Nessi Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei Min venn sin bærbare pc ble stjelt på skolen for 6 måneder siden, for 3 dager siden fant vi igjenn pc'n gjemt på skolen, og den var inne i en plast pose, det er veldig sikkert at denne hadde blitt plassert der pga han som stjelte maskina var redd. Jeg lurer da på om det er noen slags logg om når maskina ble skrudd av, vi vet når og hvilken dato den ble stjelt, vi trenger og vite om den har blitt skrudd på mens den har vært borte. Og har noen andre tips om hvor vi kan finne spor som kan hjelpe oss i å finne den skyldige. Vi vet at maskinen er brukt, for når den ble stjelt var det fult med batteri, men når den ble funnet var den helt tappet, og ladderen ble ikke stjålet. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Når det gjelder spor og logger er jeg ingen ekspert, men i løpet av 6 mnd vil batteriet lade seg ut uansett. Selv om maskinen har vært skrudd av vil det være helt flatt når det har gått så lang tid. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Å få kalde føtter etter 6 månederer høres veldig rart ut på meg. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Søkte gjennom hard disken for sist endret data, jeg fant mange datoer, i den perioden den var borte, fant spor på hard diksen c, der filer har blitt brukt, har også funnet mange filer i temporary internet files, altså siste datoen den har vært brukt er 19.02.07, den ble gjennfunnet 03.03.07. Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Se etter i "Eventloggen" under "System" der vil det komme nye ting fortløpende. jstrandl Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Beste er jo å søke gjennom eventuelle cookies som er lagret i tiden den har vært borte. F.eks hvis det ligger en cookie ifra msn / hw.no / gmail under et brukernavn f.eks "snusen" så er det enklere å prøve å spore opp vedkommende. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Som nevnt av jstrandl ser du i eventloggen, eventuelt kan du bruke uptime.exe til å få denne lest opp for deg på en mer oversiktlig måte. Kjør uptime.exe /s i CMD. http://support.microsoft.com/kb/232243 Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Jeg får ikke startet uptime.exe?! "ikke et guldig win32 programm" Endret 8. mars 2007 av Nessi Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Du lastet ned versjonen for X86 og ikke den for Alpha-prosessorer? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 har prøvd å laste ned begge! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Du har gjort dette: Uptime.exe is a standalone program. To install the tool, simply copy the file into your Windows NT directory. You may then run the tool at a command prompt. med denne fila og kjørt "uptime" i CMD? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 fant ikke noe i denne loggen, dette er veldig rart. for fant mange logger at den har vært på i perioden den har vært bort, går det an å slette sånne logger? edit: slettet trippelpost Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 I XP Pro har man noe som heter Event Viewer under Administrative Tools hvor det er info om litt av hvert. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 har sett der men finner ikke noe i tiden den har vært borte. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hva med cookies, som aurstad foreslo? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 har sett der men finner ikke noe i tiden den har vært borte. 8116626[/snapback] Windows skriver til systemloggen hver gang du starter opp maskinen. Har du sett etter den loggen? Første og siste dato... Eller er loggen slettet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er det Uptime.exe som JohndoeMAKT refererte til gjør Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 finner noen cookies fra de såkalte datoene i temporary internet files, men er noe rart med datoene, igår satt vi å så på autodb. og idag da jeg sjekket over temporary internet files for de filene jeg fant som var datert den perioden den var borte så var datoene ikke der, jeg fant ut at bildene vi så på igår var datert 20.02.07. Jeg finner ikke noe spennende på cookiesene, og i denne eventlog finner jeg bare logger fra før den ble stjelt og etter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 og i denne eventlog finner jeg bare logger fra før den ble stjelt og etter. Systemloggen viser når maskinen ble slått på osv. dvs. alle dager, timer, minutter og sekunder. Hvis den loggen ikke er slettet så ser dere all aktivitet knyttet til maskinen der. Kan hende vaskekjerring eller noen andre(på fan) har flyttet maskinen til den plassen dere fant den igjen. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 maskina ble funnet igjenn gjemt oppå taket i klasserommet. det er bare logg der fra og med august til 5 september, da den ble stjelt. Så begynner loggingen igjen den 3 Mars da maskina ble funnet, Men vi er sikkre på at maskina ikke har vært der hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå