Senitel Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Hei er det noen som har noe erfaring med multicom?? jeg ser at de har en data der til 10 000kr AMD XP +1700 512mb ram 17" sjerm gf 2 mx 400 printer høytalere, mus, tastatur... (uten os) Hva syntes dere om dette tilbudet? Tenkte kansje jeg skulle slå til... hva sier dere experter? Go` jol!!! Senitel Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 XP1700+ prosessor 512MB 60GB 64MB skjermkort m/TV-utgang 16x/40x DVD 17' skjerm nettverkskort, ISDN eller modem fargeskriver. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Jeg synes MultiCom har kjempe service. Jeg hadde et problem med et hovedkort, jeg sendte det inn til MultiCom (hvor jeg selvsagt hadde kjøpt det) og de sendte meg tilbake et annet hovedkort av merket Asus som var 400 kr dyrere. Jeg sendte kortet den 17 des, og fikk det andre tilbake 19 des. Det er nå julerush så dette var utrolig bra. Jeg vet ikke helt om prisene til MultiCom, men hvis det er et juletilbud så er det sikkert heilt greit. De setter den sikkert sammen for deg, så du slipper å tenke på å gjøre feil der. Lenke til kommentar
svindel Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Du får 512 mb (133) SD-ram med det tilbudet. Jeg ville lagt ut litt mer for å få ddr-ram. På den annen side har jo rammen blitt fryktelig dyr i det siste. Skjermkortet du får med er helt "jalla". Uansett bruk bør du legge på litt for å få et ok skjermkort. Hovedkortet er vistnok et ganske usselt kort...lurer meg på om det ikke var et som kunne ha både sd- og ddr- ram. Prosessoren er derimot feit nok til det meste. Jeg har selv bestilt en slik maskin til en jeg kjenner men da nappet jeg ut skriver og skjerm og valgte Matrox g550 og en 15" LCD skjerm. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Jeg råder deg til å velge alle delene selv og be dem setten sammen.... Det er billiger og du blir mer fornøyd med det du får.... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 11:49, Senitel skrev:XP1700+ prosessor Bra prosessor. :smile: Quote: 512MB Jeg tipper det er SDRAM, som er "gårsdagens" teknologi. Jeg ville heller ha satset på DDR, som ikke koster så mye mer. Quote: 60GB Det er stor forskjell mellom diskene. Vanskelig å si noe om disken når ikke merket er oppgitt. Quote: 64MB skjermkort m/TV-utgang Sannsynligvis en Geforce2MX, som er en helt ok skjermkort til "vanlig" bruk. Den er ikke den helt optimale skjermkortet til spilling, siden den labert når det gjelder 3D. Quote: 16x/40x DVD Helt ok, men siden det ikke står noen merke/serie er det vanskjelig å si om det er umulig å gjøre den sonefri. Quote: 17' skjerm Slik jeg forstod det, er dette snakk om en Samsung 17". Samsung lager ganske "gode" skjermer. Quote: nettverkskort, ISDN eller modemfargeskriver. I følge dinside er dette en Epson Stylus 580. Epson gir god bilder, MEN det er KJEMPEDYRE i bruk. Jeg har dessverre ingen erfaring med Multicom, men du kan sjekke erfaringene på webshop siden til hardware norge. Personlig ville jeg selv ha plukke komponentene selv og enten eller 1) Sette dem sammen hvis du kan gjøre det selv 2) Dersom du ikke har erfaring med dette, ville jeg fått webshopen til å gjøre det for deg. En rekke forskjellige webshoper har en slags "PC-kalkulator" som du velger komponentene og de setter sammen PC, og får selvfølgelig garantien på PC'en. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 13:31, Ardie skrev: Quote: On 2001-12-22 11:49, Senitel skrev: XP1700+ prosessor Bra prosessor. :smile: Quote: 512MB Jeg tipper det er SDRAM, som er "gårsdagens" teknologi. Jeg ville heller ha satset på DDR, som ikke koster så mye mer. Quote: 60GB Det er stor forskjell mellom diskene. Vanskelig å si noe om disken når ikke merket er oppgitt. Quote: 64MB skjermkort m/TV-utgang Sannsynligvis en Geforce2MX, som er en helt ok skjermkort til "vanlig" bruk. Den er ikke den helt optimale skjermkortet til spilling, siden den labert når det gjelder 3D. Quote: 16x/40x DVD Helt ok, men siden det ikke står noen merke/serie er det vanskjelig å si om det er umulig å gjøre den sonefri. Quote: 17' skjerm Slik jeg forstod det, er dette snakk om en Samsung 17". Samsung lager ganske "gode" skjermer. Quote: nettverkskort, ISDN eller modemfargeskriver. I følge dinside er dette en Epson Stylus 580. Epson gir god bilder, MEN det er KJEMPEDYRE i bruk. Jeg har dessverre ingen erfaring med Multicom, men du kan sjekke erfaringene på webshop siden til hardware norge. Personlig ville jeg selv ha plukke komponentene selv og enten eller 1) Sette dem sammen hvis du kan gjøre det selv 2) Dersom du ikke har erfaring med dette, ville jeg fått webshopen til å gjøre det for deg. En rekke forskjellige webshoper har en slags "PC-kalkulator" som du velger komponentene og de setter sammen PC, og får selvfølgelig garantien på PC'en. Det var da forferdelig mange Quotes i ét innlegg Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Quote: On 2001-12-22 13:48, amd_guru skrev:.....Det var da forferdelig mange Quotes i ét innlegg Jeg så det ikke før jeg hadde sendt inn innlegget. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Jeg har kjempeerfaringer med Multicom. Riktignok var det en del småfeil med PC-en jeg kjøpte der - for eksempel en defekt HD, men tror du ikke jeg fikk en ny innen to dager hadde gått? Og når det er noe jeg lurte på vedrørende specs på HK, så sendte jeg bare mail, og det var ikke sjelden jeg fikk svar samme dag. Men likevel vil jeg ikke anbefale å kjøpe de ferdigbygde PCene der. Skal du kjøpe på Multicom, så fiks heller din egen og be dem bygge. Multicom er heller ikke spesielt dyrt. Multicom har hvert fall utrolig bra service! Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 takk for alle svar... så det dere mener er at jeg bør bytte ut: sdram med ddr ram gf2mx400 med ATI radeon 8500 Endre hovedkortet til hva? senitel go jul Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 hvorfor ikke kjøpe det nye til soyo.... det har integrert lydkort og nettkort... koster bare 1799,- også... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Integrert lyd på hovedkort er bortkasta. Det tar plass, og koster mer. Dessuten har jeg aldri blitt imponert over lydkvaliteten på integrert lyd på hovedkort. Har man dårlig råd, kan man kjøpe SB Live! 5.1 bulk på http://www.databutikken.com/no for 380,- Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Har handla masse datautstyr av multicom. og servicen er upåklaglig. bestilte meg trådløst tastatur på ondagen, og nå i dag bruker eg det til og skrive denne meldingen med. Fikk det på fredag.. Litt synd at dem ikkje har inne gainward skjermkorta og msi hovedkorta... dei har vel tatt inn noke nå i det siste. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Dersom jeg skulle ha kjøpt meg et nytt hovedkort ville jeg har vurdert: * Epox EP-KHA+ * Soyo SY-K7V (Dragon Plus!) * MSI K7T266 Pro2 * Asus A7V266-E (dyrt :sad: ) * Abit KR7A (dyrt :sad: ) Alle disse kortene KT266A hovedkort og støtter derfor DDRAM. tomshardware har testet disse kortene (unntatt Abit) http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q...1126/index.html Testen av KR7A finnes du hos bla HardOCP: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kr7a/ Dersom penger ikke er noe problem ville jeg har valgt Abit KR7A (tror koster 2000-2100), fordi jeg har hatt 2 Abit hovedkort og er kjempe fornøyd med dem. Dersom du ikke har så mye å rutte med, så ville jeg har valgt Epox'en, koster 1000-1100 kroner, men har ikke RAID. Dersom du ønsker RAID til rimelig penge, ville jeg kanskje ha valgt MSI'en (rundt 1500-1600 kr) eller Soyo (1700-1800 kr). Lenke til kommentar
moft Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 har handlet der , ok service. eneste websjappen som æ brente meg på var topline.no , hva du enn gjør , hold deg unna dem. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå