-iL- Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Vel jeg kommer på to ord i farten som kanskje kan relatere til denne saken. "your fucked!" Det er jo en av farene man tar med å modde en konsoll. Man mister garantien og når den da går i stykker. (som 360 har gjort av og til) så sitter man med sjegget i postkassa. (Hva nå en det betyr. ) Men tror nok du kanskje må bytte ut noen komponenter i boxen. Få tak i disse kan nok bli porblematisk. 8098919[/snapback] Er man virkelig det, når det viser seg at problemet ligger i produksjonsfeil av MS ? I Norge har man jo noe som heter reklamasjonsrett. Men nå er vi OT. Lenke til kommentar
neo2001 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har løsningen: Sett ovnen din på varmluftsgrill (300 grader), sett 360-konsollen i midten av ovnen i et stekefat der du danderer med skiver av poteter, litt dill og to ss olje. La det hele stå i 40 minutter. Når du tar herligheten ut av komfyren, ser du umiddelbart at alle tre røde lys er borte... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vel jeg kommer på to ord i farten som kanskje kan relatere til denne saken. "your fucked!" Det er jo en av farene man tar med å modde en konsoll. Man mister garantien og når den da går i stykker. (som 360 har gjort av og til) så sitter man med sjegget i postkassa. (Hva nå en det betyr. ) Men tror nok du kanskje må bytte ut noen komponenter i boxen. Få tak i disse kan nok bli porblematisk. 8098919[/snapback] Er man virkelig det, når det viser seg at problemet ligger i produksjonsfeil av MS ? I Norge har man jo noe som heter reklamasjonsrett. Men nå er vi OT. 8098939[/snapback] Reklamasjonsretten din forsvinner når du åpner kabinettet. I tillegg har du moddet den som ikke gjør saken noe bedre... det kan godt hende at denne feilen kommer av en produksjonsfeil, men det er jo ett fett når du har bryti forseglingen. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vel jeg kommer på to ord i farten som kanskje kan relatere til denne saken. "your fucked!" Det er jo en av farene man tar med å modde en konsoll. Man mister garantien og når den da går i stykker. (som 360 har gjort av og til) så sitter man med sjegget i postkassa. (Hva nå en det betyr. ) Men tror nok du kanskje må bytte ut noen komponenter i boxen. Få tak i disse kan nok bli porblematisk. 8098919[/snapback] Er man virkelig det, når det viser seg at problemet ligger i produksjonsfeil av MS ? I Norge har man jo noe som heter reklamasjonsrett. Men nå er vi OT. 8098939[/snapback] Det telles ikke når man har modda den, man kan ikke se forskjell da tror jeg, feel free to correct me if im wrong Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Kvaliteten på en del av X360'ene kan vel sies å ikke være helt topp, og dette er vel ikke noe å legge sjul på. Man ser jo at mange har hatt problemer med boksen og fått god diskolysene. MS har dog gjort en grei jobb med å fikse de boksene som har tatt kvelden, men det er uansett kjipt at dette skjer. Det som jeg kanskje setter et spørsmålstegn ved er dog hvorfor folk risikerer å "modde"/åpne boksen/flashe firmware, når de vet at byggekvaliteten på boksen ikke er helt der de bør være enda? Er det virkelig så viktig å kunne stjele spill? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Kvaliteten på en del av X360'ene kan vel sies å ikke være helt topp, og dette er vel ikke noe å legge sjul på. Man ser jo at mange har hatt problemer med boksen og fått god diskolysene. MS har dog gjort en grei jobb med å fikse de boksene som har tatt kvelden, men det er uansett kjipt at dette skjer. Det som jeg kanskje setter et spørsmålstegn ved er dog hvorfor folk risikerer å "modde"/åpne boksen/flashe firmware, når de vet at byggekvaliteten på boksen ikke er helt der de bør være enda? Er det virkelig så viktig å kunne stjele spill? 8099112[/snapback] Man skulle tro at byggkvaliteten burde vært rettet rimelig kjapt, men selv nå, 14-15 måneder etter første boksene kom, er det ikke rettet. Det finns andre unnskyldninger for å åpne boksen da, enn å "stjele" spill, hvis du hadde fulgt linken jeg ga i en tidligere post feks Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Er man virkelig det, når det viser seg at problemet ligger i produksjonsfeil av MS ?I Norge har man jo noe som heter reklamasjonsrett. Men nå er vi OT. 8098939[/snapback] Nei, dette er egentlig ikke off-topic. Å åpne Xboxen strider imot Microsoft sine retningslinjer, og ved å gjøre frasier du deg enhver garanti:Do not attempt to take apart, service, or modify the Xbox 360 console, power supply, or its peripherals in any way. Doing so could present the risk of serious injury or death from electric shock or fire, and it will void your warranty. Any evidence of any attempt to open and/or modify the Xbox 360 console, including any peeling, puncturing, or removal of any of the labels, will void the Limited Warranty and render the Xbox 360 console ineligible for authorized repair. Dette er en ganske standard klausul for elektriske aparater, og selv om problemet du støter på kan være Microsoft sin feil, så slipper Microsoft å måtte betale for andre folk sine feil når de gjør det på denne måten. Endret 7. mars 2007 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Kvaliteten på en del av X360'ene kan vel sies å ikke være helt topp, og dette er vel ikke noe å legge sjul på. Man ser jo at mange har hatt problemer med boksen og fått god diskolysene. MS har dog gjort en grei jobb med å fikse de boksene som har tatt kvelden, men det er uansett kjipt at dette skjer. Det som jeg kanskje setter et spørsmålstegn ved er dog hvorfor folk risikerer å "modde"/åpne boksen/flashe firmware, når de vet at byggekvaliteten på boksen ikke er helt der de bør være enda? Er det virkelig så viktig å kunne stjele spill? 8099112[/snapback] Man skulle tro at byggkvaliteten burde vært rettet rimelig kjapt, men selv nå, 14-15 måneder etter første boksene kom, er det ikke rettet. Det finns andre unnskyldninger for å åpne boksen da, enn å "stjele" spill, hvis du hadde fulgt linken jeg ga i en tidligere post feks 8099317[/snapback] Hvis jeg ikke tar helt feil så er det ikke allverden man kan gjøre med en box med flasha firmware pr i dag, rett meg opp hvis jeg tar feil, men er ikke det eneste den gjør er at man kan spille uorginale/"backups" spill? Ja, og evt muliggjør forandringer i rpm på selve drevet. Hvis man dog har gjort modden kun for kosmetiske grunner så er det selvsagt en annen sak! Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg vet ikke om det er helt sånn, men jeg tror at MS må kunne bevise at du ved å åpne boksen har skadet den på en eller annen måte. Tror ikke man automatisk mister garantien av den grunn. Tror faktisk det er lov å være nysjerrig enda.. Jeg vet ikke helt hva modding innebærer, må man bytte ut hardware eller noe. Kan MS lett finne ut at man har moddet? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) det er en ting jeg lurer på... jeg har hørt at folk som sender inn til ms ikke får tilbake den samme box'en fordi den var reparerbar...greit nok..men her kommer det jeg lurer på : er det sant at noen folk har fåt igjen noen andre sine brukte og møkkete box'er istedet for og få nye?? Endret 7. mars 2007 av fanboy Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) det er en ting jeg lurer på... jeg har hørt at folk som sender inn til ms ikke får tilbake den samme box'en fordi den var reparerbar...greit nok..men her kommer det jeg lurer på er det sant at noen folk har fått noen andre sine brukte og møkkete box'er istedet for og få nye?? 8099994[/snapback] Det hender at de bytter med en annen fordi det var kortere tid. (så reparerer de den andre senere)... hendte med en kunde vi hadde, men Xbox'en var