dedLy_sCoRpIoN Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Eit av "Ukens tlbud" på komplett.no er ein HP bærbar maskin til 5 495 kr: HP Compaq nx7300 Skal bruke dataen til skulearbeid, og evt litt speling og filmsjåing. Er dette ein maskin som gjev noko bra for pengane? Mvh Sigg Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Denne gir deg en del for pengene med både 1 GB minne, 80 GB disk, relativt lav vekt (2,5 kg) og skapelig batteritid (3,5t). Men maskinen har bare Celeron prosessor, denne yter en god del lavere enn Core Duo / Core 2 Duo som er det som er å anbefale for tiden (ca halve ytelsen) For skolebruk og filvisning og lignende betyr ikke dette all verden, men det betyr at maskinen vil bli "gammel" på kortere tid. I praksis kan dette bety at maskinen kan brukes i 2-3 år mot kansje 4-5 år for en core duo/Core 2 Duo maskin. Nå prisforskjellen er såpass lav, vil jeg anbefale en Core Duo på det strerkeste. F.eks denne maskinen hos Netshop, selv om den kun har 512 Mb minne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45299 Regn med drøyt 500 kr for 512MB ekstra. Er du ute etter en liten lett PC kan du jo ta en titt på denne, til 6000,- http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO25666&SiteId=no Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Er det andre gode tilbud ute der i prisklassen -7000 kr? Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Dell Inspiron i6400 og Inspiron i640m er også verdt å ta en titt på. Begge får du med Core Duo eller Core 2 Duo fra ca 6000,- PS! velg 9 cellers batteri og du får over 6 timers batterilevetid hvis du velger Intel GMA950 integrert skjermkort (forvent ca 2 kortere levetid med 6400 - X1400 skjermkort) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) For skolebruk og filvisning og lignende betyr ikke dette all verden, men det betyr at maskinen vil bli "gammel" på kortere tid. I praksis kan dette bety at maskinen kan brukes i 2-3 år mot kansje 4-5 år for en core duo/Core 2 Duo maskin. Nå prisforskjellen er såpass lav, vil jeg anbefale en Core Duo på det strerkeste. Maskinen vil da ikke bli noe fortere gammel grunnet prosessoren.... Jeg syntes heller du bør skrive hvorfor man trenger Core Duo på en maskin som dette? Maskinen dekker alle behov til og med Vista så jeg tror du kommer til å slite med en troverdig forklaring... Core Duo er nyere og yter bedre vil sikkert ditt svar bli, men det er irrelevant på en maskin i denne klassen som klarer seg strålende med Celeron prosessor, og kjøpet er faktisk ganske godt. PS-Maskinen kan brukes i 2-3 år? bare tull denne kan brukes like lenge som en maskin med Core Duo..... Endret 9. mars 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå