Gå til innhold

Finne ut nårr datamaskina har blitt skrudd på?

Anbefalte innlegg

Hei

Min venn sin bærbare pc ble stjelt på skolen for 6 måneder siden, for 3 dager siden fant vi igjenn pc'n gjemt på skolen, og den var inne i en plast pose, det er veldig sikkert at denne hadde blitt plassert der pga han som stjelte maskina var redd.

Jeg lurer da på om det er noen slags logg om når maskina ble skrudd av, vi vet når og hvilken dato den ble stjelt, vi trenger og vite om den har blitt skrudd på mens den har vært borte.

Og har noen andre tips om hvor vi kan finne spor som kan hjelpe oss i å finne den skyldige.

Vi vet at maskinen er brukt, for når den ble stjelt var det fult med batteri, men når den ble funnet var den helt tappet, og ladderen ble ikke stjålet.

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte gjennom hard disken for sist endret data, jeg fant mange datoer,

i den perioden den var borte, fant spor på hard diksen c, der filer har blitt brukt, har også funnet mange filer i temporary internet files, altså siste datoen den har vært brukt er 19.02.07, den ble gjennfunnet 03.03.07.

Lenke til kommentar

Beste er jo å søke gjennom eventuelle cookies som er lagret i tiden den har vært borte. F.eks hvis det ligger en cookie ifra msn / hw.no / gmail under et brukernavn f.eks "snusen" så er det enklere å prøve å spore opp vedkommende.

Lenke til kommentar
har sett der men finner ikke noe i tiden den har vært borte.

8116626[/snapback]

Windows skriver til systemloggen hver gang du starter opp maskinen.

Har du sett etter den loggen? Første og siste dato...

Eller er loggen slettet?

Lenke til kommentar

finner noen cookies fra de såkalte datoene i temporary internet files, men er noe rart med datoene, igår satt vi å så på autodb. og idag da jeg sjekket over temporary internet files for de filene jeg fant som var datert den perioden den var borte så var datoene ikke der, jeg fant ut at bildene vi så på igår var datert 20.02.07.

Jeg finner ikke noe spennende på cookiesene, og i denne eventlog finner jeg bare logger fra før den ble stjelt og etter.

Lenke til kommentar
og i denne eventlog finner jeg bare logger fra før den ble stjelt og etter.

Systemloggen viser når maskinen ble slått på osv. dvs. alle dager, timer, minutter og sekunder. Hvis den loggen ikke er slettet så ser dere all aktivitet knyttet til maskinen der.

Kan hende vaskekjerring eller noen andre(på fan) har flyttet maskinen til den plassen dere fant den igjen. ;)

Lenke til kommentar

maskina ble funnet igjenn gjemt oppå taket i klasserommet.

det er bare logg der fra og med august til 5 september, da den ble stjelt.

Så begynner loggingen igjen den 3 Mars da maskina ble funnet, Men vi er sikkre på at maskina ikke har vært der hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...