Gå til innhold

tv-knalene og hensynet til hverandre

Anbefalte innlegg

hvor mange ganger har det ikke irritert deg at 2 av programmene på tven som du har lyst til å se går samtidig ,- på her sin kanal . og så vet du ikke når de blir sendt i reprise.

er det ikke på sin plass at de forskjellige kanalen tar hensyn til hverandre. programmen sendes flere ganger.

jeg har hat en opp-klareringsrunde med Nrk . de er ikke interessert i å ta hensyn til tv2 i det hele tatt og dermed så er de ikke interessert i så mange seere heller.

tv2 derimot må ta hensyn til nrk i ganske stor utstrekning

hvilken synspunkter har der på forumet om det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

konkurranser eller seere ?

mener du at seerne ikke har noe å si ?

her har men fulgt med diverse serier og programmer på nrk og tv2 og gleder seg til å se flere episoder. Og så helt plutselig bestemmer en at tvkanlen at de skal konkurrere mot den andre ved å sende serien på et nytt tidspunkt ( uten reprise) slik at de vet at sender samtidig som programmet på den andre kanalen.

er dette konkurranse ? jeg kaller det for for pøbelstreker.

irritasjons momentene blir

- at man må velge mellom 2 programmer og ikke begge som før

- tv lisensen som i praksis kommer kun nrk til gode

konkurranse er ikke å velge mellom 2 men å faktisk å ha muligheten til begge hvis man vill.

tenk om at Expert hadde nektet deg å kjøpe en videofilm fordi du hadde kjøpt deg en på elkjøp først .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Sur på NRK for at de flyttet en av seriene dine?

Lisensavgiften går selvfølgelig til NRK, det er jo derfor den eksisterer.

TV2 er en komersiell kanal som lever av reklame. Har du ikke lagt merke til at det ikke er reklame på NRK?

Videre kan man jo notere seg at det finnes oppfinnelser for slik problematikk, henholdsvis video- og dvd-opptaker. Dersom det er serie på NRK ville jeg ikke nølt med å laste ned heller, iom at de ikke har reklame-inntekter som er avhengig av seertall.

Lenke til kommentar
tenk om at Expert hadde  nektet  deg  å kjøpe en videofilm fordi du hadde kjøpt  deg  en på elkjøp først .

8103005[/snapback]

Det blir jo et passe søkt eksempel. NRK nekter deg ikke å se programmene deres, de vil at du heller skal se på dem enn TV2. At du velger å se på TV 2s program i stedet for NRK sitt er jo ene og alene ditt problem.

Lenke til kommentar

for det første så er nrk kynisk nå de tenker slik.

hvis et et firma ønsker å tilby en kunde et eller annet som ogaå et annet firma selger så gir de kunden bedre betingelser .

det er helt logisk at en tvkanal legger mes tmulig tilrette for oss som ønsker å se et programmet vis de virkelig ønsker seere. f.eks med reprise av programmet. tv2 kan det mens nrk er helt på bunn.

det er fortsatt mange som ikke har muligheter til å se video over internnett enda. bl.a. meg .

nrk burde vente med å presse så mange programmer inn i sendeplanen til bakenette er byget ut.

joda, jeg vet at nrk ikke skal sende reklame men de reklamerer faktisk de også .

angående oppfinnelser for å se programmer :

så du tv2 hjelper deg nå på torsdag :

test av digital tv.

- dekoderen til de forskjellig tilbyderne er lost til selskapet.

- ikke alle lar deg ta opp fra en annen kanal en den du ser på . canal digital lar deg kun ta opp på den kanalen du ser på .

så storhjelp er det nå ikke.

problemet er ikke at de sender programmene når jeg er på jobb men at de sendes samtidig med hensikt.

de må da verre idioter hvis de virkelig tror at jeg plutselig vil velge den ene favoritten form for den andre når jeg fulgte med begge før.

Lenke til kommentar
her  har  men fulgt med diverse serier  og  programmer  på  nrk og  tv2 og gleder seg til å se  flere  episoder. Og så helt  plutselig  bestemmer en at  tvkanlen  at  de  skal konkurrere  mot  den  andre ved å sende  serien på et  nytt tidspunkt ( uten reprise)  slik at  de vet at  sender  samtidig  som programmet  på den  andre kanalen.

8103005[/snapback]

øøø...Jo det er konkurranse. Det er da konkurranse om å kapre seere fra andre kanaler og ikke fordi at de vil drive pøbelstreker. At du da får en konflikt med at du får to programmer som går samtidig på to forskjellige kanaler er da for pokker ikke NRK sitt problem men ditt problem.
nrk burde  vente  med å presse så mange  programmer inn i sendeplanen til bakenette er  byget  ut.

8117638[/snapback]

Men herregud da mann..hvorfor skulle de ikke gjøre det? Fordi de skal ta hensyn til at du ikke får sett det du skal på TV? :lol:
problemet  er  ikke  at  de sender programmene når jeg er på jobb men at  de  sendes samtidig  med  hensikt.

8117638[/snapback]

HAHA!

Så de har med hensikt sjekket opp nårtid du er på jobb og bare på pure faen så sender de programmene i arbeidstiden din? :lol:

Nei vet du hva, mere latterlig påstand har jeg ikke hørt på lenge!

Lenke til kommentar

kebab Gud : hva mener du med 2 internetsz ?

det virker som det bare er tilhengere av NRK som svarer her.

de burde vere for gode til å fremheve nrk hele tiden ,- at et er min feil at nrk har bestemt seg for å sende flere av programmene sine samtidig med favoritene hos tv2 , og tv2 må på nytt flytte sine programmer. hvis dette ikke er ren faenskap så vet ikke jeg.

hva i al verden får dere til å tro at nrk får flere seere på sine (middelmådige) programmer ved å flytte dem til tider der tv2 har sinne mest populære serier ?

er det for at programmene skal bli mindre populære slik at en eller annen produsent eller tv selskap skal kunne argumentere at ingen eller få ser på for så kunne legge ned serien ?

hvis nrk ønsker at folk skal se på programmene så må de sendes når folk ønsker å se dem ikke blokkere for de andre. les: ente eller - jeg vil ha begge mulighetene

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Uhm. Programmer sendes samtidig hele tiden, det er da klart.

Det vil alltid være noen som føler at to interessante programmer går samtidig, umulig å unngå dette. Men vet du virkelig ikke hvordan en video-opptaker/dvd-opptaker fungerer?

Lenke til kommentar

Idiotisk diskusjons tema.. Er jo selvfølgelig konkuranse og viktige sendetider da folk faktisk bruker tid forran tven.. Men du kan selvfølgelig løse "problemet" ditt med og kjøpe Get digital tv med opptaksmulighet eller Cannal digital :) det ekke verre, selvfølgelig det koster penger, men siden du ser på dette som et STORT problem er det vel en god innvistering.

Lenke til kommentar

her er det en del ting dere ikke har fått med dere.

1: canal digital sin dekodere er søppel. ingen muligheter til å ta opp på andre programmer en det man ser på. det har bestandig vert sånn. jeg vet ikke om det er muligheter til å automatisk skifte kanal for opptak heller.

2. get hadde den beste dekoderen i følge testen på tv2 hjelper deg.

3. viasat har ikke de kanalene som jeg ser på bl.a. tv2

jeg bor i Nord-Norge så get blir ikke aktuell uansett .

venter på at en lokal leverandør installer bredband ( kabel tv og internnett) siden i fjor sommer

jeg vet utmerket hvordan en video-opptaker virker .

problemet er at videoen er koblet til parabelen med canal digital.

nrk bryr seg ikke et døyt om seerne bare de får inn lisenspengen

dessuten tror jeg at mesteparten av dere ikke bryr dere om hva dere ser på tven.

man blir så frustrert nå f.eks nrk først endrer sendetiden på et program til en dårligerere tid og på toppen av dette nekter å sende reprise.

er det mange av dre som følger med autofil og farmen ?

hvi jeg skal ha med meg begge så må jeg først se autofil , og se reprise av første halvdel av mandagens farmen episode på søndag

farmen på onsdag ( 30 minutter ) må jeg også se i reprise på søndag

mens episoden på lørdag kan jeg se uten koalisjoner. men noen få unntak. hopprennet i dag ble send så seint på ettermiddagen at det kolliderte med farmen fra mandag. heldig vis fikk jeg se det på Eurosport men ikke uten diskusjoner.

hvordan løser dere dette ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Vel hvis dette er et stort problem for deg må jeg si du ikke har mye reelle problemer. Er dette et så stort problem for deg som du får det til å se ut som kjøp deg en opptager av noe slag. DVD opptager eller noe. For å være helt erlig syns jeg det er trist at man problematiserer noe så trivielt til denne graden, det bør virkelig være unødvendig.

Lenke til kommentar

som i tidligere innlegg så venter jeg på bredband med tv. jeg har ikke klart å finne ut om dekoderen er med eller uten unntaksmuligheter.

inntil da blir jeg skuffet at jeg nå helt uten grunn ikke skal ha muligheter å se programmene slik som i fjord .

hvor for i all verden endre noe son fungerte. nrk burde sende f.eks. autofil i reprise samme uken slik de gjorde i forrige sesong.

siden jeg bruker bordantenner så er tv2 90% bra, nrk2 ca 80% og nrk1 40-50% bra (mye sne på skjermen) .

det hjelper ikke å snu på antenne , hvis jeg gjør det så blir text tv vanskelig å få til.

på meg virker det som dere som hittil har svart på innleggene stort sett ser bare på nyheten hvis dere i det hele tatt ser på tv. i så fall har dere ikke så mye peiling.

jeg spurte hvordan dere løser det nå flere kanaler kolliderer med hverandre ?

2 kanaler :

husk nå bare på at CD krever 2 dekodere . i praksis blir det 2 abonemang

i testen på tv2 med unntak av viasat så var canal digital dekoderen dyrest og den dårligste med muligheter av alle mens get var både billigst og best. hvordan kan det henge sammen ?

en ting jeg kom på.

siden nrk stjeler penger fra tv seerne og ingen av de andre kanalen gjør det og må ty til reklame så kan jeg ikke si at nrk akkurat driver med konkurranse.

uheldigvis er det bare noen få programmer som er interessante og av all overmål så MÅ de absolutt sende dem samtidig som det er interessante programmer på de andre kanalene. resten av tiden er det bare søppel på alle kanalene. det må da gå an å tilpasse seg lit .

hvorfor skal alle kanalen ha kjernetiden på nøyaktig samme tidspunkt ?

jeg er sikker på at alle lengden taper på dette

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...