Gå til innhold

C:, mindre ledig plass enn det skal være

Anbefalte innlegg

Jeg har formatert PCen, og delt opp i partisjoner. Gav C: 5Gb, vet dette er litt lite, men den skal ikke ha noe programvare eller noe annet enn Windows på C:.

Nå har det seg slik at det viser at det bare er 1Gb ledig plass, av 5Gb. Når jeg da sjekker størrelsen på alt på C: så blir det til sammen 1,22Gb. Altså, det skulle være minst 3,5Gb ledig på C:, noe det slettes ikke er...

Ingen skjulte mapper, eller annet som jeg vet om som kan "stjele" plass. Hva kan det være ? Skal det være sånn, eller er det noe muffens her?

Endret av CK_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er alltid noe forskjell på de to måtene å se på ledig plass.

Sikker på at du viser skjulte filer og systemfiler? Det er som regel swapfile, System Recovery, eller Norton søpplebøtte som tar plass.

8104988[/snapback]

Norton har jeg ikke, og alt av søppelbøter er tømt. Recovery har jeg tømt frem til den av nyeste dato. Alt av systemfiler og skjulte mapper er tatt med. Swapfilen regner jeg med tar litt plass, men ikke 3 Gb.

Windows mappen min er på 1gb, er det kanskje den som viser helt feil ? Hva er størrelsen på deres ?

Lenke til kommentar
Hvor mye minne har du i maskinen din. Swapfilen kan fort komme opp i 1.5 ganger størrelsen. Men noen andre vet nok de korrekte tallene for hvor stor den blir.

8105323[/snapback]

Jeg ser med Diskeeper at pageing file er på 1,5Gb, så den er grei. Har 1gb minne. Allikevel er det noe brukt plass som ikke er gjort rede for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...