Gå til innhold

Diskusjons-emne for alle Zelda-spillene!

Anbefalte innlegg

Spennede å høre deres meninger om de forskjellige spillene!

Hvilke synes dere er best/dårligst? Top 3/5?

Kan dere komme med en anbefaling av et Zelda-spill dere liker/setter pris på? Diskuter alt som handler om Zelda.. Historie, utvikling, karakterer osv. :)

Kort anbefaling,

The Legend of Zelda, a Link to the Past

a Link to the Past (fra nå av aLttP) er på andreplass på top 3 av favoritt Zelda-spill. Spillet har en nydelig og detaljert grafikk (selvom det bare er 2d er det mye bedre grafikk på det enn de tidligere spillene.

Gameplayet er helt vidunderlig (i motsetning til de tidligere spillene, etter min mening). Man kunne også kå diagonalt/vertikalt! Og det ga nye måter å komme seg unna fiender på, og bossers angrep. Kontrollen sitter også som et skudd, og passer perfekt.

Anbefales på det sterkeste!

Tilgjengelig på:

GameBoy Advance - The Legend of Zelda, a Link to the Past + Four Swords

Super Nintendo (SNES) - The Legend of Zelda, a Link to the Past

Snart tilgjengelig på:

Nintendo Wii - The Legend of Zelda, a Link to the Past (Virtual Console)

Vil dere ha et eget forum for de mest omdiskuterte, Zelda? Legg igjen en post i denne underskriftskampanjen!

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker best The Legend Of Zelda - Ocarina Of Time

Dette var det første Zelda-spillet jeg spilte. Jeg kjøpte Zelda Wind Waker til Gamecube med bonusdisken med OoT, og jeg tenkte som så at "nå kjøper jeg WW, så får jeg OoT som bonus," men det ble heller omvendt. WW har jeg knapt spilt siden, selv om jeg ikke tviler på at det også er et bra spill.

Det er vanskelig å si hva som gjør OoT så bra, men det er helhetsinntrykket og de ubeskrivelig følelsene du sitter igjen med som det er noe magisk med. Første gang jeg kom ut i Hyrule Field, da jeg fikk Master Sword, når jeg endelig klarer en oppgave jeg har strevt lenge med, osv. Og i tillegg er den fantastiske musikken med å forsterke disse følelsene.

Forøvrig tok jeg en pause i OoT da jeg fikk Wii for å spille Zelda TP, så jeg ble liksom aldri helt ferdig med det. Har tenkt å fortsette når jeg blir ferdig med TP.

Lenke til kommentar

En ting med Zelda er at du klarer aldri helt å legge det på hylla. Har sagt nå i samtlige år at jeg skulle legge kasetten med OoT på hylla men tar bare noen uker så er den nede og i N64 maskinen min. Så jeg mista tellinga etter jeg runda spillet et 3 sifret antall ganger :p

Lenke til kommentar

Det som virkelig blir spennende (i mine øyne) er The Phantom Hourglass. Snakk om å utnytte DS'en for alt den er verdt! Jeg kan nesten ikke vente..

Dæven, tar tid å spille gjennom alle spill som er gøy gitt.. Bare TP tar jo mange mange mange timer.. Nesten litt skummelt å tenke på all tiden man bruker på dette :)

Uansett, Phantom Hourglass blir stor stas!

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...