warneck Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det er tydelig at norske elever ikke bare sliter med norsk og matte, her er det naturfag-kunnskaper på sitt høyeste nivå. Selvfølgelig er én liter snø tyngre om den blir tillagt én liter vann. Men om den bare smelter, veier jo den det samme. Om du er heldig veier den mindre, fordi noe renner bort Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kunne lage en ny tråd som heter: Forumbrukere skriver om ting de ikke kan, og linke til denne tråden. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Haha, dette er som gåten om hva som er tyngst av 1kg gull og 1kg bomull Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Håper jeg kan fortsette tråden med denne: IT-tabbe slettet fond på 233mrd. [...] Teknikeren gjorde en feil og slettet all informasjonen på maskinen gjennom en prosess som kalles formatering. Prosessen sletter all informasjon på en harddisk, og det kan være svært vanskelig eller umulig å skaffe informasjonen tilbake. Vel, journalisten har jo helgardert seg med å putte en liten kan i teksten men det skal da mye til for at formateringsprosess skal gjøre det svært vanskelig eller umulig å skaffe informasjonen tilbake. Iom. at de ikke klarte å gjenhente dataen på diskene (tar for gitt at de har prøvd) så må da teknikeren formatert disken ved å overskive dataen med avanserte algorythmer eller bruke magnetisme for å destrukturere dataen. Jeg syntes det er litt svakt å fortelle at formatering sletter all informasjon på en harddisk. Kan heller skrive at prosessen gjør informasjonen på disken utilgjenglig. Når en journalist skal definere et ord, bør man få det riktig fremfor å skrive "folkelig". Dette er da min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå