Gå til innhold

Ønsker hjelp til valg av objektiv til 400D


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et 400D KIT som jeg blir mer og mer fornøyd med. :thumbup:

Det eneste er at jeg savner større brennvidde. Siden jeg nettopp har kjøpt kameraet er summen jeg kan bruke maks 2.500,-, og jeg lurer da veldig på hva jeg bør kjøpe... :cry:

 

Jeg har som sagt KIT-objektivet på 18-55mm, og jeg lurer på om jeg vil bli mest fornøyd med et objektiv som erstatter denne brennvidden og samtidig gir meg noe mer, enn å f.eks. kjøpe et tilleggsobjektiv fra 55-200mm. Jeg er usikker på hva jeg vil få mest bruk for... Jeg tar for tida mest bilder av hunder i lek på litt avstand (alt fra 2 til 50 meter borte) natur samt etterhvert konsertbilder både inne og ute.

 

Jeg tenker nå at det hadde vært greit å slippe å dra med seg begge objektivene overalt samt å bytte til stadighet...

 

De det står mellom akkurat nå, er følgende:

 

- Sigma 18-125mm f/3,5-5,6 DC til ca kr. 2.150,-

- Canon EF 28-105mm f/4-5,6 USM til ca kr. 1.700,-

- Sigma 55-200mm f/4-5,6 DC til ca kr. 1.200,-

- Tamron AF 55-200mm f/4-5,6 Di II LD til ca. kr. 1.000,-

 

Er det noen som har noen tips til meg i fht. hva jeg bør se etter/tenke på?? Eller noen erfaringer med noen av de nevnte objektivene??

 

Kommentarer mottas med takk!! :thumbup:

 

Ha en fin dag! Hilsen mono

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har et 400D KIT som jeg blir mer og mer fornøyd med.  :thumbup:

Det eneste er at jeg savner større brennvidde. Siden jeg nettopp har kjøpt kameraet er summen jeg kan bruke maks 2.500,-, og jeg lurer da veldig på hva jeg bør kjøpe...  :cry:

 

Jeg har som sagt KIT-objektivet på 18-55mm, og jeg lurer på om jeg vil bli mest fornøyd med et objektiv som erstatter denne brennvidden og samtidig gir meg noe mer, enn å f.eks. kjøpe et tilleggsobjektiv fra 55-200mm. Jeg er usikker på hva jeg vil få mest bruk for... Jeg tar for tida mest bilder av hunder i lek på litt avstand (alt fra 2 til 50 meter borte) natur samt etterhvert konsertbilder både inne og ute.

 

Jeg tenker nå at det hadde vært greit å slippe å dra med seg begge objektivene overalt samt å bytte til stadighet...

 

De det står mellom akkurat nå, er følgende:

 

- Sigma 18-125mm f/3,5-5,6 DC til ca kr. 2.150,-

- Canon EF 28-105mm f/4-5,6 USM til ca kr. 1.700,-

- Sigma 55-200mm f/4-5,6 DC til ca kr. 1.200,-

- Tamron AF 55-200mm f/4-5,6 Di II LD til ca. kr. 1.000,-

 

Er det noen som har noen tips til meg i fht. hva jeg bør se etter/tenke på?? Eller noen erfaringer med noen av de nevnte objektivene??

 

Kommentarer mottas med takk!!  :thumbup:

 

Ha en fin dag! Hilsen mono

8102276[/snapback]

 

Canon har vel både en 55-200 og en 75-300mm som begge faller innenfor din prisramme.

 

Tror kanske jeg ville satset på et av de hvis jeg var deg.

 

Sigma har vel ellers et 18-200mm og Tamron et 18-200mm som begge vel vil

kunne være alternativer hvis du ønsker bare et objektiv. Disse er riktignok litt over din grense.

 

Tror ikke jeg ville satset på 28-105, det blir kanskje både for kort på teledelen og for lite vidvinkel.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å drøye innkjøpet av en tele frem til sommeren (prøve å spare litt...), får jeg forhåpentligvis råd til å kjøpe det objektivet jeg ønsker meg da. Derfor kjøper i steden Canon 50mm f/1,8 II nå.  :thumbup:

8115450[/snapback]

Det er et godt valg, i forhold til prisen er det objektivet meget bra.

Ser du bort fra byggekvaliteten på det, har jeg kun positive ting å si om det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å drøye innkjøpet av en tele frem til sommeren (prøve å spare litt...), får jeg forhåpentligvis råd til å kjøpe det objektivet jeg ønsker meg da. Derfor kjøper i steden Canon 50mm f/1,8 II nå.  :thumbup:

8115450[/snapback]

Det er et godt valg, i forhold til prisen er det objektivet meget bra.

Ser du bort fra byggekvaliteten på det, har jeg kun positive ting å si om det.

Lykke til.

8116458[/snapback]

 

Så bra! Takk for tilbakemelding!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å drøye innkjøpet av en tele frem til sommeren (prøve å spare litt...), får jeg forhåpentligvis råd til å kjøpe det objektivet jeg ønsker meg da. Derfor kjøper i steden Canon 50mm f/1,8 II nå.  :thumbup:

8115450[/snapback]

 

Veldig fornøyd me skarpheten på dette objektivet, meget fornøyd.

Ser Sigma sin 18-200mm er nevnt tidligere, og personlig er jeg meget fornyd med denne

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å drøye innkjøpet av en tele frem til sommeren (prøve å spare litt...), får jeg forhåpentligvis råd til å kjøpe det objektivet jeg ønsker meg da. Derfor kjøper i steden Canon 50mm f/1,8 II nå.  :thumbup:

8115450[/snapback]

 

Veldig fornøyd me skarpheten på dette objektivet, meget fornøyd.

Ser Sigma sin 18-200mm er nevnt tidligere, og personlig er jeg meget fornyd med denne

8121182[/snapback]

 

Så bra! Takk for tilbakemelding! *gleder meg og venter utålmodig, nå* :thumbup:

 

Sigma 18-200 er jo ikke så dyrt, heller - så det vil jeg uansett få råd til litt nærmere sommeren!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...