cowstian Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har fått med meg at nvidia sliter med drivere sine til Windows vista. Jeg lasta ned siste beta 101.41 fra 3dguru, denne fiksa en del problemer med hakking i spill osv. jeg trodde problemene var løst men når jeg skull e inn å se film som er pc'en primær oppgave siden det er en htpc så hakket filmen i media center, mens i media player/vlc/power dvd var det enten svart skjerm eller et konstant bilde som ikke skiftet. lyden hakket også. har noen opplevd lignende? Avinstallerte driver og innstalerte 100.65 driveren og da funket alt i media center (lyden hakka litt). ingenting fungerte i de øvrige programmene. alle codecs er lasta ned. System specs: -AMD Athlon64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.2GHz - MSI K8N Neo4 hovedkort - GeForce 7900 GT/GTO PCIe 256mb - Realtek AC'97 Audio, internt kort. spdif ut. - Corsair 2x 1GB (2GB) minne - MS vista Ultimate 32bit Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Jeg hadde problemer med nvidia driverne til mitt GO 7900GS. Det største problemet var at skjermkortet kræsjet med gamle spill, selv i kompabilitetsmodus. Siden Dell (og andre OEM leverandører) ikke oppdaterer drivere så ofte, måtte jeg hente nvidia drivere med modifiserte imf-filer, som gjør dem mulig å installere likevel. Det er viktig å følge installeringsguiden nøye for et godt resultat: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=11997 Det gikk greit å installerer de nyeste 101.41 driverne, selv om mitt skjermkort ikke står på lista over støttede kort. Anbefaler å avinstallere gamle drivere, starte PCen i sikkerhetsmodus, slette Nvidia mappa og kjøre et program som rydder opp i registeret før installering av nye drivere (Smarty uninstaller, ccleaner, www.onecare.live.com e.l.). Har sett på nettet at noen blir kvitt problemer med filmavspilling på den måten. Pass på at Windows Update vil forsøke å reinstallere de gamle driverne. Se igjennom og ta vekk krysset for skjermdrivere og annet du ikke vil ha når du laster ned oppdateringer. Et nytt problem som oppstod var at forbindelse til tastatur, mus og mediapad ble ustabile. Logitech har ingen vista-kompatibel bluetoot stack så jeg brukte MS sin generiske stack. Den funket før jeg prøvde skjermdrivere i 100-serien. Dells Widcomm stack ville ikke støtte min Billionton Klasse 1 v2.0 m/EDR bluetooth-dongle (kjøpt på Clas Olson), fordi den ikke er lisensiert for det. Toshiba-stacken som fulgte med donglen var ikke vista-kompatibel, og Billionton hadde ingen ny nok stack for nedlasting. Etter mye prøving og feiling, kjører jeg nå Toshibas 5.10.06 stack herfra: http://aps.toshiba-tro.de/bluetooth/ Det er viktig å vente lenge, f.eks. en halv time etter installering og ta en omstart før man begynner å konfigurere, fordi det pågår installering i bakgrunnen. Har bare en 30-dager prøvelisens, men regner med at jeg får en vista-kompatibel stack fra Billionton eller andre steder før den utløper. Redigert: Nå har jeg stabile bluetooth-forbindelser i hele stua så man kan surfe og spille fra sofaen , og Worms 3D entusiastene kan utfolde seg uten at skjermkortet kræsjer. Har litt tendenser til en horisontal stripe når kameraet beveger seg fra side til side på DVD/TV avspilling, men det har blitt mindre sjenerende etter driveroppdateringen. Endret 31. mars 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå