Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frieksos - reklamasjon?

Anbefalte innlegg

I sommer ble det skiftet bakre- og midtre eksospotte på bilen min. I tillegg ble det ordnet med flensen mellom katalysator og midtre potte.

I går når jeg hadde kommet 15 meter borti gata hørte jeg at jeg hadde frieksos. Med andre ord, det var ikke en original 2-liters motorlyd. I dag kjørte jeg bilen opp på bukk å så under. Det er i flensen som ble reparert i sommer at det er lekk. Er det noe reklamasjon på dette? :hmm: Jeg hadde dårlig med tid i sommer så dette ble gjort på et seriøst verksted. Jeg mener at en reperasjon på ca 4000,- burde holde i mer enn 6mnd?:dontgetit:

Endret av Buxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette er en skade som har oppstått av for dårlig arbeid, så er det reklamasjonsgrunn. Skyldes det rustskade på deler foran flensen så tviler jeg du får noe igjen.

8101013[/snapback]

Denne flensen ble reparert i sommer og jeg var selv under å så i dag. Er ikke no særlig spor til rust på selve katalysatoren. Skal ned i morra, de ville gjerne se på det. Får se om jeg ror inn en gratisrep :whistle:

Lenke til kommentar
De har bare sveisa flensen for at du skulle slippe utgiften på katalysatoren. ikke noe garanti! du må nok bytte kalaysator eller fortsette og sveise innimellom

8102265[/snapback]

Au... Det blir dyrt. Ser at hele eksosrøret har hoppet av fra en "stump" mellom katalysator og midtre virker det som. Nå bråker det enda verre. Hele bilen rister omtrent ved gasspådrag.

Lenke til kommentar

Var innom verkstedet. De var svært vennlige og tok på seg skylden. Klemma som klemmer fast midtre potte og katalysator var svak. De hadde ikke brukt riktig klemme. Dermed var reparasjonen gjort på 5 minutter :D

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan du ville formulert emnetittelen moderator, men jeg føler da denne bærer tilstrekkelig info :hmm:

Om tråden stenges gjør det meg ikke så mye, jeg har allerede fått de svarene jeg var på utkikk etter; noe som fører meg til: Takk folkens ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...