Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå

Anbefalte innlegg

Sitter blitzere og ser på uretten som blir gjort av sine "kamerater" så er de ikke spor bedre.

"The world is a dangerous place. Not because of the people who are evil; but because of the people who don't do anything about it."

"Evil is when good men do nothing"

"Den som tier, samtykker"

Om blitzmiljøet ikke gjør noe med ukulturen så samtykker de med den. Enkelt og greit. Gruppen fortjener hverken respekt, anerkjennelse eller gehør før de ordner opp i sine egne rekker eller gir klar beskjed om at de vil prøve å ordne opp.

Intil det skjer bør hverken kommunen eller noen andre offentlige instanser ha noen dialog med dem når de ikke holder seg til vanlige samfunnsmessige og siviliserte normer, samt at de må ta klar avstand fra bruken av vold, trusler, hærverk og angrep på politi.

Som nevnt tidligere, de bør virkelig lære seg å reie opp sengen sin og har kun seg selv å takke for den elendige madrassen. Om det ikke engang er vilje innad i gruppen fortjener de ikke sympati ei heller forståelse. Her er det opp til blitzerne å ta ansvar og det er de, og de alene, som kan sørge for at noen gidder å høre på dem i fremtiden. Slik det er nå er det intet annet enn uønsket støy.

8103608[/snapback]

Dette med å la noen av de fremmøtte steke vafler og spille gitar er den del av taktikken. Det er disse journalistene filmer når politiet griper inn. Da ser det ekstra brutalt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om en høylydt person i mengde mener noe betyr det ikke at resten mener det samme.

8103625[/snapback]

Så får de gi beskjed om det. De har holdt kjeft i over tyve år så vidt jeg har fått med meg. Hvor er de som er uenig med volden og truslene? Hvorfor står de ikke frem? Hvorfor sitter de og steker vafler og koser seg med sine kamerater som bruker knytteneven fremfor snakketøyet uten å si noe?

Hvor er alle de som er så dypt uenig i blitzmiljøet når det kommer til bruk av vold, trusler og hærverk. Hvis meg dem? Eller er de så feige at de hjemmer seg uten evne til å snakke sin mening?

Jeg trodde dette var et miljø som skrøt av å fremme sine ønsker. Merkelig nok ser jeg ikke mange rope ut mot ukulturen i dette miljøet. Hvorfor er det slik? Hvorfor skal vi tro det kun dreier seg om råtne epler når det virker som om alle er tause nikkedukker som ikke sier klart ifra hva de mener om ukulturen?

Unnskyld meg, men jeg vil gjerne se denne store svermen av blitzere som tar avstand fra ukulturen og jeg håper virkelig de eksisterer. Men hvis de sitter rundt og holder kjeft så er det som om de ikke eksisterer i det hele tatt. Så hvor er de? Er det vaflene som tar all tiden? :)

8103699[/snapback]

Fordi vi ikke har en dritt med det å gjøre, vi vil bare ha et sted å være. Hvor mange ganger må jeg si det?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt det riktig betaler kommunen for huset til blitzerne som ikke greier å te seg?

Da ville jeg gitt det til andre eller gjort med av med det fortere enn svint...

Hvis de er så flinke som noen påstår her skal det jo ikke mere enn noen dugnader til før de kan få seg sitt eget sted.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt det riktig betaler kommunen for huset til blitzerne som ikke greier å te seg?

Kommunen betaler for blitz huset, der det er mye bra aktivitet for ungdom.

Også har en noen "råtne" folk som vil lage bråk ved nesten hver anledning de kan få.

Du sier det som om det er absolutt alle som har en tilknytning til blitz huset er bråkmakere. det er ljug.

Bli heller kvitt de som bråker.

Lenke til kommentar

Også har en noen "råtne" folk som vil lage bråk ved nesten hver anledning de kan få.

Du sier det som om det er absolutt alle som har en tilknytning til blitz huset er bråkmakere. det er ljug.

8105223[/snapback]

De nekter nok å bruke selvjustis mot sine egne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det har vært relativt stille i mange år nå. Man må vel tilbake til JernWillis velmaktsdager for å finne argumenter på at Blitzmiljøet var en pest for samfunnet. Hvis politikerne nå i sine vanlige annfall av populisme velger å hisse opp til unødvendig bråk, så tror jeg den hyggen som da følger kan koste mye mere enn leieprisen for Blitzhuset.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det har vel ganske lite med saken å gjøre?

8107462[/snapback]

Så hylekoret idag er basert på noe annet enn det var for 20 år siden?

Lenke til kommentar

For egen del syns jeg ungdom nå i dag er tilsynelatende lite i opposisjon til foreldre eller makthavere.

Lurer på om det er siste mote av spill, dataer, mobiler, kontantkort og klær som fungerer som smørning mot dette..altså penger.

Man hadde 50-tallets opprør, 68-generasjonens flower generasjon som stort sett ødela seg selv ( ser bort fra de i dag omvendte ) og ett sting av nødskrik på midten av 70-tallet - punken.

Etter dette har det stort sett vært stilt, noen halvgamle etterlevninger finnes dog ennu.

Er det da ikke noe å protestere på i dag, er foreldrenes smurning i form av penger og varer akseptabelt nok?

Lenke til kommentar

Og mye dårlig. Det finnes andre ting å bruke penger på som ikke er nedbrytende og gjør ungdommer om til samfunnsfiendtlige latsabber.

Og de andre godtar at det skjer.

To muligheter:

1. Blitz rydder opp selv

2. Hele greia fjernes

Lenke til kommentar

8107462[/snapback]

8107552[/snapback]

Det var den siste setningen din jeg tenkte på, beklager for å være upresis.

"Hvis politikerne nå i sine vanlige annfall av populisme velger å hisse opp til unødvendig bråk, så tror jeg den hyggen som da følger kan koste mye mere enn leieprisen for Blitzhuset."

Det jeg prøvde å uttrykke er at samme hvor store ødeleggelser blitzerne måtte finne på når de blir kastet ut, så bør ikke det sette en stopper for prosessen. Men da har vi en grunn til å arrestere flere av dem i etterkant.

Lenke til kommentar
Selv om en høylydt person i mengde mener noe betyr det ikke at resten mener det samme.

8103625[/snapback]

Så får de gi beskjed om det. De har holdt kjeft i over tyve år så vidt jeg har fått med meg. Hvor er de som er uenig med volden og truslene? Hvorfor står de ikke frem? Hvorfor sitter de og steker vafler og koser seg med sine kamerater som bruker knytteneven fremfor snakketøyet uten å si noe?

Hvor er alle de som er så dypt uenig i blitzmiljøet når det kommer til bruk av vold, trusler og hærverk. Hvis meg dem? Eller er de så feige at de hjemmer seg uten evne til å snakke sin mening?

Jeg trodde dette var et miljø som skrøt av å fremme sine ønsker. Merkelig nok ser jeg ikke mange rope ut mot ukulturen i dette miljøet. Hvorfor er det slik? Hvorfor skal vi tro det kun dreier seg om råtne epler når det virker som om alle er tause nikkedukker som ikke sier klart ifra hva de mener om ukulturen?

Unnskyld meg, men jeg vil gjerne se denne store svermen av blitzere som tar avstand fra ukulturen og jeg håper virkelig de eksisterer. Men hvis de sitter rundt og holder kjeft så er det som om de ikke eksisterer i det hele tatt. Så hvor er de? Er det vaflene som tar all tiden? :)

8103699[/snapback]

Fordi vi ikke har en dritt med det å gjøre, vi vil bare ha et sted å være. Hvor mange ganger må jeg si det?

8105002[/snapback]

Hva med å være hjemme? Eller drive idrett? Svømme? Jogge? Må det være i et doprede ungdommen samles?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8107462[/snapback]

8107552[/snapback]

Det var den siste setningen din jeg tenkte på, beklager for å være upresis.

"Hvis politikerne nå i sine vanlige annfall av populisme velger å hisse opp til unødvendig bråk, så tror jeg den hyggen som da følger kan koste mye mere enn leieprisen for Blitzhuset."

Det jeg prøvde å uttrykke er at samme hvor store ødeleggelser blitzerne måtte finne på når de blir kastet ut, så bør ikke det sette en stopper for prosessen. Men da har vi en grunn til å arrestere flere av dem i etterkant.

8108352[/snapback]

Okay, greit nok. Hvorfor aksjonere mot dem i det hele tatt spør jeg da? Hva skal "vi" oppnå med det, annet enn å provosere til de "få" ekstreme i miljøet som det bare klør i labbene etter å få lage bråk??

Lenke til kommentar
Okay, greit nok. Hvorfor aksjonere mot dem i det hele tatt spør jeg da? Hva skal "vi" oppnå med det, annet enn å provosere til de "få" ekstreme i miljøet som det bare klør i labbene etter å få lage bråk??

8109262[/snapback]

Om vi tenker slik er det jo fritt frem for alle som vil bølle i gjennom viljen sin. Da kan vi si takk og farvel til demokratiske prosesser.

Lenke til kommentar

"Okay, greit nok. Hvorfor aksjonere mot dem i det hele tatt spør jeg da?"

#For å spre dritten, så den ikke yngler.

#For å spre dritten, så de ekstreme tilfellene ikke samles der og planlegger bråk.

#For å få fjernet en uhyre stygg bygning fra Hovedstaden.

#For å sørge for at ungdommen kanskje bruker mindre av sin fritid på denne pøbelens hasjbule, og kanskje tar seg til noe nyttig på fritida.

#Så man ikke har et like stort samhold blandt pøbelen; de liker jo å samle seg i grupper og demonstrere "fredelig" som vi vet.

#Så færre spiser vafler (vafler er veldig fetende) :tease:

osv..

Hvilke grunner man har spørs nok litt på hvem du spør, men det finnes mange å velge blandt. Kanskje du har noen grunner du er enig i, fra lista mi ovenfor?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette med å la noen av de fremmøtte steke vafler og spille gitar er den del av taktikken. Det er disse journalistene filmer når politiet griper inn. Da ser det ekstra brutalt ut.

8104787[/snapback]

Det er ikke sikkert det er noen taktikk ...? Det kan faktisk være sånn at mesteparten av miljøet liker vafler, lage punkmusikk, snakke om revelusjoner i det uendelige, fordi det blir så sabla sinnsykt strevsomt og gjennomføre revelusjonen, hvis man samtidig må gi slipp på raddisforeldrenes allmisser. Så jeg sier; la de få lov til alt dette, ikke provoser frem noe som er totalt unødvendig, fordi disse "villfarne" blir til slutt "voksne".

For dypere forståelse av revelusjonære og religioners opphav og fremdrift, anbefales "Life Of Brian" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...