Oly Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har en stor 100hz 32" CRT Widescreen TV i leiligheten min, ved siden av min PC. Jeg har nå tenkt å koble PCen min til TVen uten S-Video kabel, men med RGB Scart, ettersom dette gir bedre bildekvalitet. Grunnen til valget av Scart er at jeg har en GameCube med RGB Scart kabel, som jeg syns gir vesentlig bedre bilde enn min PS2en med S-Video kabel. Jeg har så langt googlet gjennom flere sider på nettet, og det viser seg at en VGA til Scart omformer er nokså vanskelig å få tak i. Hadde vært greit med en boks som jeg koblet både VGA og lyd kabel fra PCen inni, med en Scart utgang på baksiden som overfører både lyd og bilde til TV-apparatet. Noen forslag? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror du kan kjøpe en reciever. De koster jo en del, men der har du omtrent 1000 kontakter av forskjellige slag både inn og ut. Jeg tror at noen av recieverne har vga tilkobling, hvis ikke så kan du jo kjøpe en hdmi reciever også kjøpe en dvi til hdmi kabel. Som sagt så vil dette koste en del penger, men en reciever er uansett en fin ting å ha hvis du har massevis av greier som skal kobles til 1 tv. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg tror at noen av recieverne har vga tilkobling, VGA er ikke vanlig på receivere. hvis ikke så kan du jo kjøpe en hdmi reciever også kjøpe en dvi til hdmi kabel. Han må jo uansett ha bildet til TV-en, og den har ikke HDMI. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ser egentlig ikke noe grunn til at du skal koble pcen til via noe bedre tilkobling enn s-video. Tven du har støtter vel max oppløsning på 640x480 (mulig jeg tar feil) og dette er ikke bra nok til at det skal bli behagelig og surfe lr liknende uansett. Eneste grunnen til at jeg ser nytteverdien i å koble en crt tv til en pc er jo muligheten for avspilling av film på en større skjerm. Til denne bruken funker s-video helt kurrant... Mitt tips til deg om du da har tenkt å se filmer på tven du ikke har i dvd format er rett og slett handle inn en billig divx spiller som du enten kobler til via rgb eller komponente signaler om tven din har støtte for dette. Mvh Jabbala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå