Foxtrot Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg får en pc P-133 til disposisjon på skolen for at jeg skal kunne prøve ut Linux for dem. Maskinen er ikke stor i det hele tatt, men det er det jeg har for øyeblikket. Vil Mandrake kunne gå på en slik maskin uten for store problemer? Jeg skal prøve ut Skolelinux når den kommer ut. Går det an å slanke Mandrake under installasjonen slik at den ikke blir så stor? Mvh Foxtrot Lenke til kommentar
swanky Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Vel, kravene for Mandrake 8.2 er satt til: Pentium CPU eller bedre 64 MB RAM 500MB eller mer Du kan jo sjekke selv: Mandrake [ Denne Melding var redigert av: swanky på 2002-12-10 11:24 ] Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg kjører MDK 9.0 på en Pentium pro 150, med 2 Gig disk og 128 Mb ram. Det er bare for test formål så det er går selv om den er ulidelig treg. På så gamle maskiner må du passe på og installere de "andre" desktoppene/vindushåndtererene. Gnome of KDE går for tregt. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg får heller vente med dette prosjektet til jeg får tak i en kraftigere pc. Jeg orker ikke å ha en pc som går innmari tregt. Mvh Foxtrot Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 16:58, skrev Foxtrot:Jeg får heller vente med dette prosjektet til jeg får tak i en kraftigere pc. Jeg orker ikke å ha en pc som går innmari tregt. Vel, nå blir ikke PC'er automatisk raskere av å innstallere linux da. Men du kan i det minste utnytte potensialet den har som surfemaskin/skrivemaskin/mp3-maskin ved å innstallere et passende lite og gammelt OS. F.eks Win95/98 eller en eldre linux-distro med kun de programmene du trenger. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 du kan jo installere freebsd og kjøre icewm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå