Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan er det de andre hjelper til? Skaffer våpen? legger opp strategier for dem?... 8102804[/snapback] Man får poengtere det igjen, man behøver ikke aktivt å hjelpe til for å "ta del" i ugjerningen. Hvordan hjelper han til med drapet, han som ser på at en annen person blir slått ihjel? Ikke i det hele tatt vil jeg si, men han forhindrer det heller ikke. Og han blir dermed antakeligvis dømt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvor i all verden har dere det fra at blitz er en liten mini-terroristorganisasjon som sitter og diskuterer hvordan vold skal løse alt og som sitter med huset fullt av våpen? 8102848[/snapback] Svaret mitt var litt sarkastisk fordi det er sånn Pricks fremstiller det. Jeg synes det er litt rart hvordan folk kan ha så sterkt forskjellige meninger. USA (administrasjonen) ser jo på kommunistene likt som "blitzerne ser på nazistene og motsatt. Uansett vil det på alle kanter være ekstremister som enten er i overkant engasjerte eller mentalt ustabil (f.eks AD/HD kan være en grunn til at ting går for langt hos enkelte personer.) Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg er sterkt imot at man drar en kjempekam over alle blitserne, Om noen blitsere gjør noe galt betyr ikke det at alle blitsere er enig. Det gjør heller ikke de andre medskjyldige. Hvis en i arbeiderpartiet tar livet av en i venstre, betyr det at alle i ap må få straff, nei. det er bare den ene personen som har gjort noe galt som må straffes. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan er det de andre hjelper til? Skaffer våpen? legger opp strategier for dem?... 8102804[/snapback] Man får poengtere det igjen, man behøver ikke aktivt å hjelpe til for å "ta del" i ugjerningen. Hvordan hjelper han til med drapet, han som ser på at en annen person blir slått ihjel? Ikke i det hele tatt vil jeg si, men han forhindrer det heller ikke. Og han blir dermed antakeligvis dømt. 8102912[/snapback] VET du at det ikke er noen inn på blitz som ikke prøver å stoppe dem? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvor i all verden har dere det fra at blitz er en liten mini-terroristorganisasjon som sitter og diskuterer hvordan vold skal løse alt og som sitter med huset fullt av våpen? 8102848[/snapback] Svaret mitt var litt sarkastisk fordi det er sånn Pricks fremstiller det. Jeg synes det er litt rart hvordan folk kan ha så sterkt forskjellige meninger. USA (administrasjonen) ser jo på kommunistene likt som "blitzerne ser på nazistene og motsatt. Uansett vil det på alle kanter være ekstremister som enten er i overkant engasjerte eller mentalt ustabil (f.eks AD/HD kan være en grunn til at ting går for langt hos enkelte personer.) Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Joda, jeg så sarkasmen din og mente ikke deg. Verdenspolitiet som går inn på steder de selv er tjent med og lukker øynene andre steder trenger nok en egen tråd....... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 ... Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Finner du det ikke litt merkelig at det gjerne er de som støtter seg til autoritære ideologier og enkelte andre voldsforherligende ideologier (venstresiden), som ender opp med å være den voldelige gruppen? Jeg er sterkt imot at man drar en kjempekam over alle blitserne, Om noen blitsere gjør noe galt betyr ikke det at alle blitsere er enig. Det gjør heller ikke de andre medskjyldige. Hvis en i arbeiderpartiet tar livet av en i venstre, betyr det at alle i ap må få straff, nei. det er bare den ene personen som har gjort noe galt som må straffes. 8102981[/snapback] Dersom arbeiderpartiet er ute og demonstrerer mot en tale holdt av en venstrepolitiker, og noen av dem slår ham ihjel mens flere av de andre ser på uten å gripe inn, så bør flere straffes enn kun de som slo. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 VET du at det ikke er noen inn på blitz som ikke prøver å stoppe dem? 8103007[/snapback] Jeg pleier å holde meg unna demonstrasjoner, så jeg får ikke sett det med mine egne øyne, men ut fra det media skisserer angående hærverk har jeg aldri dannet meg et bilde av at noen i Blitz faktisk prøver å stoppe vennene sine når de går for langt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei. Det er en definitivt høyre-ekstrem ideologi. "Sosialisme" var bare et ord de stjal, det har ingenting med ideologien deres å gjøre. Skummelt at folk ikke vet det en gang. 8103069[/snapback] Les og lær: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=418347 Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 ... Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Finner du det ikke litt merkelig at det gjerne er de som støtter seg til autoritære ideologier og enkelte andre voldsforherligende ideologier (venstresiden), som ender opp med å være den voldelige gruppen? Jeg er sterkt imot at man drar en kjempekam over alle blitserne, Om noen blitsere gjør noe galt betyr ikke det at alle blitsere er enig. Det gjør heller ikke de andre medskjyldige. Hvis en i arbeiderpartiet tar livet av en i venstre, betyr det at alle i ap må få straff, nei. det er bare den ene personen som har gjort noe galt som må straffes. 8102981[/snapback] Dersom arbeiderpartiet er ute og demonstrerer mot en tale holdt av en venstrepolitiker, og noen av dem slår ham ihjel mens flere av de andre ser på uten å gripe inn, så bør flere straffes enn kun de som slo. 8103051[/snapback] men fortsatt så blir absolutt alle blitzerne dratt under samme kam, selv om de ikke er i demonstrasjonen. De som er imot demontrasjonen møter ike opp for å stoppe den, de holder seg unna,. derfor ser man ike blitzere som prøver å stoppe ting fra å skje. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Blitzere er ikke en stor nok trussel for at det gir noe poeng for autoritene å sette igang noen omfattende tiltak. Blitz står, men ser for meg at det faller i nærmeste framtid hvis de fortsetter å oppføre seg som drittsekker. De blitzerne som demonstrere på den måten ødelegger for alle de andre, og de er nødt til å finne seg i at staten EIER dem. De bør egentlig være glade for at de har beholdt det huset sitt så lenge som dem har gjort. De stygge drittsekkene som tror de får frem ordet sitt ved å kaste brostein på politiet må vise autoritene respekt. Som alle oss andre. Håper drittsekkene tar dette som en advarsel og ikke som en krigserklæring, for ellers er det ikke lenge til at huset blir rivd. Jeg henger faktisk litt på Blitz selv, drar på konserter der og har det moro med venner, og jeg blir bare så utrolig irritert når det er tenåringer med dårlig oppdragelse som ødelegger for meg. Jeg vil at Blitz skal stå, og jeg vil også ha vekk denne idiotiske krigen mot politiet. Det er jo faktisk nettopp det den er, idiotisk. Det gir jo dem ikke noe annet enn negative ting. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 ... Også hisser man opp hverandre til slutt har man en gruppe voldelige ekstremister. Beklagelig men sant 8102941[/snapback] Finner du det ikke litt merkelig at det gjerne er de som støtter seg til autoritære ideologier og enkelte andre voldsforherligende ideologier (venstresiden), som ender opp med å være den voldelige gruppen? 8103051[/snapback] Nei, ikke egentlig. De fleste i blitz miljøet kommer fra arbeiderklassen, (gjerne nedre del) som har blitt nedprioritert og krenket, Dette utløser naturligvis sinne som forsterkes av mental helseog når detet skjer med flere hisser de hverandre opp, og blir ofte voldelige. Samme sak i midtøsten Israel/Palestina. Blitzere er ikke en stor nok trussel for at det gir noe poeng for autoritene å sette igang noen omfattende tiltak. Blitz står, men ser for meg at det faller i nærmeste framtid hvis de fortsetter å oppføre seg som drittsekker. De blitzerne som demonstrere på den måten ødelegger for alle de andre, og de er nødt til å finne seg i at staten EIER dem. De bør egentlig være glade for at de har beholdt det huset sitt så lenge som dem har gjort. De stygge drittsekkene som tror de får frem ordet sitt ved å kaste brostein på politiet må vise autoritene respekt. Som alle oss andre. Håper drittsekkene tar dette som en advarsel og ikke som en krigserklæring, for ellers er det ikke lenge til at huset blir rivd. Jeg henger faktisk litt på Blitz selv, drar på konserter der og har det moro med venner, og jeg blir bare så utrolig irritert når det er tenåringer med dårlig oppdragelse som ødelegger for meg. Jeg vil at Blitz skal stå, og jeg vil også ha vekk denne idiotiske krigen mot politiet. Det er jo faktisk nettopp det den er, idiotisk. Det gir jo dem ikke noe annet enn negative ting. 8103112[/snapback] Godt innlegg... Men jeg tror nok at hvis Bygget blir rivd vil det føre til større protester fordi flere føler seg krenket. Håper også at de voldelige blitzerne nå, etter det som har skjedd i Danmark, skjønner at vold ikke er veien å gå. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 vi arbeiderklassefolka er skikelig farligae assa Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. 8103171[/snapback] dopmisbruk? kilder?, vaffelmisbruk ja, det trur jeg på, men dop? Lenke til kommentar
jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 De fortjener ikke huset det er klart. Men tror ikke det blir bedre om man tar det fra dem. nå vet man ihvertfall hvor man finner dem. men slike voldelige demonstrasjoner bør ha en straff. så vanskelig å si. 8100978[/snapback] Man prøver så godt man kan å spre nynazistene og får dem bort fra miljøet. Det samme bør gjelde Blitzhusets ungdom. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 1) Når du selv kommer med en idiotpost i humorens tegn.. så bør du kanskje tillegge andre den samme.. viljen? 2) Blitz respekterer ikke demokratiet, hvorfor skal man gi dem de fordelene demokratiet gir? 3) Videre HAR blitz stått for MYE bråk, STORE økonomiske tap og mye generell uro. De fortjener på ingen måte å være en fredet gruppering. 8101191[/snapback] 1. OK. 2. Fordi det er demokrati. 3. Blitz har stått for langt mer godt enn de har gjort bråk, bråket får bare mye mer oppmerksomhet, og deres jobb som ungdomshus er en jobb som kommunen vanligvis betaler masse penger for. 8101219[/snapback] Bråket deres får mer oppmerksomhet? Hvor mange andre angriper konsulat og ambassader? Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. 8103171[/snapback] Uenig, jeg vet ikke hvor ofte du er besøker Blitz men jeg er der relativt ofte. Det står vel noen folk og røyker hasj i bakgården fra tid til annen, jeg opplevde at noen folk som tok seg en jonas ble bedt om å gå fra Blitz fordi folkene der var drittlei det. Det går nok mest i Alkohol. Endret 7. mars 2007 av Akiro Curosawa Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Med andre ord. De voldelige Blitzerne er nødt til å skjerpe seg, for ellers vil de ødelegge for de snille (meg og mine venner). Slik jeg ser det er en kamp mot politiet helt meningsløst, man taper alltid. Alltid ffs. Mulig noen misforstod innlegget mitt, på ingen måte meningen å generalisere her. Jeg har vært en del på blitz selv og jeg har noen gode venner der, men jeg klarer seriøst ikke vise respekt til brosteinkasterne. De ødelegger for meg, for andre blitzere og for politiet. De må lære sannheten, det er politiet som er sjefen, og sålenge de er her i Norge må de følge Norske lover. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 vi arbeiderklassefolka er skikelig farligae assa 8103173[/snapback] Ja, det er vi, og vi liker ikke Blitzhuset. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Er det ikke bedre å samle ungdommer på et sted der de trives enn å kaste dem ut? Det er bare dumt å fjerne fritidsklubber og andre områder der man kan identifisere seg. 8099456[/snapback] Nei, ikke den gjengen. De kan følge spillereglene som andre. Dessuten er Blitzhuset et rekruteringsrede for dopmisbruk. 8103171[/snapback] Stemmer at det røykes hasj der, og at folk starter å røyke hasj der. Den positive siden ved atd et skjer på et sted med såpass godt miljø er at sjangsen for at man får dårlig vare er ekstremt liten, dermed er hasjen man kjøper der ofte mindre skadelig enn den man kjøper av "dealeren på hjørnet" Alle jeg har pratet med dette om på blitz har sagt at de tar full avstand fra "nytelses"midler som er sterkere en hasj/cannabis. (Med unntak av alkohol for de som mener at detet er ett sterkere nytelsesmiddel) Endret 7. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå