fakey Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hørte av noen at man måtta ha tatt et mørkekjøringskurs innen 1. mars. for å kunne kjøre moped i år. Jeg var ikke klar over dette. Hva må jeg gjøre nå, får jeg ikke kjørt i år? Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 joa...men du må ta det så fort som mulig. Før du blir stoppet Jeg tok det før jeg får lappen jeg, ganske smart Lenke til kommentar
Husee Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tar jeg ikke feil så er det sånn: Hvis du ikke har fullført mørkekjøring som er sammen med Grunnkurs får du ikke bevis for at du hatt trafikalt grunnkurs.. Mulig jeg tar veldig feil.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Man kan ta traffikalt grunnkurs utenfor mørkekjøringsesongen, og ikke få mørkekjøring. Man kan også få førerkortet utenfor en mørkekjøringssesong. Tar man traffikalt grunnkurs innenfor en mørkekjøringssesong må man ta mørkekjøringen. Hvis ikke får man bevis og alt, men har altså ikke mørkekjøringen. Tar man førerkortet innenfor en mørkekjøringssesong må man ta mørkekjøringen før man får førerkortet, hvis ikke får man førerkortet, og må ta mørkekjøringen innen 1. mars. Nå er ikke jeg helt sikker på hvor streng reglene er, men jeg fikk i vertfall opplyst på grunnkurs at man sitter uten rett til å kjøre inntil man har tatt mørkekjøringen, i neste sesong, om man ikke tar dette innenfor fristen 1. mars. Kode 101 skal stå på førerkortet om man ikke har mørkekjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå