Gå til innhold

er mitt Radeon 9800pro ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei

sitter her og fikler med min stabel med gammelt utstyr..så kommer jeg over mitt radeon 9800pro som ikke funker helt..

når jeg starter maskinen med dette i, så fylles skjermen med artifacts, og etter en restart til vil ikke maskinen starte.

forsket litt på det, så fant jeg ut at kjøleren var noe slarkete, så jeg tok den av og tittet..ingen spor av skade på kjerna, men dette ser man kanskje ikke?

satte på samme kjøler igjen, passet på at den ble stående rett, men den er fortsatt en del slarkete...

kan dette være grunnen til at den ikke funker? slarkete kjøler?

tenkte jeg skulle prøve å modde dit en annen kjøler, men vet ikke helt...

hva er sjansen for at kjernen har brent seg ihjel bare av å post'e?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet nettopp ut et radeon9800 pro pga samme problem. Om det var statisk elektrisitet eller varige men etter at vifta stoppet vet jeg ikke. Permanent ødelagt var det iallefall. Kunne heller ikke se noen synlige skader noen plasser på kortet

Lenke til kommentar

Artifacts kommer som oftest etter overoppheting av kortet, at det har blitt for varmt, eller klokket for mye e.l. Du kan prøve med en annen kjøler, eller hvertfall rense hele kjøleren, inkludert vifta, samt GPUen, smøre på ny kjølepasta på kjernen. Hvis det ikke virker da, kan du nok se på kortet som defekt.

EDIT: Hvis kjøleren ikke sitter ordentlig på, som du sier, slarkete kan være problemet. Det gir dårlig kontakt, og kjernen kan bli for varm. Og tro meg, den blir FORT varm. Pass derfor på at den sitter ordentlig, med ny kjølepasta.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...