Gå til innhold

Tøm Blitzhuset nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde du vært en like ivrig forsvarer hvis det var snakk om nynazister som spredte info og kultur som ikke får plass andre steder?

Ja, la det være et spørsmål til alle som mener at blitz bør få bli: Hva hadde deres sagt hvis det var snakk om nynazister som spredte kultur og informasjon, og som brukte vold mot andre og deres eiendom?

8102427[/snapback]

Nei, jeg hadde ikke vært like ivrig. Hyklersk? Ja, men det driter jeg ærlig talt i.

Men, på den andre siden... Jeg er ikke for lover mot Nazisme. Jeg synes den beste måten å bekjempe slikt tull på er å la dem få si det de vil, men hindre dem i å gjøre det de vil.

Noe som AntiFa gjør, enn om jeg er skeptisk til metodene og motivene deres. Tror voldelige organisasjoner fort tiltrekker seg folk som liker vold, i stedet for folk som tror på en sak.

Hvis de velger å ikke gjøre det, så bør man fjerne hele greia. Blitzere kan ikke bestemme her, da de lever på kommunens nåde. Jeg håper kommunen innser at denne kreftsvulsten må fjernes.
Ingen bombe at jeg ikke er enig med deg der.
Ja, det er galt av dem å bruke vold. Vold er ikke alltid galt, men det er galt i et demokrati der det ikke er i selvforsvar, men for å ødelegge for andre.

Jeg synes vold er galt i så godt som alle tilfeller. Men å påstå at invasjonen av Afghanistan var selvforsvar er ganske naivt. Det er ikke selvforsvar å innvadere et helt land og bombe befolkningen deres for å ta en gruppe som gjemmer seg i landet.

Israel hilser og sier at du tar feil.

Nei, det gjør de ikke.

Så Israel påstår ikke at de har rett på de okkuperte territoriene?

Wow, noen bør fortelle denne nyheten til Palestinerne!

:w00t:

Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke sett mange demonstrasjoner og dårlige tendenser fra høyreekstreme (de er ikke så mange, og ikke voldelige av natur), men sosialistene, nynazistene osv. har jo en historie preget av voldelige hendelser.

8102604[/snapback]

Nazisme er en høyre-ekstrem ideologi. Bare så du er klar over det.

Lenke til kommentar
Jeg synes også det disse ekstremblitzerne er litt for drastiske men er det en grunn for å rive vekk ungdomshuset til mange ungdommer som ikke har noe annet sted å bo.

8102577[/snapback]

Ungdommer som ikke har noe annet sted å bo? Mener du at de er gatebarn? I såfall burde de vel være et sted der de kan få en skikkelig utdannelse.

Og det er slett ikke drastisk å straffe medskyldige i en straffesak for eksempel. Å bare stå og se på at en person blir slått ihjel gjør deg faktisk til medskyldig. Det samme gjelder i blitz sitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Zethyr: Ja, de skal få si det de mener, men skal de få okkupere andres eiendom og drive vold og hærverk slik blitzerne gjør i dag?

8102526[/snapback]

Selvsagt skal de ikke bedrive okkupasjon, vold eller skadeverk.

Som sagt så kommer det ungdommer av alle slag til Blitz. Noen folk drar bare på Blitz for å slappe av etter skolen, eller stikke dit på Lørdagen for å ha det gøy. :)

8102577[/snapback]

Se på Samfundet i Trondheim. Man klarer å holde de velstelt, det er et sted med plass til hvem som helst, det er drevet av og for ungdom, og det klarer seg helt uten voldelige opptøyer. Hadde de som driver Samfundet vært pøbel på lik linje med blitzerne hadde jeg ikke satt min fot innenfor dørene der.
Lenke til kommentar

I begynnelsen av tråden ble jeg litt oppgitt da det virket som de fleste har meninger om blitz utifra det avisene skriver. Godt å se det er noen som faktisk har vært der. De som kritiserer blitz oftest er de "besteborgerlige" som er født med sølvskje. Slik er det dessverre ikke for alle, og enkelte bryr seg til og med om politikk.

At noen går litt drastisk til verks for å fremme et poeng er noe man kan leve med. De gangene det har blitt konfrontasjoner med politi er det ofte dette kunne vært unngått med litt smartere metoder.

Ja, jeg kjente mange i miljøet en gang. Ja, jeg forsvarer ofte det de gjør, Ja, jeg mener de bør ha huset sitt. Ja, jeg mener de gjør mye bra. Ja, jeg mener de har et bra miljø......

Å sammenligne med nynazister faller på sin egen urimelighet og burde vært forbigått i stillhet, men................nynazister mener verden blir et bedre sted med en ren, arisk rase. De mener denne rasen er overordnet de andre. Stikk motsatt av hva blitz-miljøet står for. Til tross for at jeg er for ytringsfrihet, kan ikke slike holdninger aksepteres.

Lenke til kommentar
Jeg synes også det disse ekstremblitzerne er litt for drastiske men er det en grunn for å rive vekk ungdomshuset til mange ungdommer som ikke har noe annet sted å bo.

8102577[/snapback]

Ungdommer som ikke har noe annet sted å bo? Mener du at de er gatebarn? I såfall burde de vel være et sted der de kan få en skikkelig utdannelse.

Og det er slett ikke drastisk å straffe medskyldige i en straffesak for eksempel. Å bare stå og se på at en person blir slått ihjel gjør deg faktisk til medskyldig. Det samme gjelder i blitz sitt tilfelle.

8102642[/snapback]

Tror ikke han mente bo, men helelr "være på fritiden" Det er forsåvidt ikke bare ungdom som er velkommene der. Når jeg er der ser jeg ofte eldre uteligegre som har fått spandert på seg en kaffe.

Jeg tror miljøet internt der er utrolig mye bedre enn i noe annet ungdomshus. Jeg vedder på at jeg som ikke er kjent i miljøet der, kunne fått bommet en røyk der inne på et blunk (om jeg hadde ønsket det)

Lenke til kommentar
Hadde du vært en like ivrig forsvarer hvis det var snakk om nynazister som spredte info og kultur som ikke får plass andre steder?

Ja, la det være et spørsmål til alle som mener at blitz bør få bli: Hva hadde deres sagt hvis det var snakk om nynazister som spredte kultur og informasjon, og som brukte vold mot andre og deres eiendom?

8102427[/snapback]

Nei, jeg hadde ikke vært like ivrig. Hyklersk? Ja, men det driter jeg ærlig talt i.

Men da er jo grunnen til at du støtter dem at du har en politisk agenda. Da synes jeg du bør være ærlig nok til å forklare det, ellers tror folk at du ikke bare prøver å unnskylde alt blitzere gjør fordi du er enig med dem.

Men å påstå at invasjonen av Afghanistan var selvforsvar er ganske naivt.

Merkelig at FN er med på det da :D

Det er ikke selvforsvar å innvadere et helt land og bombe befolkningen deres for å ta en gruppe som gjemmer seg i landet.

Jeg tror at også du vet at bombene ikke var ment å treffe sivile.

Jo, men hva har det med saken?

Som jeg la til:

"Israel ble opprettet av FN på britisk mandatområde. Et område som ikke var et selvstendig land, men et område som ble tatt over fra ottomanerne, tyskernes allierte, mot slutten av første verdenskrig."

Lenke til kommentar
At noen går litt drastisk til verks for å fremme et poeng er noe man kan leve med.

Så vold og hærverk er greit så lenge det utføres av noen du er enig med?

Å sammenligne med nynazister faller på sin egen urimelighet og burde vært forbigått i stillhet

Tull. Du mener at nynazister har fæle holdninger. Jeg mener at blitzere har det også. Du bruker kun rasisme som kriterium for om noe er bra eller dårlig, noe som faktisk faller på sin egen urimelighet, da det finnes flere onde ting i verden enn rasisme.

Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra: Vi har allerede diskutert hvordan andre, for eksempel idrettforeninger, bidrar til samfunnet UTEN å ødelegge andres eiendom.

8102526[/snapback]

Hva mener du? "Blitzerne" vasker, reparerer og pynter huset jevnlig.

8102611[/snapback]

Det var snakk om å ødelegge andres eiendom. Hærverk, med andre ord.

Wow, noen bør fortelle denne nyheten til Palestinerne!

:w00t:

8102616[/snapback]

Nå er det vel strengt tatt ikke Israel som har okkupert landområder. Men lag en egen tråd for dette (om det ikke allerede finnes en; regner med dét).

8102637[/snapback]

Dette har vi vel diskutert oss igjennom før, og jeg ser ikke helt sammenhengen mellom nazisme og høyreekstremisme. Men dette endrer ikke poenget mitt :)
Lenke til kommentar

8102577[/snapback]

8102642[/snapback]

det du dier er at alle blitzere skal strafes for det noen blitzere gjør? det er som å straffe alle busskjåfører fordi halvparten av dem prater i mobil mens de kjører buss.[jeg fant på det eksempelet]

Lenke til kommentar
Jeg har foreløpig ikke sett mange demonstrasjoner og dårlige tendenser fra høyreekstreme (de er ikke så mange, og ikke voldelige av natur), men sosialistene, nynazistene osv. har jo en historie preget av voldelige hendelser.

8102604[/snapback]

8102637[/snapback]

Nazisme er minst like venstre-ekstrem som høyre-ekstrem. Nasjonalsosialismen har vel i bunn og grunn mer til felles med venstresida enn den har med høyresida.

Lenke til kommentar
det du dier er at alle blitzere skal strafes for det noen blitzere gjør? det er som å straffe alle busskjåfører fordi halvparten av dem prater i mobil mens de kjører buss.[jeg fant på det eksempelet]

8102743[/snapback]

Nei, det er ikke det. Det er som å straffe andre bussjåfører som er medhjelpere hvis en av dem begår et lovbrudd, selv om de ikke direkte utførte lovbruddet selv.

Lenke til kommentar
At noen går litt drastisk til verks for å fremme et poeng er noe man kan leve med.

Så vold og hærverk er greit så lenge det utføres av noen du er enig med?

8102706[/snapback]

Jeg forsvarte ikke vold og hærverk, men mener at ofte kunne konfrontasjoner vært unngått. Dette skjer oftest i forbindelse med demonstrasjoner.

Selvom det finnes flere onde ting enn rasisme er det noe av det værste. Å ville "rydde opp blant mennesker" ved å fjerne enkelte raser eller å tilegne disse visse egenskaper er vel ikke direkte godhet........

Lenke til kommentar
Du trur vikrlig at alle blitzere er med på alt, at hele blitzer huset er fult av ungdom som sitter å planlegger angrep mot mennesker. Som en helvetes smeltedigel.

8102777[/snapback]

Nei, det trenger de ikke. De trenger bare å godta det som skjer og ikke kaste ut de som lager trøbbel.

Jeg forsvarte ikke vold og hærverk, men mener at ofte kunne konfrontasjoner vært unngått. Dette skjer oftest i forbindelse med demonstrasjoner.

Ja, de kunne vært unngått ved at pøbler lot være å angripe folk og deres eiendeler.

Selvom det finnes flere onde ting enn rasisme er det noe av det værste. Å ville "rydde opp blant mennesker" ved å fjerne enkelte raser eller å tilegne disse visse egenskaper er vel ikke direkte godhet........

8102782[/snapback]

Men det er også irrelevant for om det finnes andre onde ting eller ikke.

Lenke til kommentar

8102743[/snapback]

Nei, det er ikke det. Det er som å straffe andre bussjåfører som er medhjelpere hvis en av dem begår et lovbrudd, selv om de ikke direkte utførte lovbruddet selv.

8102752[/snapback]

Ok, Det virker jo som om du da har total innsikt i hvordan Blitz er organisert, hvordan de samarbeider osv. Hvordan er det de andre hjelper til? Skaffer våpen? legger opp strategier for dem? Jeg har aldri sett til noe sånt de gangene jeg har vært der :hmm:. Hva er det de EGENTLIG gjør på blitzhuset?

Lenke til kommentar

8102743[/snapback]

8102752[/snapback]

Ok, Det virker jo som om du da har total innsikt i hvordan Blitz er organisert, hvordan de samarbeider osv. Hvordan er det de andre hjelper til? Skaffer våpen? legger opp strategier for dem? Jeg har aldri sett til noe sånt de gangene jeg har vært der :hmm:. Hva er det de EGENTLIG gjør på blitzhuset?

8102804[/snapback]

Drikker kaffe og spiser vafler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8102743[/snapback]

8102752[/snapback]

8102804[/snapback]

Steker vafler, så vidt jeg VET :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...