Effectiv Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hey, Lurte på om det er mulig å bytte fronthøytalerene mine med noen andre jeg har.. det er fra et micro anlegg og føler de er en del bedre lydkvalitet i pga både Diskant-element OG en 4" bass-element. Selv om det bare er 30 watt i de, og det er 64 i Z-5500 sine, men så teller jo ikke wattene så mye.. De spiller litt klarere og lurte på om det er sunt å bytte de? Det står nemlig ONLY USE Z-5500 DIGITAL SPEAKERS bakpå Subwooferen.. men kan være de bare kødder seg? ^^. noen som vet om dette blir bedre? Føler det er lite trøkk i fronthøytalerene... Takk xD Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er nesten 0 vits med basselement i fronthøyttaleren i z-5500. Da bruker du kreftene fra forsterkeren som egentlig skal dra subben, på å dra fronthøyttaleren.. Diskanten er det ikke noe å si imot på z-5500. Det er heller mellomtone det mangler litt på.. Det blir også feil lydbilde hvis du setter på et par random høyttalere fra et micro-annlegg. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Jaha Jeg testet, og merker mye mere kraft forfra.. Dessuten forsvinner litt av den påståtte "plastlyden" som jeg har fått vite anlegget har.. Lyden er liksom klarere.. Men det står bakpå " DO NOT USE WITH OTHER SOUND SYSTEMS, MIGTH TAKE FIRE IF WRONG SOUND-TYPE" eller noe i den duren.. xD Kanskje det ikke er så smart?? EDIT: MEN DET SSEEEEER MYE tØFferre ut ^^. Endret 7. mars 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er pga. de ikke vil at du skal bruke noe annet en Logitech sine produkter Veit ikke hvordan du har stilt inn anlegget ditt, men om du får mer "kraft" ut av 4" trekker du en del fra subben. Den gir jo ut bass så det holder i forhold til resten av spekteret i annlegget. men, en smakssak etter hvordan du opplever og har evner til høre lydanlegg spille. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 anlegget mitt spiller jo høyt, og det holder hele veien til fullt volum, men fikk en trang til å teste siden mange andre sier du får klarere lyd.. Men det er jo 3.5tommere i Z-5500 sine høytalere fra før av? så en halv tomme skader vel ikke og bassen er like kraftig som før.. Jaja Går nok tilbake til standard.. tar ikke sjanse på å brenne opp huset våres ^^. Og dessuten tror jeg ikke disse micro anlegg høytalerene LIKER min optiske kabel.. Eller kanskje det er 24 bits 96 Hz lyden de ikke liker men endret til 16Bit og 44.1hz (som er det som er på en vanlig CD-plate) og nå er lydene klarere en NOEN gang Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 6cm måler front-sattelittene på z-5500. Spørs nok åssen elementer det er også. Det kommer nok mer bass ut av høyttalerene dine enn fra logitech-sattelttene. Og de trekker strøm deretter. De brenner nok ikke opp huset deres Som sagt er det dine ører som skal høre, så får være opp til deg hva du vil bruke Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Hehe, det var ikke på Logitech-Subwooferen det sto på.. det sto på Panasonic høytalerene Ja mente 3" tenkte 4,5 og dermed ble det plutselig 3,5 ^^. hehe My mistake.. Det står ikke noen stor "WARNING" bakpå Z-5500, bare USE ONLY Z-5500 DIGITAL SPEAKERS"..... xD hehehe.. Jeg fant ut noe tøft noe nå.. Bakhøytalerene er det nesten ikke lyd i PGA de ekkle fronthøytalerene ^^. Liker ikke dette.. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har du prøvd å stille ned styrken på center-høyttalere og opp på surround? Ellers pleier man jo å få lyden forfra da man hører på musikk da Så sant det ikke er lyder som kommer bakfra/fra siden. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Fant grunnen.. hadde på WOW effekt på Mediaplayer! og haade TRU BASS på fullt og WOW effekt på laveste og då forsvinner bakhøytalerene hehe takk takk.. Skal teste etter trening! 2timer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå