Gå til innhold

Lydkort til Vista. M-audio?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ha et lydkort til Vista. Hadde egentlig bestemt meg for M-Audio Audiophile 2496.

 

Men hvordan er det med Vista support på dette lydkortet? Må også ha et hvor jeg kan kjøre digital og analog ut samtidig. Da digital skal gå til reciever og analog skal ut mot hodetelefonforsterkeren. Sånn at jeg slipper å stresse med innstillinger hver gang jeg skal bytte mellom de. Og det er vel en fordel om recievern tar seg av alt av dekoding og sånn.

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hverken Vista eller M-audio har drivere til det kortet. :(

Jeg har selv det kortet og må bruke det innebygde når jeg booter min Vista-partisjon.

 

Så du bør nok styre unna det kortet foreløpig hvis du vil ha et Vista-kompatibelt lydkort, selv om det er et førsteklasses lydkort.

 

Jeg sendte mail før jul om de hadde planer for drivere til Vista, og det fikk jeg nei til svar på. :(

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Hverken Vista eller M-audio har drivere til det kortet. :(

Jeg har selv det kortet og må bruke det innebygde når jeg booter min Vista-partisjon.

 

Så du bør nok styre unna det kortet foreløpig hvis du vil ha et Vista-kompatibelt lydkort, selv om det er et førsteklasses lydkort.

 

Jeg sendte mail før jul om de hadde planer for drivere til Vista, og det fikk jeg nei til svar på. :(

8103198[/snapback]

 

Ufattelig kjipt. :thumbdown:

 

Kommer aldri til å kjøpe Creative igjen iallefall. Makan til møkkalyd.

 

Noen forslag på andre kort?

 

Edit:

Du har ikke testet med WinXP driverne?

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne at jeg har 64-bit versjonen installert og at det "bare" er Vista RC2 som jeg bruker. :blush:

 

XP-driverne har jeg prøvd, og de fungerte ikke, selv om jeg slo av UAC for å bruke ikke-sertifiserte drivere.

 

Det kan godt være at andre har prøvd XP-drivere i 32-bit Vista, men jeg vet ikke om noen.

 

Det er bare å gå inn på M-audio sine sine for å se at det ikke finnes en eneste Vista-driver, og det synes jeg er skuffende.

 

Så du bør nok velge et annet kort hvis du vil satse på Vista-kompabilitet.

Du kan jo undersøke hos Mono om de fortsatt kan få tak i Onkyo Wavio SE-150PCI, for det var et sterkt anbefalt kort til folk som setter lydkvalitet høyt, sammen med Auduophile 2496.

Lenke til kommentar

Jeg har også Audiophile 2496, har Vista Home Premium installert på en partisjon men bruker ikke Vista av den enkle grunn at jeg ikke får lyd. Jeg har testet å installere XP-driverne i kompatabilitetsmodus, men da nektet Vista.

 

Foruten den midlertidige mangelen på Vista-støtte er det ingenting å utsette på Audiophile 2496. Går fint til både film og spill.

 

M-Audio sier følgende om Vista:

 

Windows Vista

 

(...)

Currently, M-Audio does not offer Vista drivers or Vista software updates (beta or otherwise). As soon as Vista drivers or updates for any product are available, this FAQ and other portions of our Web site will be immediately updated to reflect this. Due to the nature of software and driver development, we are not able to provide exact dates or timeframes for when specific drivers will become available—but please rest assured that supporting Vista is a top priority for us.

 

As Vista drivers become available they will be posted to our Drivers page. If a driver is offered during the beta (pre-release) phase of its development, you will need to click the “Show Beta Drivers” option on the Drivers page in order to view and download that particular driver.

 

We thank you for your patience during this exciting period of change in the Windows community.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Kommer aldri til å kjøpe Creative igjen iallefall. Makan til møkkalyd. 

 

Bare for nysgjerrighetens skyld: Hva slags Creative-kort har/hadde du? Jeg har et X-Fi Extreme Music-kort og er fornøyd med det med tanke på kombatibilitet og ytelse. Jeg bruker imidlertid en ekstern dekoder (kortet er koblet digitalt til forsterkeren min) ettersom det gir bedre lyd. Dersom du velger å koble hodetelefonforsterkeren din direkte til analogutgangene på kortet, så kan det hende at de andre komponentene inni kabinettet ditt interfererer med lyden dersom kortet ikke har god nok skjerming.

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på terratec sitt lydkort. Meget bra iallefall, har også drivere til Vista.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=23410

8105475[/snapback]

 

Ja det så ikke dumt ut. Har du dette selv?

8131135[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke fått kortet enda, skal bestille meg det snart sammens med den nye maskinen.

 

Var en kamerat av meg som hadde det som sa at det var knall bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...