RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ok.. Har ca 1200meter til sentralen.. Hvilken hastighet ender jeg ca opp med 20mb/1mb? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Vel.. betaler 399,- i måneden for MEGA 20000 jeg da. (brutto 22 mbit elns) Opp linja er faktisk brutto 1,4 mbit, til han som lurte på om det ikke går an å komme over 1mbit opp. Og ja, dette er Nextgentels studentrabatt =) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Vel.. betaler 399,- i måneden for MEGA 20000 jeg da. (brutto 22 mbit elns) Opp linja er faktisk brutto 1,4 mbit, til han som lurte på om det ikke går an å komme over 1mbit opp. Og ja, dette er Nextgentels studentrabatt =) 8105852[/snapback] Studentrabatt? EDIT: Oi, se der ja :!: Da er det 20mb/1.2mb til 1kr mindre enn det vi betaler for 4mb/500kb fra telenor idag da Endret 8. mars 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 http://www.nextgentel.no/student/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Også er ikke skolen min på listen da Teller sikkert ikke som student jeg ifølge NextGentTel Endret 8. mars 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Du kan velge "Andre studiesteder" nederst på rullegardina. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 HVorfor kan en ikke bare holde prisene litt oppe, og bruke pengene som er til overs, til å bygge ut bredbåndsnettet her og der, slik at flere kan få brukbare ADSL linjer? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Du kan velge "Andre studiesteder" nederst på rullegardina. 8105890[/snapback] Fant den.. Gud som jeg soser nå.. Jaja, så lenge jeg har studentbevis, må jeg da "telle" som student? EDIT: Vi har en Linksys WRT54Gv5 router.. Ja, den med helt ubrukelig firmware, og lite minne.. Hva slags trådløs router følger med fra NexGenTel? (hvis vi velger å få det med) Anbefaler dere å velge det? Også har vi bredbåndstelefoni fra Telio.. Og da har vi denne Linksys VoIP routern fra Telio, som vi ikke kan bytte ut (så lenge Telio nekter å gi oss den nødvendige informasjonen som vi trenger for å sette opp en annen router).. Saken er at boksen har en max båndbredde på 10mb.. Endret 8. mars 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ja ja. Jeg for min del er nå misunnelig på de som har bredbånd. Uansett hastighet. Blir vel nødt til å selge huset for å kommer nærmere en sentral, hehe Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det stemmer dessverre. NGT har senket prisene på endel av sine linjer, men fortsetter å fakturere gamle kunder på gammel pris. Jeg har ved to tilfeller ringt NGT og fått dem til å nedjustere abbonnementsprisen min. Mildt sagt tvilsomt. 8105635[/snapback] Har ikke hatt det problemet hos dem, så langt jeg vet (husker, hvilket ikke er så lenge...). Jeg startet med nærmere 1500 kroner måneden tror jeg (for en ADSL 8mbit linje), siden har det sunket jevnt og trutt. Fakturaene har fulgt annonsert pris, inkludert kampanjepriser, og slik har det vært hele tiden, uten at jeg har behøvd å be om det. Når jeg gikk fra ADSL til ADSL2 ble mellomlegget regnet for faktisk datoer. Siste fakturaen var på 1407 kroner for tre måneder, altså de annonserte 469 pr. måned. Jeg ser ellers på de to forrige fakturaene at jeg betalte det samme, i forbindelse med en kampanje. Men som sagt, hukommelsen er ikke hva den en gang var, så jeg skal ikke banne på at det aldri har vært et problem. Men idag opplever jeg det ihvertfall ikke. Geir Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har ADSL Mega 1 (1000/1000). Ser at den ikke lengre finnes så lurer på hva jeg får nå. Uansett kan jeg like gjerne gå over til ADSL Mega 2500 (2500/1000). Omtrent samme prisen. 10 kr mer. Men noe som irriterer meg er at jeg flere ganger om dagen mister linja. NGT svarte faktisk etter bare en dag på mail, men det var desverre ikke noe galt fra deres side. Så problemet er ikke løst Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Denna telefongreia deres, der du kan sjekk om du kan få ADSL, er den egentlig lovlig? Der ser jeg at jeg kan få opp til 6,5Mbit. men når jeg tar en telefon, så sier de at jeg ikke kan få. Så da blir det jo en veldig feil reklame... Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan si mye rart om NGT, men det er ingen over, ingen på siden. De har vert et foregangs selskap for økt hastigheter og lavere priser Trist at en del har hatt problemer med kundeservice, men det er jo på bedringens vei. Selv fant jeg ut at det ordnet seg med NGT kundeservice også med litt tolmodighet. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Det stemmer dessverre. NGT har senket prisene på endel av sine linjer, men fortsetter å fakturere gamle kunder på gammel pris. Jeg har ved to tilfeller ringt NGT og fått dem til å nedjustere abbonnementsprisen min. Mildt sagt tvilsomt. 8105635[/snapback] Har ikke hatt det problemet hos dem, så langt jeg vet (husker, hvilket ikke er så lenge...). Jeg startet med nærmere 1500 kroner måneden tror jeg (for en ADSL 8mbit linje), siden har det sunket jevnt og trutt. Fakturaene har fulgt annonsert pris, inkludert kampanjepriser, og slik har det vært hele tiden, uten at jeg har behøvd å be om det. Når jeg gikk fra ADSL til ADSL2 ble mellomlegget regnet for faktisk datoer. Siste fakturaen var på 1407 kroner for tre måneder, altså de annonserte 469 pr. måned. Jeg ser ellers på de to forrige fakturaene at jeg betalte det samme, i forbindelse med en kampanje. Men som sagt, hukommelsen er ikke hva den en gang var, så jeg skal ikke banne på at det aldri har vært et problem. Men idag opplever jeg det ihvertfall ikke. Geir 8106104[/snapback] Jeg gjorde det senest for 2mnd siden. Først denne måneden fikk jeg riktig abbonnementspris, og det er ikke snakk om tilbakebetaling. Forrige gang var ca 2 år siden. Da de påsto jeg fremdeles var under bindingstid på "gammel pris", påpekte jeg at jeg ble abonnent i 1999, og den eneste forskjellen som har vært gjort er bytte til UiO rabattavtale i 2002. Såvidt jeg vet så er det ingen bindingstider som varer i 8 eller 5 år. Endret 8. mars 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Man kan si mye rart om NGT, men det er ingen over, ingen på siden. De har vert et foregangs selskap for økt hastigheter og lavere priser Trist at en del har hatt problemer med kundeservice, men det er jo på bedringens vei. Selv fant jeg ut at det ordnet seg med NGT kundeservice også med litt tolmodighet. 8106215[/snapback] Kundeservicen er elendig. Jeg har revet meg i håret de få gangene jeg har trengt å rydde opp. Linja har jeg aldri klaget på. Til tross for at linjenettet er varierende kvalitet, og jeg ikke kan ha spesilelt rask linje, så har det vært fjellstabilt i 8 år nå. Oppetiden er rett og slett vannvittig bra. Det er også grunnen til at det skal ekstremt mye til for at jeg bytter. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Denna telefongreia deres, der du kan sjekk om du kan få ADSL, er den egentlig lovlig?Der ser jeg at jeg kan få opp til 6,5Mbit. men når jeg tar en telefon, så sier de at jeg ikke kan få. Så da blir det jo en veldig feil reklame... 8106192[/snapback] Hvordan får du vite hvilken hastighet osv du kan få? Hos meg sier de bare at jeg kan få bredbånd, ikke noe mer.. Også vet jeg at lengden til sentralen er ca 1.2km.. Noen som vet hvor mye hastighet jeg vil tape på de 1.2km'erne hvis vi en anskaffer 20mb/1.2mb linje? Hva vil vi ca ende opp med? Hvor mye taper vi? Er det mye "downtime" med linjene fra NGT? Nå har vi 4000kb/500kb fra Telenor (Online Pluss), betaler 399kroner i måneden.. Dog er hastigheten vår gjennomsnittlig ca 4.8mb/350kb.. Endret 8. mars 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvordan får du vite hvilken hastighet osv du kan få?Hos meg sier de bare at jeg kan få bredbånd, ikke noe mer.. Også vet jeg at lengden til sentralen er ca 1.2km.. Noen som vet hvor mye hastighet jeg vil tape på de 1.2km'erne hvis vi en anskaffer 20mb/1.2mb linje? Hva vil vi ca ende opp med? Hvor mye taper vi? Er det mye "downtime" med linjene fra NGT? 8106417[/snapback] http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/ Kan sjølvsagt variere. Med 1.2km vil du få ein ganske god hastighet. På 2 1/2 år med NGT har eg kanskje hatt nedetid 1-2 ganger grunna lynnedslag, det var då snakk om ein kveld i gangen. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Noen som vet hvor mye hastighet jeg vil tape på de 1.2km'erne hvis vi en anskaffer 20mb/1.2mb linje? Hva vil vi ca ende opp med? Hvor mye taper vi? Er det mye "downtime" med linjene fra NGT? 8106417[/snapback] Jeg er ganske nært sentralen. ca 700m. Kan laste torrents på 1,8mb/s. Opp har jeg strupet den til 100kb/s, pga av at jeg får nedetid når den går på maks. (ca 130kb/s). Det som skjer er at modemet/routeren restarter seg, tar ca 2min så er nettet tilbake. Plagdes ca 2-3 ganger daglig før jeg satt maks opplastning til 100kb/s. Før hadde jeg vanlig ADSL fra NGT og opplevde vel rundt 2-3 kvelder med nedetid på 4 år. T-Evil Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Er glad jeg har lyse 20000/20000 = 2.5MB/sec opp og nedlasting all the time Fiber is the future Betaler bare 499 per måneden for den farten :!: Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Er glad jeg har lyse 20000/20000 = 2.5MB/sec opp og nedlasting all the time Fiber is the future Betaler bare 499 per måneden for den farten :!: 8106742[/snapback] Hvordan får du så billig? Er det verdt 100kroner mer for høyere opplastinghastighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå