KVTL Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ser at det har kommet en sticky tråd i jus kategorien. Det at man klistrer opp en avstemming slik som denne, mener jeg er nesten direkte misbruk av en slik funksjon. Tråden har ikke noen intressant informasjon rundt jus, bare en enkel avstemming om noe om hvor de forskjellige studerer. Etter min mening så skal en sticky være en post som enten informerer om noe viktig om forumet, en tråd som samler diskusjon om et veldig aktuelt begrenset emne i et visst tidsrom, inneholde viktig informasjon om den aktuelle kategori den er klistret i, eller være en samletråd for mange oppklarende/ hjelpende poster som gir brukerene informasjon. Altså poenget er å gi en så grunnleggende informasjon om populære/ viktige ting, slik at det ikke skal være nødvendig å lage flere poster om dette emnet (ideelt sett). Dessuten vil jeg hevde at posten passer strengt talt bedre andre steder på forumet enn i jus forumet, enten i det bunnløse hullet i OT- baren, men aller best i kategorien "Annen utdanning". Strengt talt handler det ikke om noe annet enn hvor man studerer, og ikke om noe jus relatert emne. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er nok ikke misbruk, det er opp til moderator å avgjøre om det er en nødvendighet. Enkelte avstemninger, spesielt de som ikke medfører særlig diskusjon, blir av og til sticky på midlertidig basis. Dette fordi lite aktive tråder fort forsvinner i mengden. I PRS har vi en poll for hver måned som alltid er sticky. Dette fordi det medfører 60-100 flere avgitte stemmer, noe som er avgjørende for et best mulig resultat. I OT-Baren kan man lage sticky om det er snakk om et forumtreff osv. I dette tilfellet er det Robbiedeluxe som har tatt avgjørelsen. Det er ingen andre stickyer der inne og det er jo noe som er greit å kartlegge dette her. Litt vanskelig om den forsvinner til side to etter et par dager. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Nå er vel ikke akkurat jus kategorien som OT- baren der poster forsvinner på side tre etter en dag. Så mange nye tråder er det ikke der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg