fredonor Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sønnen min har gjort det store og brukt CD-markere til å tegne på skjermen. Dette har resultert i en del striper som jeg ikke får vasket vekk med skjermrensemiddelet jeg har. Er det noen som har noen tips til meg?? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hva slags skjerm har du? Lcd eller Crt? Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Sorry, glemte å skrive det... LCD Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Oida, LCD skjermer er desverre ikke så glad i kjemikalier. Tror muligens det blir vansklig å få vekk uten å ødelegge skjermflata. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Prøv med en microfiber klut fuktet med litt blårens (blå isopropanol) Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg ville prøvd med matolje på en klut. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 http://www.hardware.no/guider/skjerm/hvord...-skjermer/15861 :] Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Prøve med noe alkohol ? 8100636[/snapback] Mange tips på kort tid :-) Takk skal dere ha. Jeg startet på toppen. I mangel på annen alkohol gikk jeg i barskapet og tok frem det jeg hadde av sprit - 21 år gammel skotsk whisky og en middelklasse brandy. De fleste av dere skjønner sikkert at jeg valgte å la whiskyen vente til en dag det skulle konsumeres sprit, brandyen fikk holde som vaskemiddel. Jeg fuktet en microfiberklut med brandy og startet å gni forsiktig. Det tok litt tid, men alt forsvant. Etter dette vasket jeg over med skjermvasken for å rense vekk eventuelle rester av alkoholen. Det er ikke sikkert det er bra å vaske skjermer med alkohol, men dette må jo kunne kalles et nødstilfelle, så jeg satser på at det går bra for denne ene gangens skyld. Husets hovedpc er nå off limits for husets barn... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå