Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Heisann. Jeg er ikke stort interresert i politikk, men det er en teori som jeg har tenkt på ganske lenge nå. La meg ta utgangspunkt i min farmor. Hun er i de senere 80-årene og bor på gamlehjem. Min far fortalte meg at hun ALLTID har stemt Kristelig Folkeparti. Så vidt jeg vet har hun ikke peiling på politikk, men jeg vet at hun er veldig kristen. Kan det stemme da at KrF tener stemmer fra kristne som ikke er interresert i politikk og ikke hvet hva partiet står for tener stemmer på navnet? Eller er dette helt på jordet? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Svært sannsynlig. Det virker som at mange av mine kristne venner føler seg "forpliktet" til å stemme KrF fordi det er "kristent" Selve er jeg kristen, men det kunne ikke falt meg inn å stemme KrF. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 og færre blir vel også kristne etterhvert, så da stemmer kanskje enda færre krf med årene Lenke til kommentar
.sere Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 og færre blir vel også kristne etterhvert, så da stemmer kanskje enda færre krf med årene 8098146[/snapback] Leste et sted at KrF har størst tyngde blandt eldre kristne kvinner, så det er nok en utdøende rase, ja. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Det er jo også tilfelle til ungdommsorganisasjonen deres. De får sinnsykt mange "bedehus-folk" til å melde seg inn, og da får de masse penger uten at medlemmene nødvendigvis gjør noe mer. Noen steder er de de største undgdommspartiet, men likevel det minst aktive. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Det er desverre slik ja. Mange kristne som stemmer dem og tror at de er de eneste som har politikk som samsvarer med kristne verdier. At konservative og dogmatiske kristne stemmer på dem kan jeg forstå, de liker jo å tvinge kristne verdier på folk(abortloven, mot homofilt ekteskap, osv...) Når vi hadde skolevalg på skolen vår fikk KRF 90% av stemmene... fordi ungdommen trodde de var de eneste som ikke ville fjerne privatskoler. Lenge leve uvitenheten. :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå