Tantor_ Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Så seinest i dag på julekalenderen, førpris over 2800 og nå kr tilbud nå 2250. Får samme brikken fra norek til normalpris 2321 kr uten noe form for tilbud. Jaja quad nesten 550 spenn i provisjon på en minnebrikke, ikke pent!! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Tantor_ skrev (2002-12-10 08:27):Så seinest i dag på julekalenderen, førpris over 2800 og nå kr tilbud nå 2250. Får samme brikken fra norek til normalpris 2321 kr uten noe form for tilbud. Jaja quad nesten 550 spenn i provisjon på en minnebrikke, ikke pent!! NOREK selger til andre nettbutikker som Komplett, Quad m.m. NOREK selger ikke til privatpersoner. At Quad selger brikken for 2250,- betyr, dersom det du sier stemmer, at de netto taper 150,- kroner pr solgte brikke (2321-2250 + håndteringskostnader). Ja, det er et dårlig tilbud... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Poenget er vel heller at quad nå selger brikken billigere enn alle de andre... Så lenge quad er billigst NÅ, så er det vel egentlig ikke så interessant hva den kostet i går. Hvis folk kjøpte brikken for 2800,- i går så har de ingenting å sutre for. Prisguiden er oppfunnet og fungerer bare bedre og bedre, og som du sier så koster den bare noen 10`ere mer andre plasser akkurat nå. At quad setter førpris litt over er jo også en helt normal markedsførings-jippo som man etter hvert må lære seg å "se gjennom". (gjennomskue) Hardware.no har alt på det rene hvertfall, siden link til prisguide over Corsairbrikken ligger rett under tilbudet fra quad. Min formening er at når man hiver seg med på "julekalenderen 2002" så bør man ligge helst under lønnsomhetsgrensen. Det står jo at tilbudet gjelder bare så lenge lageret rekker, så webshoppen som gir tilbudet kan jo sette seg et kalkulert tap. Resulatet av det er antageligvis at de tømmer lageret for varen på tilbudet (la oss si 50stk?) Da har de tapt, la oss si 100,- pr enhet, altså 5000,-) Det er fortsatt billig reklame, og de ca 40-50 som har benyttet seg av tilbudet er så sinnsykt fornøyd at de garantert har ordet <quad> på hjernebrasken i noen måneder fremover, slik at sjansen for at de handler der igjen er stor. De kommer antagelig også til å skryte av hvor billig de fikk brikken slik at effekten av tilbudet blir enda større. Sånn ser hvertfall jeg det. Mulig at noen konsekvent driter i webshoppenes "tilbud" og ikke lar seg påvirke, men heller konsekvent kjøper fra billigste leverandør uansett. DrErling [ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-12-10 08:47 ] Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Legger meg selvfølgelig flat der, billigst er jo seff best. Poenget i seg selv var jo ikke prisen som opereres med kun i dag, poenget mitt var ekstrem overprising til vanlig. Vanskelig å gjennomføre i dagens it marked, men klart jo flere forselgere jo bedre priser ut til godtfolket:) Lenke til kommentar
SAtam Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 fins jo andre leverandører enn norek og da Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 08:56, skrev SAtam:fins jo andre leverandører enn norek og da Lenke til kommentar
norrick Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 http://www.amraam.no selger denne brikken i sin julekalender for kr. 2195,- :wink: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Tantor_ skrev (2002-12-10 08:55):Legger meg selvfølgelig flat der, billigst er jo seff best. Poenget i seg selv var jo ikke prisen som opereres med kun i dag, poenget mitt var ekstrem overprising til vanlig. Vanskelig å gjennomføre i dagens it marked, men klart jo flere forselgere jo bedre priser ut til godtfolket:) Skjønner hva du mener. Dog tror jeg ikke at Quad satser på å være den desideret billigste butikken heller. De satser mer på kundeservice, oppfølging og personlig service. Så vidt jeg vet ligger de et sted mellom Komplett til web og butikkpris. Selv blåser jeg i om en ordre koster hundre eller to hundre kroner mer så lenge det fører til at det er mulig å få litt hjelp dersom noe går galt i etterkant. Hvem har vel ikke opplevd at et hovedkort eller en harddisk har gått i stykker? Har du virkelig lyst til å vente i 3 uker før du får en erstatningsvare? Snakket forøvrig med en de ansatte i Fast Fisk (fiske- / sports-butikk og ikke data, men ok) forleden og de klaget over lave marginer. De hadde visst nok "bare" 50% på en del varer... Alt i alt er marginene svært lave i IT markedet, men det har også sin pris mht kundeservice. Lenke til kommentar
SAtam Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Corsair 512MB DDR Overclocking Memory 434Mhz XMS3500 2449,- hentet fra amraam.no Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 08:45, skrev pgressum: Quote: Tantor_ skrev (2002-12-10 08:27): Så seinest i dag på julekalenderen, førpris over 2800 og nå kr tilbud nå 2250. Får samme brikken fra norek til normalpris 2321 kr uten noe form for tilbud. Jaja quad nesten 550 spenn i provisjon på en minnebrikke, ikke pent!! NOREK selger til andre nettbutikker som Komplett, Quad m.m. NOREK selger ikke til privatpersoner. At Quad selger brikken for 2250,- betyr, dersom det du sier stemmer, at de netto taper 150,- kroner pr solgte brikke (2321-2250 + håndteringskostnader). Ja, det er et dårlig tilbud... Og Norek selger ikke til Komplett... men det visste alle sikkert. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hva mener du med at Norek ikke selger til Komplett? - Norek _er_ jo Komplett (i ytterste konsekvens) - de er jo i samme konsern og har felles lager etc... [ Denne Melding var redigert av: kjetilkl på 2002-12-10 10:03 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå