-unnamed- Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei Jeg vurdere å kjøpe et tv-kort. Men har ikke så mye erfaring innen tv-kort. har et budsjett på ca. 1000kr. Noen som har noe forslag til et bra tv-kort? Og hva burde man se etter når men skal kjøpe tv-kort? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Coney Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Hei Jeg vurdere å kjøpe et tv-kort. Men har ikke så mye erfaring innen tv-kort. har et budsjett på ca. 1000kr. Noen som har noe forslag til et bra tv-kort? Og hva burde man se etter når men skal kjøpe tv-kort?Takk for alle svar 8098202[/snapback] Har ikke så mye erfaring selv med tv kort. Men hva slags kvaliteter ønsker du kortet skal ha? Her er noen. - pci / pci express / usb... - radio - fjernkontroll - text tv - bilde i bilde - mpeg2 / mpeg4 - media senter kompatibelt En annen ting man kanskje bør tenke på er støtten til det nye digitale bakkenettet. Hvordan dagens tv kort vil fungere når dette er lansert vet ikke jeg, men det er sikkert ikke rett frem. Mulig noen andre kan svare på det i samme tråd Endret 7. mars 2007 av Coney Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sånn som jeg har forstått det jeg har lest om dette, virker det som at det absolutt ikke lønner seg å kjøpe nytt, DYRT tv-kort nå ihvertfall. Bortsett fra det så har ikke jeg noen spesifikke anbefalinger.. Lykke til. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Er vel nesten smak og behag når det gjelder tv kort og hva man skal bruke det til.Som f.eks media center osv.. De fleste "vanlige" tv kort fungerer fint og ha i en media center pc.. Mine erfaringer fra innen tv kort.. Jeg har hatt pinnacle tv kort..bra bilder men dårlig/ustabil software. Og WinTV-PVR-150 som jeg har nå er ok bilder på og siden det er built-in hardware MPEG-2 encoder så merker du ikke i det hele tatt at tv kortet kjører i bakgrunnen hvis du gjør på noe annet.. WinTV-PVR-USB2 har fått mye skryt og god kritikk og har faktisk vurdert meg en sånn selv. Endret 7. mars 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan fungerer tv-kort opp imot projektor? Er det noe spes man må tenke på i den sammenheng? Oppløsning eller noe? Jeg har absolutt ingen erfaring fra noen av delene, men fantaserer ganske ofte om diverse spill bretta ut på veggen i stort format... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvordan fungerer tv-kort opp imot projektor?Er det noe spes man må tenke på i den sammenheng? Oppløsning eller noe? Jeg har absolutt ingen erfaring fra noen av delene, men fantaserer ganske ofte om diverse spill bretta ut på veggen i stort format... 8098739[/snapback] Det er ikke nødvendig med TV-kort for sånt, ofte kan du bruke den vanlige skjermutgangen eller evt. en egen TV-out på det vanlige skjermkortet (førstnevnte anbefales hvis det er mulig). TV-kort er ment for å få TV inn på PC, å få TV ut klarer de fleste skjermkort fint på egen hånd i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå