Gå til innhold

Ateistar: Kom og slakt meg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ateistene vinner denne tråden ;)

Men en ting om Benny Hinn. troende kristne som ber til Gud hver dag om å bli helbredet, blir ikke det før de kommer opp på scenen sammen med Benny Hinn. Hvorfor helbreder Gud bare de som kommer opp på scenen, og ikke de som sitter hjemme og ber om hjelp?

Lenke til kommentar
Jeg tror ateistene vinner denne tråden ;)

Men en ting om Benny Hinn.  troende kristne som ber til Gud hver dag om å bli helbredet, blir ikke det før de kommer opp på scenen sammen med Benny Hinn. Hvorfor helbreder Gud bare de som kommer opp på scenen, og ikke de som sitter hjemme og ber om hjelp?

8343190[/snapback]

Hvem sier det er gud som helbreder dem ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hvor hadde vi vært i dag hvis vi lærte barna våre opp til å tro at gud beskytter oss alle fra all skade -- slik som bibelen og jesus lover alle de som følger ham?

Ehhm..Gud har sagt at livet som kristen ikke vil være lett, men han vil alltid være tilstede for å gjøre hverdagen enklere.

Det betyr ikke at du kan hoppe fra en skyskraper og overleve.

Endret av knuterik91
Lenke til kommentar

spørsmålet som jeg stiller meg selv er: hvorfor skal jeg tro på en religion? :hmm:

om det finnes en guddommelighet, hvorfor fins det bare legender som kan gi oss et hit om at kanskje det finnes høyere makter? :thumbdown:

sett på annen synsvinkel, hvis norden aldri ble på tvunget eller konvertert over til kristendommen, hadde de troende enda trodd på de gamle nordiske guder istedenfor for den kristende gud? :tease:

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med kreasjonister er at de juger så utrolig mye, uten å tenke over at bibelen forteller at de ikke skal gjøre det.

Ingen med respekt for sannheten vil ta tak i all dokumentasjon som er opparbeidet av tusenvis av meget intelligente mennesker gjennom 150 år og si at evolusjon er feil.

Lenke til kommentar
Hvor hadde vi vært i dag hvis vi lærte barna våre opp til å tro at gud beskytter oss alle fra all skade -- slik som bibelen og jesus lover alle de som følger ham?

Ehhm..Gud har sagt at livet som kristen ikke vil være lett, men han vil alltid være tilstede for å gjøre hverdagen enklere.

Det betyr ikke at du kan hoppe fra en skyskraper og overleve.

Gud har sagt at alle de kristnes bønner skal bli oppfylt og at de skal kunne drikke gift og ikke ta skade og at de skal være i stand til å helbrede skader osv. osv.

Det står mye rart i bibelen.

Lenke til kommentar

Kristne gir seg bare ikke, gjør de?

De strør rundt seg med motsigende utsagn og benektelser, og tvert du kommer med et argument så motsies det med noe fjas om at "gud gjorde det slik".

Tullinger :)

...men for all del. Vi kritiserer jo heller ikke småbarn for å tro på Julenissen. Kanskje dere kristne bare henger litt etter, og ble litt lei av Julenissen.

Lenke til kommentar

De kristne har bare gått en gud videre.... fra de tusenvis av andre "gamle" gudene som engang ble trodd på her i verden...

Hvis ingen lenger trodde på gud hva var gud da? Glemt og død, akkurat som tusenvis av andre religioner som arkeologene finner spor etter i gamle ruiner.. :)

Og så tror de at denne versonen av gud er HELT sann også... :no:

Jeg lurer på jeg hva som får folk, som på alle andre områder er fornuftige og klarer å tenke selv, til å tro på noe som er så til de grader tullete som tro? Kanskje det er som Dan Dennet sier, at evolusjonen har satt av en del av hjernen til tro og den delen ikke er mottagelig for fornuft og kritisk tenkning? Jeg mener, det er da ingen av dem som betaler 20 000 mer i skatt fordi det står på et papir er det vel. De ville såklart ha sjekket det opp, men de gjør altså ikke det når det står i en eldgammel bok som til overmål kan og er tolket ihjel og har over 34000 grener av den samme troen. Ikke et øyeblikk stopper de opp og stiller kritiske spørsmål ved dette, for gjør de det vet de at de vil slutte å tro. Hvis de ikke slutter å tro når de tar et kritisk blikk på sin tro er de, unnskyld at jeg sier det, en smule dumme og lettlurte.... Som min eldste gutt sa det når han hørte om hjerne vasking, "Hva slags såpe bruker de når de hjernevasker?".

En kan sagtens spørre....

:)

Lenke til kommentar

Det finst derimot mykje som strider i mot evolusjonsteorien. Ein kan til dømes ikkje tru på evolusjonsteorien samtidig som ein daterer mange objekt til lenge før den store smellen.

Jeg prøvde å finne noen innlegg som viste til hvilke arter tråstarter mente er eldre enn the big bang, men etter 6 sider fant jeg ingen, så da prøver jeg heller å få klarhet i det ved å spørre rett ut: Hvilke arter er eldre enn the big bang? Jeg antar det er fler enn meg som ville finne dette nyttig å vite. Om trådstarter har noen som helst håp om å konvertere noen, så må han nok legge frem disse artene som er eldre enn big bang. Om da ikke trådstarter faktisk har blitt slaktet, sammen med sin gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...