gaaal Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Har Msi 845Pe max2 Hovedkort, og intel 2.4Ghz. Har ikke overklokket, Idle temp= 40-45 Full load=65(testet med prime95) Har en kabinett vifte som blåser mot cpu-en. Burde jeg kjøpt flere ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Ja, du bør ha en vifte som trekker luft ut av kabinettet i tilegg. Ideelt så trekker du inn nede og blåser ut oppe i kabinettet. Du kan prøve å flytte viften du har så høyt opp som mulig å la den blåse luft ut av kabinettet. Tempen så ikke så helt borti natta ut. Litt drøy load kanskje. Men hvis den funker er det sansynligvis ikke noen vits å investere. Prøv å flytt litt på viften så får du se hva som skjer. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Har en P4-2.4 @ 2.7 (1.6V vcore) med boxed kjøler .... Idle temperatur ligger på 34-36 grader, med full load på 58-60 grader. (Avhengig av omgivelsetemp). Ønsker meg dog noe lavere load temperatur, men har ikke opplevd noen problemer. Skal montere en extra kabinettvifte tenker jeg, men jæklen bråker allerede nok som det er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 58-60 grader på full load er da ikke mye. Jeg har en P4 2,26 @ 2,82 (1,6V) med load-temp på max 61C (ca. 47C idle). (Har riktig nok svær cpu-kjøler (Svær Alpha-ribbe med 120mm Enermax på full guffe), men selv med boxed vifta fikk jeg ikke mer enn 66C på full load.) Har 5 kabinettvifter som vanligvis sviver på ca. 1000-1400rpm. Kan sette 4 av de til ca. 3000rpm og få load-temp på 56C, men da bytter PC'n tittel fra PC til støvsuger. Å montere masse vifter på lavt turtall er en genial idè! God luftgjennomstrømning og lite støy :smile:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå