opplasting og blått nedlasting.

500px-ADSL_frequency_plan.svg.png

8108541[/snapback]

Tror det han mener er at det ikke er hverken teknisk begrenset, eller begrenset av kopperet, man kan godt ha symmetriske linjer over dagens linjer, men de har valgt å avgrense det.

AtW

Lenke til kommentar
Hm... ikkje bindingstid? :)

Har ADSL Classic PLUSS (utgått abonnement, er vel erstatta av ADSL Mega 4000), kan eg opp/nedgradere til eit av dei nye abonnementa, og gå ut av bindingstida?

8105066[/snapback]

de gamle beholder ofte sin gamle hastighet/pris, mens nye får noe bedre.

8105074[/snapback]

Enig. Jeg har 6500/750 fra NGT og den har ikke blitt oppgradert eller fått lavere pris de to siste oppgraderingsrundene.

Edit: Typo

Endret av Anderssb
Lenke til kommentar
Tror det han mener er at det ikke er hverken teknisk begrenset, eller begrenset av kopperet, man kan godt ha symmetriske linjer over dagens linjer, men de har valgt å avgrense det.

AtW

8108710[/snapback]

Aha, isåfall er jeg enig. Det stemmer at selve linjene ikke fysisk legger noen begrensning for opplasting, men ADSL-standarden gjør det. Grunnen til at ADSL fortsatt benyttes er at raskere opplasting ville spist merkbart av nedlastingshastigheten, hvis dagens kobberlinjer skal brukes. Det er med andre ord et spørsmål om prioriteringer.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Hm... ikkje bindingstid? :)

Har ADSL Classic PLUSS (utgått abonnement, er vel erstatta av ADSL Mega 4000), kan eg opp/nedgradere til eit av dei nye abonnementa, og gå ut av bindingstida?

8105066[/snapback]

de gamle beholder ofte sin gamle hastighet/pris, mens nye får noe bedre.

8105074[/snapback]

Enig. Jeg har 6500/750 fra NGT og den har ikke blitt oppgradert eller fått lavere pris de to siste oppgraderingsrundene.

Edit: Typo

8108766[/snapback]

Nei, men nye kunder får ikke det noe bedre eller billigere heller, skjønner? Ikke er det mulig å oppgradere det abonnementet heller. Er omtrent max av hva som er mulig over ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...