Gå til innhold

Hva betyr : Bad Fault in MS-DOS Extender?

Villmink

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å få installer et OS på maskinen til en venn av meg. Maskinen består av Asus A7A266-E med nyeste BIOS, GeForce 2MX, LG 48X16X48, AMD XP 1600+, 256MB DDR SDRAM (usikker på hvilket merke), Soundblaster Live 1024, SMC nettverkskort og 360W Chieftec PSU.

Når jeg prøver å installere XP krasjer den tidlig i installasjonen med en typisk blåskjerm og ingenting annet enn reset knapp virker. I meldingen står dette:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

IF this is the first time..(noen tips til løsning som jeg har prøvd)....

Technical information:

***STOP: 0x000000D1 (0xFFFFFF8B, 0x0000000C, 0,00000001, 0x9CB2C7B)

***PCIDEX.SYS - Address F9CB2C7B base at F9CB2000, Datestamp 3b7d83e2

Dette skjer etter at jeg har valgt partisjon å installere til.

Har også prøvd å installere ME, da får jeg feilmeldingen Bad Fault in MS-DOS Extender før den går tilbake til g: (cdrom).

Er det noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre for å løse dette problemet? setter pris på alt av svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på forumet etter IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL!

For meg var det timing på PCI-bussen. Gå i bios og velg bios default istedenfor turbo defaults (eller det som tilsvarer). Så kan du senere øke hastigheten. Og for all del har du overklokket? Uansett, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tyder på at noe hardware ikke klarer å henge med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...