Gå til innhold

xbox360 -> 3 blinkende røde lys

-iL-

Anbefalte innlegg

Dette er vel ikke forbudt og diskutere her?

Er det noen som vet om noen permanente fiks her inne?

(utenom å sende boksen inn til Microsoft)

Min xbox blinker nå rødt på 3 steder, dvs alt utenom player 1 lyset.

Boksen min slår seg som regel på, når den har stått av over natta, men etter kun kort tid (3-6 minutter), fryser spillet, eller dashbordet, i rutete rødt mønster.

Etter da og skru den av og på, blinker den rødt.

Jeg har noenganger fått den til å fungere etter å ha la den stått blinkende rødt en stund (15+ minutter), da kan den fungere i flere timer.

Men denne metoden fungerer ikke lengre.

Av googling har jeg funnet ut at:

*Dette er en produksjons feil av microsoft, og kommer pga av dårlige solder connection points, på CPU og GPU

*hotair gun fix, er bare temporær, og problemet kommer tilbake

*en fyr har prøvd å ha hele hovedkortet inn i ovnen på nærmere 350 grader. Dette fikset vistnok problemet, men er sikkert like temporært som hotair gun fix.

1. pull mobo from case and pull heatsinks and clean thermal paste. dont want to bake these.

2. preheat oven to 200F

3. put motherboard in oven (suspend mobo with coathangers from the oven rack, make sure its centered in the oven

4. put small piece of solder on copper pad

5. set to 350F and watch till the oven clicks indicating it hit the desired temp.

6. once it hits that temp turn back down to 250F and let sit for 10 min.

7. after 10 min. turn oven off and crack the door and let sit for 10 min.

8. then open all the way and let sit for 30 min or so and carefully slide rack out too completely cool for about an hour or so.

*noen har lagt på thermal paste på GPU og CPU, samt satt inn flere og bedre vifter, noe som også skal hjelpe.

moddedcooler.jpg

Utenom å løpe rundt naken i stua, med indianertattiser og be til solguden....

noen som har noen tips?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, jeg skulle akkurat til å søke etter en slik tråd, for min har fryst noen ganger i dag, og nå nettopp fikk jeg "the rings of death". Mine lys er forskjellige fra dine. Her lyser alle bortsett fra "player 2" rødt...

Jeg har restarta maskina flere ganger og det går tilslutt, men jeg lurer på om det er verdt å ringe support, eller fortsette å prøve så lenge den greier det :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg til å ringe inn til Xbox-support (telefonnummer: 80014174). De kan der inne hjelpe deg og ved å svare på få spørsmål så vet dem om den skal inn på service eller kan fikses enkelt over telefonen. De ordner med opphenting av Xbox'en hvis den må sendes inn.

Du trenger å ha serienummeret klart, samt hvor mange lys som blinker rødt på Xbox'en og hvordan lyset er på strøm-adapteren.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare send inn boksen til MS for rep? Modda?

8098635[/snapback]

Det må da gå ann å diskutere løsninger på dette problemet utenom å sende inn til MS?

8098659[/snapback]

Å så sur då.

Du som spør etter permanente løysningar, nytta ikkje bjeffe når folk kjem med det som i teorien er den einaste permanente fiksen.

Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg ikke det finnes noen fancy fix for problemet, som du ramser opp selv så har vel folk prøvd alt mulig merkelige ting.

Det er ikke bare bare å fikse hardware problemer av dette slaget, selv ikke om det "bare" er snakk om dårlige loddepunkter.

Med fare for å gjenta meg, send inn boksen å få noen som har peiling til å fikse den.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare send inn boksen til MS for rep? Modda?

8098635[/snapback]

Det må da gå ann å diskutere løsninger på dette problemet utenom å sende inn til MS?

8098659[/snapback]

Å så sur då.

Du som spør etter permanente løysningar, nytta ikkje bjeffe når folk kjem med det som i teorien er den einaste permanente fiksen.

8098724[/snapback]

Er ikke meningen å virke sur, var bare at jeg allerede skrev det i åpningsposten.

Hvordan vet du at det er den eneste løsningen? Med 10 millioner xbox 360 solgt, så klarer folk å finne ut det utroligste om dem.

Mine google-fu skills er sikkert ikke de beste, og dermed denne posten.

Er sikkert fler som lurer på om det finnes permanente løsninger utenom en reperasjon av MS.

Kanskje noen vet hva MS faktiskt gjør? bytter de ut hovedkort? bytter de ut vifter? fikser de solder points?

Lenke til kommentar
Fikk ikke med at Xbox'en var modda...

Da har du som sagt ingen garanti/reklamasjon så da håper jeg at du har levert inn Xbox'en din til modding til et særiøst firma som gir det garanti på jobben. ;)

8098802[/snapback]

for å avlive en myte; det er ikke moddinga som skaper detter problemet, ergo er det heller ingenting man kan gjøre med en modda boks, problemet kommer like ofte eller oftere da det sikkert er fler ikke modda bokser i verden enn modda bokser.

Her er en link som kanskje kan hjelpe http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=522113

Jeg posta her, fordi det er kosligere å prate med normenn (trodde jeg).

Lenke til kommentar

Vel jeg kommer på to ord i farten som kanskje kan relatere til denne saken.

"your fucked!"

Det er jo en av farene man tar med å modde en konsoll. Man mister garantien og når den da går i stykker. (som 360 har gjort av og til) så sitter man med sjegget i postkassa. (Hva nå en det betyr. )

Men tror nok du kanskje må bytte ut noen komponenter i boxen. Få tak i disse kan nok bli porblematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...