bandauser Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 tittelen sier veld et meste:P lurer på hvordan jeg kan lage en sidemeny på venstre side, med linker til alle undersidene?takker for svar!" Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 <a href="en_side1.htm">Lenke 1</a><br /> <a href="en_side2.htm">Lenke 2</a><br /> <a href="en_side3.htm">Lenke 3</a> Bare slike enkle linker mener du, eller var det noe annet du mente med å ikke forklare nesten? Lenke til kommentar
bandauser Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 html kode for å få hele menyen på venstre side, uavhengig av resten av siden på en måte....... og på den menyen ligger linkene til alle undersidene mmine.....?? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 CSS <style type="text/css"> #meny { float: left; width: Xpx; // bytt den store X'en med f. eks 100 } </style> (X)HTML <div id="meny"> <a href="en_side1.htm">Lenke 1</a><br /> <a href="en_side2.htm">Lenke 2</a><br /> <a href="en_side3.htm">Lenke 3</a> </div> Slik da? Lenke til kommentar
bandauser Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 tror dere misforstår litt, men det er greit. for ta det en gang jeg blir litt bedre på html;)takk uansett! Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 http://css.maxdesign.com.au/listamatic2/vertical01.htm Flere ved å trykke next list.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Andy-Pandy: Du lærer bort feil. Det blir som om en lærer i skolen skulle lært elevene gammelnorsk. Man skal bruke lister () til menyer, ikke og . Følg linken Mr Chief postet og/eller søk på Google. Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 CSS<style type="text/css"> #meny { float: left; width: Xpx; // bytt den store X'en med f. eks 100 } </style> (X)HTML <div id="meny"> <a href="en_side1.htm">Lenke 1</a><br /> <a href="en_side2.htm">Lenke 2</a><br /> <a href="en_side3.htm">Lenke 3</a> </div> Slik da? 8102385[/snapback] Blir det ikke slik?: (X)HTML <div align=left id="meny"> <a href="en_side1.htm">Lenke 1</a><br /> <a href="en_side2.htm">Lenke 2</a><br /> <a href="en_side3.htm">Lenke 3</a> </div> Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei, cssen har floatet diven til "left". Skal ikke være behov for utseende koding i html filen, dette gjøres i css Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Så flott å se at folk bare ignorerer innlegg som retter store feil. Lenke til kommentar
bandauser Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 hvorfor skal man ikke kunne bruke <a> og <br/>?? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Fordi det er ikke riktig i følge dagens standarder. Kanskje et litt dårlig eksempel, men du kan ikke kjøre på venstre side av veien bare fordi alle gjorde det for 10 år siden, og fordi du ikke vil kjøre på høyre. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Nei, sorry for at jeg ikke tenkte på å bruke <li> da. Var hos naboen min, og de har et uforståelig tastatur så jeg fant ikke knappene til < og > Jeg mener, de var der, men det kom ikke de tegnene uansett hva jeg trykka på så jeg måtte kopiere en < og en > og det er kjett å skrive sånn. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Var hos naboen min, og de har et uforståelig tastatur så jeg fant ikke knappene til < og >Jeg mener, de var der, men det kom ikke de tegnene uansett hva jeg trykka på så jeg måtte kopiere en < og en > og det er kjett å skrive sånn. Åh, herregud. Så la være å skrive noe, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå