iknowlittle Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) hei ! jeg kikka i synaptic etter myhttv , men alt jeg fant var add-ons , ikke selve programmet. Jeg valgte derfor å ta ned en "tarball" Ubuntu klarte å pakke den ut , men ikke å installere programmet . jeg har da prøvd å gjøre en manuell innstallering og lastet ned build-essentials pakken . når jeg da skulle gjøre "./configure" fikk jeg dette : rune@big-desktop:~/mythtv/mythtv-0.20$ ./configure # Basic Settings Compile type release Compiler cache no DistCC no Install prefix /usr/local CPU x86 (model name : Intel® Celeron® CPU 2.93GHz) Big Endian no MMX enabled yes # Input Support Joystick menu yes lirc support no Apple Remote no Video4Linux sup. yes ivtv support yes FireWire support no DVB support no [/usr/include] DBox2 support yes HDHomeRun sup. yes CRC Ip Rec sup. yes FreeBox support yes # Sound Output Support OSS support yes ALSA support no aRts support no JACK support no DTS passthrough no # Video Output Support x11 support yes xrandr support no xv support yes XvMC support no XvMC VLD support no XvMC pro support no XvMC OpenGL sup. no Mac accel. no OpenGL vsync no DirectFB no # Misc Features Frontend yes Backend yes # Bindings bindings_perl no Creating libs/libmyth/mythconfig.h and libs/libmyth/mythconfig.mak libs/libmyth/mythconfig.h is unchanged ./configure: line 3500: qmake: command not found Hva er galt ?? kan noen hjelpe en meg ? Endret 7. mars 2007 av iknowlittle Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Med mindre du har en veldig god grunn til det, så er det unødvendig å installere MythTV fra kildekoden på Ubuntu. Hvis man ikke har vært borti MythTV før, kan det nok lønne seg å følge en guide. Jeg kan anbefale deg å starte her: https://help.ubuntu.com/community/MythTV. Der skulle du finne den informasjonen du trenger for å installere og sette opp MythTV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå