Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke LAN & WLAN på samme pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det er muligt og bruke internetten fra wlan kortet mitt og ikke via kabelen som er i.

Jeg har eget internett her som jeg kjører på serveren om xboxen min, så har huseieren wlan som jeg kan koble meg på.

Så det jeg lurer på hvordan kan jeg kjøre nettverk med xboxen og serveren min og ikke bruke internetten som er der men wlan.

Jeg har litt ustabilt ADSL som disconnecter i hytt og pine, derfor vil jeg bruke wlan til huseieren som vist er mer stabilt en min adsl.

Plugger jeg i nettverkskabelen, så merker jeg den går automatisk går på internettet via kablelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tenker feil her, men....:

Kan du ikke sette inn et trådløst kort (USB eller PCI) i Serveren og dele nettforbindelsen med andre på det kablede nettverket....altså Xboxen og evt andre

Ville jo være litt dumt om serveren skal stole på å få nett fra en laptop, som da i praksis må stå som en gateway for resten av utstyret i huset

Lenke til kommentar
Begge løsningene her vil fungere.

Ranvik: kommer du på nett hvis du ikke har dns? i så fall må du huske sykt mange ip-adresser i huet  :p

8104894[/snapback]

trur du ikke har teste det i praksis.

han fyren skal ha 2lan,

1 = wlan = inet

2 = lan =hjemme

1. kjør dhcp, får dns,gateway,ip

2. sett statsik samme som på lanet du bruker , bare husk og ikke ha samme range

eks: 192.168.1.X fra naboen og 192.168.10.X hoss deg

det phsyco foreslår er og slå av dns på det enne korte.

problemet er at windows vil da reseolve via wlan korte, men siden den har 2 gateway'er vil den forsatt prøve og søke på en av dem først(litt random windows dritt) så noen ganger funker det , og andre ganger ikke.

siden windows kan ikke lukte hvem av wlan/lan det inet på så den prøver litt blanet drops.

phsyco les litt om gateway/routing på google

hvis du skal få 2 kort til og trunke som ikke funker i windows, selv om den har sånn litt støtte, ved og endre metric

min erfaring er at "bind ip" funker bedre. da kan du bruke en linje til web og annen til torrent.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...