heine83 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei! Jeg har fått noen templates i et blad jeg har kjøpt, men klarer ikke å bruke dem. Det er noen rammer jeg kan tenke meg på bilder. Er det noen som kan fortelle meg step by stem hvordan det gjøres? Jeg leser step by step i bladet og, men det er visst noe som ikke står der, eller noe som jeg ikke gjør. "Klikk på den valgte rammen i Photoshop sammen med en serie av dine egne bilder. Klikk på rammen og gå til "Select>All" og klikk på det bilde du vil legge rammen til. Velg Edit>Paste og klikk tilbake på "Image Layer" og gå til "Edit>Transform>Scale" for å forstørre bildene til A4 "constraints" av rammen. Hvis det er noen ovlapping, bruk "Marquee" verktøyet for å trimme bildet. Når du er ferdig, klikk tilbake på "Border Layer" og velg "Multiply" for rammer med en hvit sentralt område eller "Lighten" for dem med svarte rammer. Tilslutt "Flatten"." Så står det ikke mer i bladet. Hva er det som er feil? Jeg får bare bildet mitt, med den rammen over. Og da kan jeg ikke se bilde i det hele tatt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Du har truleg ikkje endra blend mode på rammelaget, det denne setninga skildrer: «Når du er ferdig, klikk tilbake på "Border Layer" og velg "Multiply" for rammer med en hvit sentralt område eller "Lighten" for dem med svarte rammer.» Blend mode finn du layerpaletten, det er den nedtrekksmenyen der det står Normal. Redigert: Om det ikkje fungerer med Lighten (er usikker på kva den gjer), prøv med Screen. Alternativet er å fjerne alt det svarte ved t.d. å merke og slette det. Magic Wand eller Select --> Color range for å merke, delete for slette. Endret 7. mars 2007 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå