jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 ... Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Finner du det ikke litt merkelig at det gjerne er de som støtter seg til autoritære ideologier og enkelte andre voldsforherligende ideologier (venstresiden), som ender opp med å være den voldelige gruppen? 8103051[/snapback] Nei, ikke egentlig. De fleste i blitz miljøet kommer fra arbeiderklassen, (gjerne nedre del) som har blitt nedprioritert og krenket, Dette utløser naturligvis sinne som forsterkes av mental helseog når detet skjer med flere hisser de hverandre opp, og blir ofte voldelige. Samme sak i midtøsten Israel/Palestina. 8103135[/snapback] Tøys, det er stort sett besteborgerlige barn og barn av 68-generasjonen som har tid til å dille i Blitzhuset. Annen ungdom er i arbeid. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. 8103171[/snapback] dopmisbruk? kilder?, vaffelmisbruk ja, det trur jeg på, men dop? 8103181[/snapback] Dessverre riktig. Mye dopbruk på Blitz, men det er jo som på alle andre steder. Det er alltid noen som bruker dop, jeg sier ikke at man skal respektere det, men sånn er det bare. (Husk, stor forskjell mellom dopbruk og dopmisbruk:p) Rekruteringsrede for dop er det ikke. Ikke noe organisert ihvertfall Lenke til kommentar
jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg er sterkt imot at man drar en kjempekam over alle blitserne, Om noen blitsere gjør noe galt betyr ikke det at alle blitsere er enig. Det gjør heller ikke de andre medskjyldige. Hvis en i arbeiderpartiet tar livet av en i venstre, betyr det at alle i ap må få straff, nei. det er bare den ene personen som har gjort noe galt som må straffes. 8102981[/snapback] Klart det. Det er bare Lillevolden som kaster stein og gnåler i ropert. De andre er bare med for å se på. Nææææææææææææ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) ... Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Finner du det ikke litt merkelig at det gjerne er de som støtter seg til autoritære ideologier og enkelte andre voldsforherligende ideologier (venstresiden), som ender opp med å være den voldelige gruppen? 8103051[/snapback] Nei, ikke egentlig. De fleste i blitz miljøet kommer fra arbeiderklassen, (gjerne nedre del) som har blitt nedprioritert og krenket, Dette utløser naturligvis sinne som forsterkes av mental helseog når detet skjer med flere hisser de hverandre opp, og blir ofte voldelige. Samme sak i midtøsten Israel/Palestina. 8103135[/snapback] Tøys, det er stort sett besteborgerlige barn og barn av 68-generasjonen som har tid til å dille i Blitzhuset. Annen ungdom er i arbeid. 8103247[/snapback] På blitzhuset skal mat lages, gulv vaskes, plater selges, Nettsider oppdateres, artikler skrives. osv At blitz er et selvstyrt ungdomshus betyr ikke at huset styrer seg selv, men at ungdommene styrer huset, og dette gjør de uten å ta betalt. Dessuten har mange av de som er på blitz, skole og deltidsjobb i tillegg. Nå har jeg "kastet" bort alt for mye tid på denne debatten Og jeg som skulle skrive diktanalyse Endret 7. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 vi arbeiderklassefolka er skikelig farligae assa 8103173[/snapback] Ja, det er vi, og vi liker ikke Blitzhuset. 8103219[/snapback] jo som en ekta arbiederklasse mann, (tømrer) så er jeg positiv til blitserhuset jeg er også ganske sikker på at det er like mye dopbruk på en vanlig ungdomskole som det er på blitshuset. tro meg. Ungdom bruker mengder. Så jeg trur ikek blitshuset er noe spesiell yngleplass for dop. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 I begynnelsen av tråden ble jeg litt oppgitt da det virket som de fleste har meninger om blitz utifra det avisene skriver. Godt å se det er noen som faktisk har vært der. De som kritiserer blitz oftest er de "besteborgerlige" som er født med sølvskje. Slik er det dessverre ikke for alle, og enkelte bryr seg til og med om politikk. Lite konstruktivt å prøve å slå ben på sine meningsmotstandere på denne måten her. Må man gå på meningsmotstanderne fremfor meningene så har man jo heller lite å fare med. Si meg, er det stor motstand innad i blitzmiljøet mot de aksjonene som er foretatt? Blant annet hærverket i 2002? De jeg har snakket med har lovprist det. Noen innad i blitzmiljøet som aktivt har prøvd å gjøre noe med ukulturen? Ellers: Folk kan gjerne bruke redigerfunksjonen fremfor å poste flere innlegg etterhverandre Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 jeg er også ganske sikker på at det er like mye dopbruk på en vanlig ungdomskole som det er på blitshuset. tro meg. Ungdom bruker mengder. Så jeg trur ikek blitshuset er noe spesiell yngleplass for dop. 8103372[/snapback] En vanlig ungdomsskole? Nå vet jeg ikke hva du ser på som en vanlig ungdomsskole, men i området hvor jeg kommer fra er det så godt som dopfritt på ungdomsskolene, sånn vil jeg tro at det er i de fleste deler av landet. Hvis ungdomsskolene i Oslo og omegn har like stort dopforbruk som på blitzhuset må jeg si at det er en skremmende utvikling, men jeg velger å tro du overdriver kraftig nå. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 I begynnelsen av tråden ble jeg litt oppgitt da det virket som de fleste har meninger om blitz utifra det avisene skriver. Godt å se det er noen som faktisk har vært der. De som kritiserer blitz oftest er de "besteborgerlige" som er født med sølvskje. Slik er det dessverre ikke for alle, og enkelte bryr seg til og med om politikk. Si meg, er det stor motstand innad i blitzmiljøet mot de aksjonene som er foretatt? Blant annet hærverket i 2002? De jeg har snakket med har lovprist det. Noen innad i blitzmiljøet som aktivt har prøvd å gjøre noe med ukulturen? Jeg har selv snakket med noen av disse Hærverkerne om hvorfor de gjør det (venner av meg) Tror ikke det er noen stor motstandskampanje innad, men jeg tror kanskje at hvis de tør å si ifra ordentlig, og de er mange nok som tør gå imot så kan det godt være man kan endre på det. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 hehe, vært på en ungdomskole på røros, ikek at jeg er derfra, men der er det mengder. store mengder. og de dopfrie skolene, vel, det betyr at elevene er flinke til å skjule dopet. hehe, lite problem ang redigerfunkjsonen, i stad så kom det så mange innlegg at folk glemte å lese de redigerte postene. det gikk litt fort i svingene. så da blei det litt dobbelposting innimellom. (egentlig så poster jeg bare for at ingen skal ta meg igjen på antall poster i tråden ) Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 I begynnelsen av tråden ble jeg litt oppgitt da det virket som de fleste har meninger om blitz utifra det avisene skriver. Godt å se det er noen som faktisk har vært der. De som kritiserer blitz oftest er de "besteborgerlige" som er født med sølvskje. Slik er det dessverre ikke for alle, og enkelte bryr seg til og med om politikk. Lite konstruktivt å prøve å slå ben på sine meningsmotstandere på denne måten her. Må man gå på meningsmotstanderne fremfor meningene så har man jo heller lite å fare med. 8103465[/snapback] Jeg tok ikke noen meningsmotstandere her, men mener at mange, spesielt tidlig i diskusjonen, tilla blitz-miljøet egenskaper kun utifra det som enkelte media skriver. Mange som ikke vet eller forstår at vinklingen fra media i mange tilfeller kan være noe vridd for å si det forsiktig. Senere i innlegget og i andre innlegg prøvde jeg å være mer konstruktiv enn dette sitatet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sitter blitzere og ser på uretten som blir gjort av sine "kamerater" så er de ikke spor bedre. "The world is a dangerous place. Not because of the people who are evil; but because of the people who don't do anything about it." "Evil is when good men do nothing" "Den som tier, samtykker" Om blitzmiljøet ikke gjør noe med ukulturen så samtykker de med den. Enkelt og greit. Gruppen fortjener hverken respekt, anerkjennelse eller gehør før de ordner opp i sine egne rekker eller gir klar beskjed om at de vil prøve å ordne opp. Intil det skjer bør hverken kommunen eller noen andre offentlige instanser ha noen dialog med dem når de ikke holder seg til vanlige samfunnsmessige og siviliserte normer, samt at de må ta klar avstand fra bruken av vold, trusler, hærverk og angrep på politi. Som nevnt tidligere, de bør virkelig lære seg å reie opp sengen sin og har kun seg selv å takke for den elendige madrassen. Om det ikke engang er vilje innad i gruppen fortjener de ikke sympati ei heller forståelse. Her er det opp til blitzerne å ta ansvar og det er de, og de alene, som kan sørge for at noen gidder å høre på dem i fremtiden. Slik det er nå er det intet annet enn uønsket støy. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Selv om en høylydt person i mengde mener noe betyr det ikke at resten mener det samme. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 det er vel kanskje litt av problemet i blitzermiljøet, at de få som er høylydte, virkleig sier ifra, mens de som er litt mer forsiktige ikke blir lagt merke til. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Bare for å presisere det; jeg er ikke for hverken vold, hærverk eller opprør mot politiet. Lovlige og/eller ulovlige aksjoner/demonstrasjoner både kan og vil være et virkemiddel jeg i enkelte tilfeller både forstår og forsvarer. . Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Selv om en høylydt person i mengde mener noe betyr det ikke at resten mener det samme. 8103625[/snapback] Så får de gi beskjed om det. De har holdt kjeft i over tyve år så vidt jeg har fått med meg. Hvor er de som er uenig med volden og truslene? Hvorfor står de ikke frem? Hvorfor sitter de og steker vafler og koser seg med sine kamerater som bruker knytteneven fremfor snakketøyet uten å si noe? Hvor er alle de som er så dypt uenig i blitzmiljøet når det kommer til bruk av vold, trusler og hærverk. Hvis meg dem? Eller er de så feige at de hjemmer seg uten evne til å snakke sin mening? Jeg trodde dette var et miljø som skrøt av å fremme sine ønsker. Merkelig nok ser jeg ikke mange rope ut mot ukulturen i dette miljøet. Hvorfor er det slik? Hvorfor skal vi tro det kun dreier seg om råtne epler når det virker som om alle er tause nikkedukker som ikke sier klart ifra hva de mener om ukulturen? Unnskyld meg, men jeg vil gjerne se denne store svermen av blitzere som tar avstand fra ukulturen og jeg håper virkelig de eksisterer. Men hvis de sitter rundt og holder kjeft så er det som om de ikke eksisterer i det hele tatt. Så hvor er de? Er det vaflene som tar all tiden? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 hehe, dhjerp, jeg prøvde å si det samme litt tidligere folk bryr seg ikke det virker som om folk har fått for seg en strerotypisk blitzer og slenger alle i samme bås, så jeg må nok ut å banke opp noe politi i kvled. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 det er vel kanskje litt av problemet i blitzermiljøet, at de få som er høylydte, virkleig sier ifra, mens de som er litt mer forsiktige ikke blir lagt merke til. 8103638[/snapback] Bare for å presisere det; jeg er ikke for hverken vold, hærverk eller opprør mot politiet. Lovlige og/eller ulovlige aksjoner/demonstrasjoner både kan og vil være et virkemiddel jeg i enkelte tilfeller både forstår og forsvarer. . 8103688[/snapback] Flott er det om man tar avstand. Så rop opp og be idiotiene i rekkene om å klappe igjen og oppføre seg som folk. Dere vil ha min støtte i hvert fall. Og min takk. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sitter blitzere og ser på uretten som blir gjort av sine "kamerater" så er de ikke spor bedre. "The world is a dangerous place. Not because of the people who are evil; but because of the people who don't do anything about it." "Evil is when good men do nothing" "Den som tier, samtykker" Om blitzmiljøet ikke gjør noe med ukulturen så samtykker de med den. Enkelt og greit. Gruppen fortjener hverken respekt, anerkjennelse eller gehør før de ordner opp i sine egne rekker eller gir klar beskjed om at de vil prøve å ordne opp. Intil det skjer bør hverken kommunen eller noen andre offentlige instanser ha noen dialog med dem når de ikke holder seg til vanlige samfunnsmessige og siviliserte normer, samt at de må ta klar avstand fra bruken av vold, trusler, hærverk og angrep på politi. Som nevnt tidligere, de bør virkelig lære seg å reie opp sengen sin og har kun seg selv å takke for den elendige madrassen. Om det ikke engang er vilje innad i gruppen fortjener de ikke sympati ei heller forståelse. Her er det opp til blitzerne å ta ansvar og det er de, og de alene, som kan sørge for at noen gidder å høre på dem i fremtiden. Slik det er nå er det intet annet enn uønsket støy. 8103608[/snapback] Enig, det som må til er dialog, ikke ramponering. Først da kan begge bli fornøyde, Dette bør skje så fort som mulig, da jeg tror det er lettere for Blitz å ha en dialog med den røde siden enn den borgelige. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg ser gjerne at folk heller bumper den tråden jeg lenket til lengre oppe her ang nazismen enn at diskusjonen fortsetter her. Da slipper man rydding, flytting og usammenhengende tråder. Finn helst på noen litt bedre argumenter enn "Sykt at slik mangel av logikk og kunnskap finnes i dag. Herre Gud... Nazisme har alltid vært på høyresiden. Hva faen er det for noen slags absurd svertekampanje mot venstresiden folk her holder på med?" også. Så fremt man får argumenter frem på bordet er det der en interessant diskusjon, så jeg håper at noen gidder å legge seg i flid for å bumpe fremfor å fortsette i denne tråden. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. 8103171[/snapback] Stemmer at det røykes hasj der, og at folk starter å røyke hasj der. Den positive siden ved atd et skjer på et sted med såpass godt miljø er at sjangsen for at man får dårlig vare er ekstremt liten, dermed er hasjen man kjøper der ofte mindre skadelig enn den man kjøper av "dealeren på hjørnet" Alle jeg har pratet med dette om på blitz har sagt at de tar full avstand fra "nytelses"midler som er sterkere en hasj/cannabis. (Med unntak av alkohol for de som mener at detet er ett sterkere nytelsesmiddel) 8103226[/snapback] Det var da pokker til rusekspert. Du mener at det er mindre skadevirkning av god ganja enn av dårlig? Mener du seriøst at dealerne på Blitzhuset er mer kvalitestbevisst enn de på gaten? Get a life. På Blitz får man også kjøpt ekte Absint, som er forbudt i Norge. Dette er et "must" i et "wannabe" kunstnerisk bohemmiljø. Jeg har selv vært innom miljøet, så jeg snakker av erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå