Anterialis Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan må man lagre bilder for at de skal fortsette å ha gjennomsiktighet der hvor dette er satt i PS? Feks om man har skrevet noe, og vil at hullene i bokstavene (i A feks) skal være gjennomsiktige (at om man plasserer bildene på en blå bakgrunn, skinner blåfargen igjennom), hvordan må man da lagre bildet? Håper dere skjønte mitt poeng. Har prøvd å lagre på noen forskjellige måter, men det kommer fortsat hvit firkantet ramme rundt hele bildet (avhengig av hvor stort canvas'et er) På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Du må lagre i eit format som har alfakanal. Skal du leggje ut biletet på nett, bruk File --> Save for web, bruk PNG8. Hugs å hake av for å Transparency. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 hva om jeg ikke skal bruke det på nett i den sammenhengen? hva om jeg ikke skal bruke det på nett i det hele tatt, men heller i word, eller som ikoner, og jeg ikke vil ha den stygge hvite firkanten rundt? Er det andre formater med alfakanal? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 PNG kan (sjølvsagt) brukast andre stader enn nettet ... Var kanskje litt dårleg formulert av meg i stad. Skal du ha ikoner kan du til dømes lage desse ut frå ei PNG-fil trur eg. Og ut frå eit lite forsøk eg gjorde no ser det ut som om Word las gjennomsiktigheita i ei PNG-fil. Andre format er 32-bits Targa (TGA) (ikkje støtta i Word såg det ut som) og PSD sjølvsagt. Gif støtter ogso gjennomsiktigheit, men ikkje halvvegs; det må vere anten 100% synleg eller 100% usynleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå