Gå til innhold

Velge Trådløs Familie eller FriFamilie?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma her, lurer på hva vi i familien skal velge. Vi har funnet ut at tjenesten "trådløs familie" fra Netcom eller "Fri Familie" fra Telenor selvfølgelig vil passe oss bra, ettersom begge tjenestene er gratis.

Jeg er sønnen i huset, har RingKontant fra Telenor.

Moren min har Tele2

Lillesøsteren min har NetCom Youngtalk

Hva skal vi velge, og hvordan kan vi få best mulig utbytte av dette?

De fleste av dere vil helt sikkert forlate denne tråden, men vær så snill.. prøv! :)

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite dilemma her, lurer på hva vi i familien skal velge. Vi har funnet ut at tjenesten "trådløs familie" fra Netcom eller "Fri Familie" fra Telenor selvfølgelig vil passe oss bra, ettersom begge tjenestene er gratis.

Jeg er sønnen i huset, har RingKontant fra Telenor.

Moren min har Tele2

Lillesøsteren min har NetCom Youngtalk

Hva skal vi velge, og hvordan kan vi få best mulig utbytte av dette?

De fleste av dere vil helt sikkert forlate denne tråden, men vær så snill.. prøv! :)

8102794[/snapback]

Sjekk om moren din eller søsteren har bindingstid, best å være hos den operatøren så dere slipper noen bruddgebyr :)

Ellers så er det egentlig helt like tilbud dere står ovenfor med minimale forskjeller. Telenor er f.eks gratis til en valgfri hustelefon også. Begge operatører har forholdsvis like abonnement om du sammenligner de forskjellige prisklassene. Gå for Frifiks eller djuice allstar hos telenor og smart talk hos netcom, hvis da ikke forbruket tilsier noe annet så klart :)

Telenor har 18års grense, NetCom 25.

Endret av angellwax
Lenke til kommentar

Har du vurdert Tele2 mobil familie?

Regner med at løsningen skal stå i din mors navn, og siden ho har Tele2 kan det være det enkleste. Like gratis som de andre løsningene er den også:)

Endret av Huni
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle valgt noe, ville jeg valgt telenor sin. Grunnen til det er at det er mange områder jeg ferdes mye i som netcom ikke fungerer. Tele2 leier nett av netcom, og har samme forhold som netcom alle plasser.

Så mitt råd. Gå for telenor.

Lenke til kommentar
Tele2 bruker da Telenor sitt nett!  :)

8122017[/snapback]

Isåfall har de begynt med det det siste året elns, for en jeg kjenner han skifta til tele2 når han fikk ny mobil til jul for litt over et år siden. Og det fungerte ikke der han bodde siden det gikk på netcom sitt nett. Samme med en annen som var med oss på hytta, og da funka heller ikk tele2 men telenor funka bra. like etterpå fungerte både netcom og tele2 fordi netcom leide plass i telenor sin mast.

Lenke til kommentar

vel, jeg hadde jo da såklart valgt netcom.

Netcom har jo fra dag en vært først ute med Familie løsningen sin. Lite trolig at de vil la telenor være "best" med sin gratis mms. (tror for øvrig jeg kan telle på en finger antall mms jeg har sendt familien min.)

Regner med det er moren din som skal stå ansvarlig for løsningen, dermed er ikke 25 års aldersgrensen noe problem heller.

Men om man ser litt på prisene på abonnement fra telenor vs netcom (som i realiteten er de to beste løsningene etter min mening), er det liten tvil om at netcom kommer foran på pris.

For eks Telenors hyggelige minuttpris på 0,59 med FriFiks vs Smart talk.

For de som er kjapp i matte er det bare å dele månedsprisen på de inkluderte ringeminuttene og man får da en minuttpris som tilsvarer godt over en krone.

Det fine med telenor er jo at de framstiller seg selv som veldig billig. Bruker man derimot sunn fornuft sammen med et snev av matematiske kunnskaper finner man fort ut at det desverre ikke er helt sant

Mitt tips. Gå for netcom. Selv om telenor er et bra nr 2

Lenke til kommentar
Tele2 bruker da Telenor sitt nett!  :)

8122017[/snapback]

Isåfall har de begynt med det det siste året elns, for en jeg kjenner han skifta til tele2 når han fikk ny mobil til jul for litt over et år siden. Og det fungerte ikke der han bodde siden det gikk på netcom sitt nett. Samme med en annen som var med oss på hytta, og da funka heller ikk tele2 men telenor funka bra. like etterpå fungerte både netcom og tele2 fordi netcom leide plass i telenor sin mast.

8122197[/snapback]

Feil!

Tele2 har aldri leid nett hos NetCom. De har brukt Telenor sitt nett helt siden de begynte å tilby mobil i Norge.

Kjører selv mobil familie med Tele2. Jeg kjører Tele2 Champion, og de andre i familien bruker Tele2 Scratch.

Lenke til kommentar

Sitter på telefonen med telenor, har bestemt oss for telenor FriFamilie.

Grunnen er:

- Bedre dekning, mest utbygde nett.

- FriFamilie (Gratis, kan inkludere en kompis senere)

- Djuice Allstar (til meg)

- Djuice Allstar (til min søster)

- Djuice FriFiks (til min mor)

- Samlet faktura med spesifisert forbruk og oversikt over all aktivitet fra/til alle telefoner

Lenke til kommentar

Grunnen er:

- Samlet faktura med spesifisert forbruk og oversikt over all aktivitet fra/til alle telefoner

8123657[/snapback]

Inkludere en kompis? Når vil det skje?

Du må vel betale ekstra for spesifisert faktura hos Telenor, vel?

Lenke til kommentar
Men om man ser litt på prisene på abonnement fra telenor vs netcom (som i realiteten er de to beste løsningene etter min mening), er det liten tvil om at netcom kommer foran på pris.

For de som er kjapp i matte er det bare å dele månedsprisen på de inkluderte ringeminuttene og man får da en minuttpris som tilsvarer godt over en krone.

Det fine med telenor er jo at de framstiller seg selv som veldig billig. Bruker man derimot sunn fornuft sammen med et snev av matematiske kunnskaper finner man fort ut at det desverre ikke er helt sant

8122711[/snapback]

Du må også huske på at de inkluderte ringeminuttene inkluderer oppstartsavgiften på 69 øre per samtale. Minuttprisen blir derfor kjapt under ei krone likevel (for de som har et snev av matematiske kunnskaper og litt økonomisk fornuft :p ). Da kan man fort plutselig spare en del viss man bruker disse minuttene til korte samtaler.

I tillegg slipper du en minstefaktura på 99 kroner som hos NetCom. Hos Telenor betaler man kun 29 kroner i måneden, pluss forbruk utover det. Og det er jo en del som ligger godt under 99 kroner i forbruk med dagens løsninger med Fri/Trådløs familie...

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle valgt noe, ville jeg valgt telenor sin. Grunnen til det er at det er mange områder jeg ferdes mye i som netcom ikke fungerer. Tele2 leier nett av netcom, og har samme forhold som netcom alle plasser.

Så mitt råd. Gå for telenor.

8121335[/snapback]

Tele2 har telenordekning..

Lenke til kommentar

8122711[/snapback]

Du må også huske på at de inkluderte ringeminuttene inkluderer oppstartsavgiften på 69 øre per samtale. Minuttprisen blir derfor kjapt under ei krone likevel (for de som har et snev av matematiske kunnskaper og litt økonomisk fornuft :p ). Da kan man fort plutselig spare en del viss man bruker disse minuttene til korte samtaler.

I tillegg slipper du en minstefaktura på 99 kroner som hos NetCom. Hos Telenor betaler man kun 29 kroner i måneden, pluss forbruk utover det. Og det er jo en del som ligger godt under 99 kroner i forbruk med dagens løsninger med Fri/Trådløs familie...

8126886[/snapback]

Helt enig, det med minuttpris på over en krone er litt drøyt uansett om ringeminuttene ikke var inkludert oppstart. Det er jo tross alt 29 kroner det dreier seg om... ikke mange som ringer så lite at den minuttprisen hadde vært gjeldende akkurat, og hvis de gjør det så er jo minstefaktureringen til netcom verre :)

Lenke til kommentar

Grunnen er:

8123657[/snapback]

Inkludere en kompis? Når vil det skje?

Du må vel betale ekstra for spesifisert faktura hos Telenor, vel?

8126868[/snapback]

Er du sikker på at du får full spesifikasjon? Synes det er rart at det er lov i såfall i henhold til personvern lov o.l. Samtalespesifikasjon skal da -kun- gå til bruker? Eller mener du at det står hvor mye hvert enkelt nummer har ringt for?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du får full spesifikasjon? Synes det er rart at det er lov i såfall i henhold til personvern lov o.l. Samtalespesifikasjon skal da -kun- gå til bruker? Eller mener du at det står hvor mye hvert enkelt nummer har ringt for?

8141811[/snapback]

Etter hva jeg har skjønt er bare "mor" myndig og da har full rett til å få full spesifikasjon på begge "barna" og seg selv. Uansett er det lov så lenge brukerne tillater det.

Lenke til kommentar

8141811[/snapback]

Etter hva jeg har skjønt er bare "mor" myndig og da har full rett til å få full spesifikasjon på begge "barna" og seg selv. Uansett er det lov så lenge brukerne tillater det.

8142049[/snapback]

dersom barna er over 15 år kreves deres samtykke for å få ut spesifikasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...