helt strøken! EDIT: Om de bytter med en gammel en eller ny en vet jeg ikke. Endret 7. mars 2007 av datating Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 trodde man hadde krav på ny hvis den ble ødelagt når garantien fortsatt gjaldt....sony har det ihvertfall sånn Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 det er en ting jeg lurer på... jeg har hørt at folk som sender inn til ms ikke får tilbake den samme box'en fordi den var reparerbar...greit nok..men her kommer det jeg lurer på er det sant at noen folk har fått noen andre sine brukte og møkkete box'er istedet for og få nye?? 8099994[/snapback] Det hender at de bytter med en annen fordi det var kortere tid. (så reparerer de den andre senere)... hendte med en kunde vi hadde, men Xbox'en var helt strøken! EDIT: Om de bytter med en gammel en eller ny en vet jeg ikke. 8100006[/snapback] Da jeg snakket med ms fikk jeg beskjed om at det kunne hende jeg fikk en annen, nylig reparert box tilbake. -altså en brukt. Synes egentlig det er litt merkelig. Men det er visst tydelig at det er forskjell på kvalitet på diverse fabrikat. Da jeg oppga serienummeret mitt sa de - "ok, det er en av de ja...da for du nok en annen box." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 trodde man hadde krav på ny hvis den ble ødelagt når garantien fortsatt gjaldt....sony har det ihvertfall sånn 8100046[/snapback] Det har man, men ikke etter at konsollen har vært åpnet. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Når kjøpte du den? Analop: Å miste deg blir et skikkelig tap for live 8098647[/snapback] Ja, det vet jo alle :!: Fikk the Rings of Death tre ganger i går, så nå har jeg lagret nr. til support som jeg må ring til... Jeg har ikke lest alle trådene om dette, men er det slik at de kommer å henter den, eller må jeg sende den inn?? (eventuelt link til tråden om dette... jeg gidder ikke lete ) Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) 360-en min har fungert nydelig i over et år nå! Endret 11. mars 2007 av Sgt_Andrew_NOR Lenke til kommentar
anolop Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Joda, men jeg synes at ei maskin jeg har betalt 3000,- kroner for, skal holde i mer enn 700 timer... Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 360-en min har fungert nydelig i over et år nå! 8129175[/snapback] Det tenkte jeg også, helt til den gikk til helvete Vær forbredt på å bite i det sure eplet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 er litt skeptisk til 3 røde ringer er HW feil... jeg fikk det i går på min maskin (nr2) men tok av Hd og startet, funket fint, satte den inn igjen og startet, funker fint enda. så hvis det er HW feil da burde vell den ikke funke i det heletatt? det er noe som ikke stemmer her altså.. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 er litt skeptisk til 3 røde ringer er HW feil... jeg fikk det i går på min maskin (nr2)men tok av Hd og startet, funket fint, satte den inn igjen og startet, funker fint enda. så hvis det er HW feil da burde vell den ikke funke i det heletatt? det er noe som ikke stemmer her altså.. 8153198[/snapback] Etter hva jeg har forstått dreier det seg om overoppheting av grafikk delen. Muligens grunnet dårlige loddepunkter ? (aner ikke hvorfor, bare noe jeg har lest tidligere på forumet), ellers også at det kan ha med oppbyggning av statisk el. Nå kan HW feil være så mangt, så det kommer ann på om de 3 lysene dreier seg om en type feil eller fler. Etter hva jeg har forstått, kan det være fler typer hw feil som gjør at du får de tre lysene (sjekk ms sidene). Dreier det seg om statisk el. kan det fixes enkelt.(igjen på ms sidene) F.eks. før jeg fikk mine 3 lys, startet maskinen, men med extreme grafikk feil tom på start screen. Typisk tegn på overopphetning innen pc verden i allefall ( jeg oc'er mye) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå