Gjest Trådstarter Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Her, jeg er en gutt på 16 år (jenta er 15, men går i samme klasse..) Bare går rett på sak her: Jeg har nå likt en jente en stund. Jeg var full en gang og då har jeg visst sunget det ut så vennene mine vet det, usikkert om hun gjør det... Jeg føler vi har blitt nærmere og nærmere, og at da vi står atmed hverandre og jeg kommer "tilfeldigvis" borti henne så flytter hun seg ikke akuratt.. Hun kommer ofte litt borti meg med armen mot min arm mens vi står å snakker. Glad er hun alltid også og jeg føler meg veldig glad hver gang jeg snakker med henne. Jeg er begynt å bli litt nervøs nå i det siste da jeg er med, eller nær henne. Så vil jeg jo bli mye bedre kjent med henne mer der vi er bare meg og hun. Tenkte da på kino, men det er jo aldri noen gode filmer her, så tenkte kanskje jeg skulle vente til det kommer en god en på kino så kan jeg jo be henne med. "Planen" da var å si "Kom her litt.." så kommer hun og så sier jeg at hun må være helt helt ærlig og si det hun mener, uansett. Så spør jeg da om hun vil være med på kino. Vil det her funke? Så,om hun sier ja, hva betyr det? Skal vi liksom da kaste oss over hverandre eller ta det litt rolig eller skal vi stå kanskje å snakke litt? Så vi har ofte mye å snakke om men om det blir helt stille så er det jo veldig pinlig, hva gjør jeg liksom da? Er ofte det som skjer da jeg blir nærvøs, at jeg rett og slett ikke klarer å finne noe å snakke om eller holde samtalen gående... Så med en gang vi blir sammen om det skjer så syns jeg det blir veldig vanskelig, pga at ryktet går jo som ett skudd gjennom hele skolen. Skal jeg være med henne da i friminuttene, eller være med vennene? Og spesielt før vi har vore på kinoen, da jeg kan få snakket litt med hun og bli mer sikker på ting. Håper noen jenter kan si noe om hun liker meg eller ikke. Før var det i perioder hun var mye med meg så snakket hun rett og slett ikke med meg i det hele tatt, fram og tilbake en stund, nå er vi mer sammen enn før, snakker litt om ting og tang, men aldri noe mer enn det, er ofte andre fra klassen der også når vi snakker i lag. Vil nok aldri kunne si 100 % men om det er noen tips så, vær så snill å del det du har. Aldri likt en person så mye i hele mitt liv. Vet ikke helt om kino er det beste, men det letteste. Kafe blir nok litt for formelt, tror jeg. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Burde nok ikke være noe problem med rykter så lenge du eller hun ser ut som den freaken men hvis noen sier noe dritt så bare si: bedre enn å sitte å tørrjokke som du driver med. Kino funker det ja, men kan bli kjipt for deg hvis hun sier nei, så vær HEEELT sikker på at hun kommer til å si ja før du spørr (ikke bare gjett deg frem liksom) satser på at du er ganske sikker siden du spørr her. Selfølgelig skal du være med henne i friminutt osv. henger ikke vennekretsen din sammen med hennes så bare bli en del av hennes omgangskrets. som oftest så er det litt mer enn "kjærester på skolen" folk vil ha (hvis du har vært med en jente før) så hvis du aldri har kontakt med henne på fritiden så kan det være dette er en litt lost cause. Lykke til Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Joda, det kan sikkert funke bra dette. Hvis du er litt usikker på hva hun vil svare så anbefaler jeg å spørre henne på slutten av dagen(skoledagen altså). Da slipper du den pinlige følelsen etter å ha fått svar, enten hun sier nei eller ja. Siden dette er første gangen du spør henne ut så bør du ta det sakte hvis/når du får napp. Dette avhenger av hennes personlighet, så hvis du gidder eller tør så kan du spørre vennene hennes om hva hun liker og sånt hvis du ikke vet det fra før. Om dere blir sammen er så klart hun 1. prioritet. Basert på mine erfaringer så vil de første dagene bli fylt med "SE, DE KYSSET!" og "SE, DE HOLDER HENDER!" osv. På den tredje dagen eller noe er dette gammelt nytt og folk vil tenke over dere som om dere skulle vært sammen hele livet. Kino liker jeg godt. Ikke for formelt, men et fint datested uten at det nødvendigvis MÅ kalles en date når du går der. Det er heller ingen spesiell snakketrang og faren for pinlige situasjoner er minimal. Se litt på humøret hennes etter kinoen, og hint kanskje litt om at dette burde dere gjøre flere ganger hvis hun koste seg. Og by the way: Hvis du(gud forby) skulle få et nei, spør henne om hvorfor. Kanskje hun ikke liker filmer så godt eller bare ikke vil gå på date med deg. Får du vite det siste, er det et sslag i magen da vet du i allefall at hun for øyeblikket er uoppnåelig og at du kan kaste fiskesnora til sjøs igjen. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg lurer på en ting trådstarter, har du lest noen av de tusen andre like trådene som er her før du skrev din egen? Det ligger veldig mange gode svar og tips der... Syns liksom det er de samma problemene som går igjenn hele tiden.. Har selv svart på mange sånn spørsmål, men føler at jeg bare driver å gjentar med selv hele tiden.. Så mitt tips til deg er egentlig å lese litt hva som står andre steder.. Det er samme greien som går igjen.. gutt på 15/16 som lurer på om en jente liker han og hva han skal gjøre... Les litt, og hvis du lurer på noe mer, så stil en annen form får spørsmål så får du nok svar på det og Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Takk for tips Men hva skal jeg snakke om hvis det blir sånne pinlige stunder der vi ikke har noe som helst å snakke om? "Hva syns du om livet da..?" Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei, jeg har ikke lest de andre trådene. Kan vel gjøre det nå da Lenke til kommentar
Iril Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Gjør det tror du vil finne svar på det meste du lurer på det Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Om det blir pinlig stille, så er det bare å si det. Nemlig, "Nå ble det pinlig stille her." Så kommer kanskje en liten latter, og alt fortsetter som før! Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er jo jævlig dritt å gå på skole med ei du liker, blir lissom et totalt offentlig par. Jeg har opplevd dette et par ganger, og dere kan jo drite totalt i de andre. Det er jo deilig hvis dere er komfortable med hverandre. Eller dere kan bli enige om å "ta det med hjem". Ikke noe i veien for å prate å sånn på skola så klart, men man trenger jo ikke å ligge på ganggulvet å knulle lissom... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871345 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 """ "Planen" da var å si "Kom her litt.." så kommer hun og så sier jeg at hun må være helt helt ærlig og si det hun mener, uansett. """ N-E-I!! For all del ikke gjør det... Det der hadde blitt en ganske kinkig situasjon for jenta Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Enig der, hun kan jo ikke bare stå der og si nei rett opp i trynet ditt.. Bedre å la henne få sifra hvis hun vil finne på noe. Du kunne jo sagt at du har lyst å bli bedre kjent med henne og kanskje dere kunne finne på noe? Hvis hun sier kanskje da så lar du henne få si fra hvis hun vil og hinte det fram nå og da, får du ikke noe respons er det jo klart Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hva med å ringe? Jeg syns kanskje det å sende melding blir litt "feigt"? Hvordan skal jeg gjøre det? Vet ikke om hun liker meg, men det virker nesten litt sånn, om det ikke da er ønsketenking. Kanskje en jente kunne si hva hun ville likt? Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Uff, jeg blir så oppgitt eller paff av å høre hvor stort problem det er for folk å snakke med noen, når de har to pupper og ingen tiss... JEZEEZ! De er akkurat som deg, menneskelig. Det beste tipset du kan få er å være deg selv. Da vil jenta forelske seg i den riktige personen hun ser og du vil ha et lett forhold utover. Snakk med jenter om vanlige ting, gi positive kommentarer og bemerkninger, hils og smil til de og gi de for all del oppmerksomhet hvis du skal prøve deg på ei. Skjønner at du er veldig usikker, jeg har vært der selv. Men etter at jeg fikk meg kjæreste (for 1.5 år siden) så har jeg ikke hatt det minste problemer med å snakke med jenter. Det kommer naturlig, går fult ann å holde en normal samtale Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 et tips her, gi opp å forstå ei jente, alle jenter for den slags skyld, helt umulig å komme inn i jentehjernen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå