Villmink Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har store problemer med å få installer et OS på maskinen til en venn av meg. Maskinen består av Asus A7A266-E med nyeste BIOS, GeForce 2MX, LG 48X16X48, AMD XP 1600+, 256MB DDR SDRAM (usikker på hvilket merke), Soundblaster Live 1024, SMC nettverkskort og 360W Chieftec PSU. Når jeg prøver å installere XP krasjer den tidlig i installasjonen med en typisk blåskjerm og ingenting annet enn reset knapp virker. I meldingen står dette: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL IF this is the first time..(noen tips til løsning som jeg har prøvd).... Technical information: ***STOP: 0x000000D1 (0xFFFFFF8B, 0x0000000C, 0,00000001, 0x9CB2C7B) ***PCIDEX.SYS - Address F9CB2C7B base at F9CB2000, Datestamp 3b7d83e2 Dette skjer etter at jeg har valgt partisjon å installere til. Har også prøvd å installere ME, da får jeg feilmeldingen Bad Fault in MS-DOS Extender før den går tilbake til g: (cdrom). Er det noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre for å løse dette problemet? setter pris på alt av svar. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Søk på forumet etter IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL! For meg var det timing på PCI-bussen. Gå i bios og velg bios default istedenfor turbo defaults (eller det som tilsvarer). Så kan du senere øke hastigheten. Og for all del har du overklokket? Uansett, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tyder på at noe hardware ikke klarer å henge med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå