Kuldesjokk Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Kom meg til 2,8 med kun vcore og fsb økning i kveld, skal få 2,8 stabilt i morgen, men noen som har tips til andre verdier jeg bør stille for å få den stabil? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Bruk divider, så du luker ut minnet som feilkilde. For trøtt til å gå nærmere inn på det nu Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Allerede dividert ram.... Lurer på om det er chipset... Men må flashe til premium bios for å finne det ut Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Allerede dividert ram.... Lurer på om det er chipset... Men må flashe til premium bios for å finne det ut 8122605[/snapback] Kan jo være prosessoren din som sier stopp. 2,8GHz er ikke så aller verst på en sånn CPU, med mindre du har über vannkjøling eller det som verre er Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Tror nok knoplerbruce kan ha rett. Hjalp meg INGENTING å flashe bios, men nå har jo jeg SE utgaven av HK'et... 2,8GHz er jo bra det! Tross alt! Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Vil klare 3 ghz Var målet mitt så skal klare det... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hmm... Hvis du ofrer to av minnebrikkene dine kanskje du kan greie det. Hørt at minnekontrolleren på AMD-cpuer ikke er så innmari glad i 4 brikker. Verdt et forsøk, hvis du ikke er som meg og kjøper et HK hvor du må ta ut hele skiten for å bytte/legge til minne Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Skal være 24/7 clock så ofrer ikke 2 gig ram Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Prøv å øk chipsettspenninga litt. Du har vel fulgt med HTT også? Hvor mye vcore kjører du på nå? Jeg klarte lett over 3ghz så det bør vel kansje du også klare. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Vært oppe i 1,7 Så tror noe annet holder tilbake... Skal flashe til premium, så kommer det en update. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Hei igjen. Ligger nå på 2,75 ghz, har økt volten til 1,5, men uansett hvilken verdi jeg setter så viser cpu-z og pc probe (asus program) 1,46 i volt.... Gjort det mens jeg har hatt volten fra 1,4 til 1,5 uten at den viser forskjell. Noen som vet hva som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Sjekk på et annet program som fek.s Everest? Må bare spørre siden jeg har lyst og overklokke min 4200+ hva menes med at du skriver Manchester bak? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, test med everest også. El Netzor: Grunnen til at det av og til skrives Manchester bak er at det navngir hvilken kjerne cpuen har. Jeg har for eksempel en Toledo kjerne, og forskjellige kjerner klokker forskjellig. Innen 4200+ prosessoren vil jeg tro Toledo klokker best, mens Manchester kommer på en bra andreplass. Men også her varierer det. Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvordan ser jeg hvilken kjerne jeg har ^^? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis du bruker everest går du på kategorien hovedkort på menyen til venstre. Deretter trykker du på CPU. Så nest øverst under Prosessor alias så vil du se navnet. Bare les av det som står der. Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er Windsor-512 en kjerne? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Er Windsor-512 en kjerne? 8224805[/snapback] Hvis det er alt som står på everest har du sikert en windsor kjerne du da. Er det AM2 cpu du har eller? Hvis du ikke vet hvordan du finner ut dette, så gå på hovedkort i menyen til venstre inne på everest. Deretter trykker du på hovedkort ikonet som kommer opp til høyre, og under "Hovedkort fysisk informasjon" så vil du finne noe som heter CPU sokler. Her vil det da stå hvilken det er snakk om. Hos meg står det for eksempel 1 socket 939, fordi jeg har sokkel 939. Endret 24. mars 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har socket AM2 ja, netopp nytt hovedkort, ram og cpu skjønner du Riktignok ikke det beste på markedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå