Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tannreim, hva er det? det samme som registerreim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De nye reimene på bl.a VAG er beregnet på å leve 8år/150.000km, noen har ikke intervaller eller, så spørs det bare å se når disse begynner å ryke og intervallene blir nedjustert :p , ikke hørt om noen enda. Dette gjelder nyere vag(golf 5, nye a3 osv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da remmene begynte å ta over for kjeder og drev ca 1970 ble det også sagt at de skulle holde ut levetiden på motoren. Det stemte dessverre ofte bra, men ikke på den måten man hadde tenkt seg. På mine 2 første biler med rem gikk den på 77.000 km på begge.

Lenke til kommentar

Registerkjede er langt fra feilfritt det heller.

 

Byttet forresten reg.reim på en audi 80 i dag. Noen som vet intervallet på 1991 Audi 80 1,8 gasser (eller det er vel no monopoint elektriske greier?). Trasig å få av reimhjulene foran dekselet over reima var det iallefall :wallbash:

Lenke til kommentar

Tja, overhale motor vært 5.år eller bytte regreim hvert 5.år :p (ikke ta dette alt for alvorlig, tar litt hardt i nå)

 

Og ikke bare bare med kjede, spør de som har golf\passat vr6. MÅ byttes\overhales etter 120.00km, man må ut med hele motoren. Koster fort 20.000kr på et verksted.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Tja, overhale motor vært 5.år eller bytte regreim hvert 5.år :p (ikke ta dette alt for alvorlig, tar litt hardt i nå)

 

Og ikke bare bare med kjede, spør de som har golf\passat vr6. MÅ byttes\overhales etter 120.00km, man må ut med hele motoren. Koster fort 20.000kr på et verksted.

8122425[/snapback]

 

Hehe ;) Jeg er med på den. Men det er uansett deilig å ha en motor uten stempler, sylindre, ventiler, topp, registerreim/kjede, kammer og alt det andre.

 

Er liksom ikke så mye som kan feile. I alle fall ikke sålenge man passer på det (men da igjen, det samme gjelder en vanlig motor).

 

Nok off-topic fra min sin del.

 

Jeg tror nok registerreim er like greit som kjede i mange tilfeller. Det er jo ofte enkelt å bytte, og med ganske lange intervaler. Har man i tillegg en non-interference motor (Toyota f.eks.) slipper man havari hvis reimen ryker også. Så da kan du i utgangspunktet kjøre til den ryker, også bytte ;)

Lenke til kommentar
Er dette bra eller dårlig?

8172624[/snapback]

 

Er vel bare tiden som kan vise om dette blir bra eller dårlig. De første bilene kom vel ute i 2004, så om de skal holde 10 år må vi i verste(beste?) tilfelle vente til 2014 :p

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...